پرش به محتوا

ویکی‌پدیا:گزیدن فهرست‌های برگزیده/فهرست آثار ملی شهرستان مشهد (دومین نامزدی)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

فهرست آثار ملی شهرستان مشهد[ویرایش]

با تشکر از کاربر بابت تدوین و تنظیم فهرستی جامع و زیبا؛ پس از گذشت مدت قانونی و بررسی‌ها در گفب، فهرست از جمیع معیارهای مورد نظر در گفب، واجد دریافت درجه برگزیدگی شد. Shobhe ‏۱ فوریهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۴۸ (UTC)[پاسخ]

بحث زیر بسته شده است. لطفاً آن را تغییر ندهید. ادامهٔ دیدگاه‌ها باید در صفحهٔ بحث مناسب ثبت شوند. نباید ویرایش دیگری در این ریسه انجام شود.

فهرست آثار ملی شهرستان مشهد (ویرایشتاریخچهبحثپی‌گیری)

  • ۸۸۰ روز پیش نامزد شده‌است.

نامزدکننده: {{کاربر|POS78}}بحث ‏۲۳ ژانویهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۴۸ (UTC)[پاسخ]
ناظر: Shobhe


بررسی اول کاربر شبهه

  • خداوقت بابت ساخت یک فهرست دیگر. نکاتی که در نگاه اول به چشم خورد:
  1. عبارت «سده ۹ ق» ناقص است. باید بشود «سده ۹ ه.ق» در تمام موارد دیگر نیز رعایت شود.
  2. یکی از نقصان‌های جدول، نبود آدرس برخی موارد است. مثلا «میدان دهم دی مشهد» آدرس ندارد.
  3. همین «میدان دهم دی مشهد» دیرینگی‌اش نیز مشخص نیست. اگر واقعا مشخص نیست و در هیچ منبعی یافت نمی‌شود، با توجه به یکی از الگوهای خانه جدول، نامشخص بودنش را معین کنید.
  4. در دیرینگی «محوطه تاریخی دستگردان» آمده است «اسلامی». این عبارت مبهم است. کدام اسلامی؟ چه دوره‌ای؟
  5. اینکه بعضی از موارد دارای موقعیت جغرافیایی هستند و برخی نه، علتش چیست؟ فکر کنم موقعیت جغرافیایی همه مناطق مشخص باشند.
  6. مساله رنگبندی که با جناب فور در میانش گذاشتید را چه خوب می‌شود در این فهرست کلید بزنید.
  7. لید هم کمی و مختصری کار دارد؛ ولی به طور کلی خوب است. باشد برای انتهای کار.
  1. اگر (ق) ناقص و (ه.ق) کامل است چرا مقالهٔ مذبور سده ۹ (قمری) است نه سده ۹ (هجری قمری)؟
  2. طبقِ منابعِ موجود آدرس‌های بعضی داده نشده‌است؛ بنابراین خالی گذاشتم‌شان.
  3. بله مشخص نیست؛ بعد از پاسخ‌تان رسیدگی می‌کنم.
  4. بندهٔ کهتر نیز از این مورد گِله دارم ولی خب چاره‌ای نیست (درج شدن قدمتِ اسلامی در پرونده‌های ثبتی). تغییر می‌دهم به دوران‌های تاریخی پس از اسلام؛ چطور است؟
  5. خیر موقعیت‌های جغرافیایی آثار مشخص نیستند و توسط کاربرانی اضافه شده‌اند که واقف بر مختصات دقیق یا تقریبی آثار می‌باشند و پر کردن این داده‌ها تقریباً به سختیهٔ عکس گرفتن از تمامی آثار است.
  6. آن‌هم صبور باشید. فعلاً درگیری زیاد است و جنابِ فور کمی به استراحت نیاز دارند.
  7. در کامنت بعدی اشتباهات لید را ارائه دهید. تشکر
  • پیروز و مؤید باشید. :) {{کاربر|POS78}}بحث ‏۲۷ ژانویهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۴۳ (UTC)[پاسخ]
    رنگ‌ها دیر یا زود و به صورت هماهنگ برای کلیهٔ شهرستان‌های خراسان‌ها اصلاح خواهد شد. این موضوع نباید مانع برگزیده شدن فهرست باشد. ‏4nn1l2 (بحث) ‏۲۷ ژانویهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۲۲ (UTC)[پاسخ]
    @4nn1l2 بله،‌ فعلا چنین مانعی لزومیت ندارد و در حد یک پیشنهاد عنوان شد. ضمن اینکه به فرموده خودتان؛ نباید کار سختی باشد و تغییر یک کد رنگ خواهد بود. ارادت. Shobhe ‏۲۷ ژانویهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۴۴ (UTC)[پاسخ]
    تغییر دادن کد چند تا رنگ ساده است. ولی انتخاب رنگ‌های مناسب از روی پالت مناسب که از همه جهت در برابر کوررنگی در چندین سایت تست شده باشند نیاز به زمان دارد و بنده اهل سمبل کردن نیستم و نمی‌توانم این کار را فی‌الفور انجام دهم و نیاز به زمان دارم. به هر حال، این موضوع را بنده و POS78 بین خودمان در صفحهٔ بحث بنده حل خواهیم کرد و به نظر نیاز به رسیدگی به آن در گفب نباشد. ممنون ‏4nn1l2 (بحث) ‏۲۷ ژانویهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۵۸ (UTC)[پاسخ]
  • چند توضیح:
  1. عرض بنده را نگرفتید، «ق» ناقص است نه «قمری». طبق این اجماع؛ استفاده از مخفف «خ» و «ش» به تنهایی صحیح نیست (یا حداقل اجماع نگرفته است). من «ق» را هم به این دو ملحق می‌دانم.
  2. خب، جدول برگزیده باید جامع باشد. پس از منبع دیگری تکمیلش کنید.
  3. بسیار عالی.
  4. بسیار عالی.
  5. به هر حال،‌ تکمیل بودنش به غنای جدول می‌افزاید.
  6. در حد پیشنهاد بود.Shobhe ‏۲۷ ژانویهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۴۳ (UTC
  1. ✔Y انجام شد
  2. ✔Y انجام شد
  3. ✔Y انجام شد
  4. ✔Y انجام شد
  5. انجام نشد ولی موردی می‌توانم مختصات را بیابم (کار سخت و دشواری است). برای اطلاعات بیشتر اینجا دیده شود.
  6. اوکی. {{کاربر|POS78}}بحث ‏۲۷ ژانویهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۱۷ (UTC)[پاسخ]
    @POS78 اگر بتوانید درصد مختصات مشهد را به ۳۳ درصد (یک سوم) برسانید، به گمانم حداقل‌ها را کفایت خواهد کرد. به حساب من، ۴۰ را به ۷۵ عدد برسانید. Shobhe ‏۲۷ ژانویهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۸:۳۰ (UTC)[پاسخ]
    @Shobhe: ✔Y انجام شد {{کاربر|POS78}}بحث ‏۲۸ ژانویهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۰:۲۷ (UTC)[پاسخ]

بررسی نهایی کاربر شبهه

  • خداوقت موارد دیگر:
  1. در خصوص «مسجد حوض معجردار»، پاورقی زده اید که از فهرست آثار خارج شده‌است. اگر خارج شده، دیگر جایی در فهرست ندارد. در لید در خصوصش می توانید توضیح دهید.
  2. متوجه نشدم چرا برای ردیف همین مسجد حوض (۱۶۸) پاورقی زدید؟ نهایت باید برایش رنگی تعیین کنید. الان که البته قرار بر حذف است، به این مورد خیلی اهمیت نخواهم داد.
  3. «قره‌تپه» هنوز آدرسش علامت سوال است.
  4. در تعیین خانه‌های نامعین فهرست، زحمت کشیده از خانه جدول «ناشناخته» استفاده کرده‌اید. فکر کنم باید «نامشخص» مبدلش سازید. این آثار شناخته شده‌هستند ولی نامشخص (به معنای عدم دسترسی به آدرس و مختصات دقیق).
  5. از میان آنهایی که نامشخص هستند، «چشمه و تخت امام» جایش مشخص است. از منبع دیگری برایش آدرس و لوکیشن را بزنید. آدرس روستای ده سرخ است و لوکیشنش: 36.04888415027458, 59.46009096405492 منبع من برای این اطلاع، یک سایت گردشگری بود. الباقی با بررسی من، واقعا راهی برای یافتن آدرس و محدوده شان نبود.
  6. در آدرس «میدان دهم دی مشهد» یک خط بین آدرس و مختصات هست که اضافی است.
  7. در بعضی آدرس‌ها آورده‌اید: «شهر مشهد» و در برخی فقط به مشهد اکتفا کردید؛ چون فهرست به طور کلی مربوط به شهر مشهد است و اگر واقعا فرقی بین «شهر مشهد» و «مشهد» نیست؛ برای هماهنگی بیشتر جدول، شهر را حذف کنید.
  8. یک خرده کاری فنی و ویراستاری لید دارد که خودم درهنگام ویرایش نهایی انجام خواهم داد.

چند نکته: مواردی که از فهرست خارج شده‌اند نباید حذف شوند بلکه در یک جدول جداگانه در انتهای مقاله بیایند. لطفاً مختصات‌های غیردقیق ندهید (اگر می‌دهید). اینکه شما توانسته باشید در یک روز برای ۳۰ اثر مختصات بدهید، کاری شگفت‌انگیز است. من هنوز وقت نکرده‌ام مختصات‌هایی که وارد کرده‌اید صحت‌سنجی کنم ولی اگر دقیق نباشند (دقت در حد اتمی، نه تقریبی) نبودنشان به از بودنشان. ممنون ‏4nn1l2 (بحث) ‏۲۹ ژانویهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۲۲ (UTC)[پاسخ]


بحث بسته شده است. لطفاً آن را تغییر ندهید. ادامهٔ دیدگاه‌ها باید در صفحهٔ بحث مناسب ثبت شوند. نباید ویرایش دیگری در این ریسه انجام شود.