پرش به محتوا

ویکی‌پدیا:هشدار برای رعایت نزاکت/توضیح داوطلبان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

این صفحه شامل توضیحات برای داوطلبان کمک برای رعایت نزاکت است.

شمای کلی[ویرایش]

همه ویرایشگران برای حل و فصل مشکل مطرح شده در صفحه دعوت شده اند. همیشه برای حرکت به سوی بی‌طرفی تلاش کنید و نقطهٔ تمرکز خود را برای آرام کردن جو قرار دهید. اگر دیدید که بحث در این صفحه متشنج‌تر شد، به کاربران درگیر اطلاع دهید، که دیگر در این صفحه ادامه ندهند و مشکل خود را در تابلوی اعلانات دیگری مانند تام و ... مطرح کنند.

برای اینکه به موقع وارد عمل شوید، این صفحه را به فهرست صفحهٔ مورد علاقه اضافه کنید، تا در صورت تغییر به آن سر زده و بحث‌های بی‌پاسخ را جواب دهید.

  • بحث‌هایی که در صفحه مطرح شده‌اند را مطالعه کنید و بحثی را که به نظرتان از همه بیشتر برایتان آسان‌تر است، را برگزنید. به صفحه‌هایی که پیوند داده‌شده‌اند، مراجعه کرده و وضعیت را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. اگر آمادگی داشتید وارد بحث شده و با نظراتان سعی کنید، جو را آرام کنید. بعد از آن الگو هبن در حال انجام است را اضافه کنید. با اضافه کردن این الگو کاربران می‌بینند که بحث در حال انجام است.
  • اگر بحثی در جریان نبود یا نیاز به انجام کاری بود، با گذاشتن نظری، نتیجهٔ بحث را ذکر کنید.
  • اگر بحثی آمادهٔ بسته‌شده‌است، به یکی از روش‌های زیر با توجه به نتایج بحث، بحث را ببندید.

بستن بحث‌ها[ویرایش]

حل شد : (توضیح دهید که چگونه حل شد و امضا کنید)
  • اگر فکر می‌کنید، بحث به پایان رسیده‌است و طرف‌های درگیر به توافق رسیده‌اند. {{حل شد}} را به زیر بخش مورد بحث اضافه کنید.
گیر کرد : (توضیح دهید یا امضا کنید (اختیاری))
  • اگر طرف‌های درگیر به این نتیجه رسیدند که دیگر نمی‌توان مسئله را در این صفحه مورد بحث قرار دهند و بحث بی‌نتیجه ماند یا به جای دیگر انتقال پیدا کرد، از این {{گیر کرد}} در بالای بحث مورد نظر استفاده کنید. برای راهنمایی کاربران دیگر پیوندی به بحث‌های دیگر در جریان یا رهنمودها بدهید.
راکد ماند : (برچسب زمانی بزنید)
  • اگر بحث برای چند روز بی‌رونق و بدون پاسخ ماند از {{راکد}} برای نتیجه‌گیری استفاده کنید.
این بحث ربطی به هشدار برای رعایت نزاکت ندارد. به جای دیگر منتقل شد : (مشخص کنید به کجا منتقل شد، امضا اختیاری)
  • مباحث نامربوط را با استفاده از {{هبن نیست}} مشخص کرده و جای دیگر انتقال دهید.

مثال‌هایی برای استفاده از الگوها به شرح زیر مطرح می‌شوند. {{حل شد|کاربر در مورد وپ:بی‌طرفی توجیه شد ~~~~}} یا {{گیر کرد|به وپ:تام مراجعه کنید.}} برای اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از این الگو به راهنمای آن‌ها مراجعه کنید.

بایگانی بحث‌ها[ویرایش]

بحث‌ها بسته هستند و توسط ربات بایگانی می‌شوند (اگر از آخرین بحث صورت گرفته ۵ روز گذشته باشد.) بحث‌هایی که به صورت دستی با برچسب‌های حل شد، باقی‌ماند، بی ثمر و ... علامتگذاری شده‌اند را می‌توان پیش از موعد به صورت دستی بایگانی کرد. پیوند به این بایگانی‌ها در جعبه‌ای که درخواست می‌دهید قرار دارد و قابل جست‌وجو می‌باشد.