ویکی‌پدیا:نظرخواهی/نحوه رأی‌گیری برای حذف

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

الگوها[ویرایش]

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد.
:نتیجهٔ بحث چنین بود: از {{حذف}}، {{بماند}} و {{توضیح}} به جای {{موافق}}، {{مخالف}} و {{ممتنع}} در نظرخواهی برای حذف استفاده شود.ابراهیمب ‏۴ ژانویهٔ ۲۰۱۱، ساعت ۱۲:۰۷ (UTC)[پاسخ]

بند اول

در روش فعلی، از الگوهای موافق، مخالف و ممتنع استفاده می‌شود و همینطور برخی از کاربران نیز از این الگوها استفاده نمی‌کنند و صرفاً دلیلشان را ذکر میکنند. و مشکل دیگر در نحوه استفاده از این الگوها به‌مثال زیر بر‌میگردد. مثال:

  • موافق من موافق حذف این مقاله هستم.--امضا:کاربر۱
  • مخالف به دلایل فلان و فلان من مخالف ماندن این مقاله در ویکی فارسی هستم.--امضا:کاربر۲

توجه کنید که در هر دو مثال بالا هردو کاربر موافق حذف مقاله هستند اما نحوه بکار گیری از الگو متفاوت است و این در زمان مشاهده سریع و جمع‌بندی بحث متفاوت می‌نماید. اما در صورت استفاده از الگوهای حذف شود و بماند این ابهام باقی نمیماند و کاربران پس از استفاده از الگو دلایلشان را ذکر خواهند کرد و جمع‌بندی و حتی با مشاهده سریع صفحه نظرخواهی تا حد بسیاری نتیجه مشخص خواهد شد.

استفاده از الگوهای {{حذف}} و {{بماند}} در ویکی‌انبار [۱] و بخش نظرخواهی برای حذف فایل‌ها در ویکی‌انگلیسی [۲]و برخی ویکی‌های دیگر مرسوم است. در صورتی که موافق بر استفاده از این الگوها (حذف شود و بماند) در بخش نظرخواهی برای حذف در ویکی فارسی هستید رای‌تان را در بخش موافقان و در صورتی که مخالف استفاده از این الگوها و ادامه روند فعلی هستید رای‌تان را در بخش مخالفان قرار دهید.

موافقان

مخالفان

نظرات

بند دوم

به جای ممتنع از توضیح: استفاده شود؟ (مانند انبار) — ابراهیمب ‏۳ ژانویهٔ ۲۰۱۱، ساعت ۰۸:۱۵ (UTC)[پاسخ]

موافقان

مخالفان

نظرات