ویکی‌پدیا:پروژه شخصیت‌های مارکسیست

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

در این پروژه به تصحیح و گسترش مقاله‌های مربوط به شخصیت‌های مارکسیست و کمونیست تاریخ جهان می‌پردازیم.

از آن‌جایی که از اواخر قرن نوزدهم به این طرف اکثریت قریب به اتفاق کسانی که خود را کمونیست می‌خوانده‌اند، مارکسیست بوده‌اند این پروژه را می‌توان پروژهٔ شخصیت‌های کمونیست نیز دانست.

فهرستی از تمام شخصیت‌های مارکسیست در مقالهٔ «فهرست مارکسیست‌ها» موجود خواهد بود.

من (آرش سرخ) در ابتدای عضویت در ویکی پدیا مقاله‌های بسیاری در معرفی شخصیت‌های مارکسیست اضافه کرده‌ام که از آن‌جا که منبع آن‌ها بیشتر حافظه و اطلاعات شخصی‌ام بوده غالبا نادقیق می‌باشند و به علت تازه‌کاری معمولاً به ویکی‌سازی نیز نیاز دارند و این علت اصلی وجودی این پروژه است. از تمام دوستان تقاضا می‌شود در صورت خواست همکاری با این پروژه با جستجوی اسامی مربوطه در ویکی پدیای زبان‌های دیگر و موتورهای جستجوی اینترنتی به پیشرفت پروژه کمک کنند.

در ضمن از دوستان خواهش می‌کنم در درست کردن جعبه‌های رنگی حاوی اطلاعات به من یاری برسانند یا در واقع آن را به من آموزش دهند! چون به کلی از این قضیه بیخبرم.

کارهای اجرایی در دستور کار[ویرایش]

  1. اضافه کردن شخصیت‌های جدید به فهرست مارکسیست‌ها
  1. تکمیل تک به تک مقاله‌ها

گزارش کار[ویرایش]

در این بخش گزارش فعالیت‌های انجام شدهٔ پروژه به اطلاع دوستان خواهد رسید.

پایان پروژه[ویرایش]

با ویکی سازی، مرتب کردن، و کسب اطمینان از صحت کامل اطلاعات و گسترش نسبی تمام شخصیت‌های فهرست مارکسیست‌ها که تا این تاریخ (۶ آوریل ۲۰۰۶)‌ در فهرست موجود هستند کار پروژه در این سطح پایان می‌گیرد. بعد از این تاریخ علاقه‌مندان می‌توانند آن را در سطوح دیگری ادامه دهند.