ویکی‌پدیا:کمیته میانجیگری/تصمیم‌گیری/بایگانی ۲

افزودن مبحث
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
Archive
بایگانی‌ها

موضوع: انتخابات اعضا برای بار نخست[ویرایش]

خلاصه‌ای از آنچه گذشت[ویرایش]

و اینک ادامه ماجرا[ویرایش]

در ویکی انگلیسی ظاهرا رای گیری در کار نبوده است.!درست است؟اگر درست می باشد شاید پیشبینی زمانی را می کردنند که به بمبست انتخاباتی برسند.ظاهرا مبنا قرار دادن ویکیهای دیگر زیاد اصولی و منطقی به نظر نمی آید.--kamix ۱۸:۳۹، ۱۸ سپتامبر ۲۰۰۷ (UTC)

به طور کلی، استفاده از تجربیات ویکی بزرگی مانند ویکی‌پدیای انگلیسی خوب است. اما در این مورد، تجربه در آن ویکی بزرگ وجود نداشته، پس نمی‌شود آن کار خوب را کرد! من با متنی که این بالا در جعبه گذاشته شده موافقم. به گمانم که وقت آن رسیده که بقیه هم با قبول آن به حصول اجماع کمک کنند. در مرحله بعد هم باید قواعد میانجی‌گری را تدوین و رسمی کنیم ▬ حجت/بحث ۲۱:۰۵، ۲۰ سپتامبر ۲۰۰۷ (UTC)
کسی با متن جعبه بالا مخالفت دارد؟ از این مهم‌تر، کسی هست که فکر کند روی گزینهٔ دیگری بیشتر از آن که آن بالا پاک‌نویس شده اجماع وجود داشته است؟ ▬ حجت/بحث ۲۰:۰۰، ۲۱ سپتامبر ۲۰۰۷ (UTC)
حجت جان به نظر من اگر در مقابل هر ۲ رای مخالف یک رای موافق حذف شود شاید بهتر باشد ولی کلا با پیشنهاد بالا موافقم(حتی با ۳ رای).در ضمن در حالت تساوی آراء چه کنیم؟و چون می خواهیم به جمع بندی برسیم به نظر من روش کاندید شدن و شرایطش و همچنین روش رای دادن و شرایط رای دهندگان را نیز مشخص کنیم. به نظر من رای گیری بهتر است توسط کاربران شناخته شده انجام گیرد.(معیار شناس بودن را باید تعیین کنیم.)(دلیل این کار را برای جلوگیری از سوء استفاده بیان کردم).با تشکر--kamix ۰۶:۱۶، ۲۲ سپتامبر ۲۰۰۷ (UTC)

تساوی آرا که مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ هر تعداد که حد نصاب آرا را کسب کنند، به عضویت کمیته در می‌آیند (حداکثر 5 نفر). مثلا مشکلی که بوجود ممکن است بیاید آن است که مثلا 6 نفر حد نصاب را کسب کنند که نفر 5 و 6 مساوی باشند. این حالت خیلی بعید است رخ دهد و در این حالت هم به‌نظرم بهتر است هردو نفر انتخاب شوند و کمیته شش نفره انتخاب شود. اما این حالت بسیار بعید است اتفاق بیفتد (تقریبا نزدیک به صفر). در مورد شناس بودن هم فکر کنم همان معیار همیشگی (که فکر می‌کنم دست کم 100 ویرایش باشد) قابل استناد باشد. ٪ مرتضا ۱۴:۳۲، ۲۲ سپتامبر ۲۰۰۷ (UTC)

در مورد برابری آرای دو نفر، با نظر مرتضا موافقم. در مورد این که چه کسی می‌تواند رای بدهد هم، با هر معیاری که مورد توافق عموم باشد (اعم از صد ویرایش، یا حتی صرف ثبت نام قبل از شروع رای‌گیری) موافق هستم. به گمانم بهتر است کمک کنیم این کار اجرایی شود. ▬ حجت/بحث ۱۸:۲۶، ۲۲ سپتامبر ۲۰۰۷ (UTC)
تعیین کنید که هرکاربر به چند نفر می تواند رای دهد؟--دانقولا ‏۲۶ نوامبر ۲۰۰۷، ساعت ۲۲:۰۴ (UTC)پاسخ