پرش به محتوا

ویکی‌پدیا:نظرخواهی/تغییر صفحه اصلی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد.
تغییر خواهد یافت. :)امیرΣυζήτηση ‏۹ فوریهٔ ۲۰۱۱، ساعت ۲۳:۰۱ (UTC)[پاسخ]

این صفحه نظرخواهی است برای تغییر صفحهٔ اصلی‌ به کاربر:Mjbmr/صفحهٔ اصلی—پیام امضا نشدهٔ قبلی توسط Ladsgroup (بحثمشارکت‌ها)۶ فوریهٔ ۲۰۱۱ ، ساعت ۲۰:۳۵ (UTC) :

موافقان

  1. موافق:)امیرΣυζήτηση ‏۶ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۲۰:۳۵ (UTC)
  2. موافق--Ομιλία Sahim ‏۶ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۲۰:۳۸ (UTC)
  3. موافق--Wayiran (ب) ‏۶ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۲۰:۴۱ (UTC)
  4. موافق-- Phobia ☺☻ ‏۶ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۲۱:۰۹ (UTC)
  5. موافق-- پویان (بحث) ‏۶ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۲۱:۱۱ (UTC)
  6. موافق بسیار عالی --جویباری بحث ‏۷ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۰۷:۲۸ (UTC)
  7. موافق زیباست.--義満 و 彼の会話 ‏۷ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۱۱:۳۷ (UTC)
  8. موافق و ضمناً اگر در مورد عنوان‌ها (مثل «تصویر برگزیده») کاری کنید که حروفی که به سمت پایین هستند (مثل «ر») یا نقطه در زیر دارند (مثل «ب»)، تماماً روی نوار آبی باشند بهتر می‌شود. الان قسمتی از آن‌ها از زیر نوار آبی بیرون می‌زند. تغییرات رو جوری انجام دهید که در تمام مرورگرهای متداول کار کند (از جمله در مرورگر اینترنت اکسپلورر نسخه‌های مختلف) ▬ حجت/بحث ‏۷ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۱۶:۳۹ (UTC)
    درود بر حجت، این فاصله جزء طراحی آن است، به هر حال تغییرش دادم اگر مشکلی وجود داشت بگویید تا واگردانی کنم، در ضمن صفحه رو با مرورگرهای فایرفاکس، اپرا، اینترنت اکسپلورر و سفری آزمودم مشکلی وجود ندارد، این یکی از مزیت‌های نرم‌افزار مدیاویکی می‌باشد، در هر صورت اگر کسی با مرورگر خاصی غیر از مرورگرهای تلفن همراه و غیر استاندارد با آن مشکلی دارد یک اسکرین‌شات بگیرد تا بدانیم مشکل از کجاست،‌ چون من مشکلی در آن نمی‌بینم در ضمن برای نسخهٔ تلفن همراه درخواست دادم، سپاس Mjbmr بحث ‏۷ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۱۷:۱۹ (UTC)
    ممنون. فکر نمی‌کردم جزو طراحی‌تان باشد. چون خواندن حروفی که در زیر نقطه دارند را مشکل می‌کرد فکر می‌کنم طرح جدید بهتر باشد ▬ حجت/بحث ‏۷ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۱۷:۳۶ (UTC)
  9. موافق --Faramarz IV of Wikipediaگفتمان ‏۷ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۱۷:۳۷ (UTC)
  10. موافق ساده و زیباست.– ابراهیم ‏۸ فوریهٔ ۲۰۱۱، ساعت ۱۲:۰۲ (UTC)[پاسخ]
  11. موافق Nathanieltalk ‏۹ فوریهٔ ۲۰۱۱، ساعت ۰۳:۳۴ (UTC)[پاسخ]
  12. موافق --آیدا ‏۹ فوریهٔ ۲۰۱۱، ساعت ۱۱:۳۶ (UTC)[پاسخ]

مخالفان

نظرات و پیشنهادات

فقط فکر می‌کنم اگر «درون‌مایه» (و «یادبودها») از سمت چپ به سمت راست می‌آمد بهتر می‌شد. --Wayiran (ب) ‏۶ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۲۰:۴۲ (UTC)

من نیز موافقم، اگر درون‌مایه و یادبودها از سمت چپ به راست بیایند بهتر خواهد شد. البته اگر موافق باشیدΟμιλία Sahim ‏۶ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۲۰:۴۹ (UTC)
کاملا مخالفم. محتوای برگزیده باید در ابتدا بیایند و در چشم‌تر باشند مثلا صفحه اصلی وپ انگ را ببینید در سمت چپ آمده اما زبان آنها LTR است و اگر آینه‌ای کپی شود(نه گرته برداری صرف) همینی خواهد شد که الان است:)امیرΣυζήτηση ‏۶ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۲۰:۵۸ (UTC)
ویکی‌انگلیسی که اصلاً بخشی برای «درون‌مایه» ندارد. من می‌گویم حالا که ما بخشی برای «درون‌مایه» داریم، درون‌مایه ارجح‌تر از محتوای برگزیده است، یعنی اولویت بالاتری دارد، پس بهتر است که سمت راست بیاید. ویکی‌انگلیسی که شما گفته‌اید که اصلاً در صفحهٔ اصلی مثل ویکی ما بخشی برای «درون‌مایه» ندارد، که مقایسهٔ ما صحیح باشد. --Wayiran (ب) ‏۶ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۲۱:۰۴ (UTC)
درون مایه در ویکی انگلیسی با درگاه‌ها(که در سردر آنها هست) جایگزین شده‌است. :)امیرΣυζήτηση ‏۷ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۱۸:۴۱ (UTC)

برای بخش نگاره برگزیده نیز همانند مقاله برگزیده از لوگوی اختصاصی‌اش (لوگو نگاره برگزیده) استفاده کنید بهتر نیست؟--Pesare amol (بحث) ‏۶ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۲۱:۰۵ (UTC)

اتفاقا الان داشتم به همین موضوع فکر می‌کردم ولی دیدم خیلی شبیه بالایی می‌شود. همینی که الان هست باشد به نظر بهتر می‌آید. در ضمن مقالهٔ برگزیده به نظر من باید سمت راست باشد.--Phobia ☺☻ ‏۶ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۲۱:۰۸ (UTC)

قشنگ شد ولی آیا امکان اضافه ویکی‌نیوز یا وقایع روز به صفحه اول ویکی نیست؟ -- پویان (بحث) ‏۶ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۲۱:۱۰ (UTC)

محل قرارگیری نگاره برگزیده در این نسخه از صفحه اصلی بسیار بد است. همچنین در تمامی طرح‌هایی که ایجاد میشوند محل بسیار نامناسبی را برای نگاره برگزیده در نظر میگیرید. درست است که مقالات برگزیده در بالای صفحه باید قرار داده شوند اما نگاره‌های برگزیده ما نیز کمی از مقالات برگزیده ندارند و بهتر است بینندگان صفحه اصلی در اولین نگاه، نگاره برگزیده را مشاهده کنند و دیدن نگاره برگزیده مستلزم چرخاندن اسکرول صفحه نباشد. زیرنویس اکثر نگاره‌های برگزیده حاوی لینک به چندین مقاله مناسب با نگاره است. پیشنهاد میکنم جای نگاره برگزیده با درون‌مایه تغییر کند. یعنی مقاله برگزیده بالا سمت راست، نگاره برگزیده بالا سمت چپ. درون مایه پائین زیر مقاله برگزیده و در سمت راست و یادبودها نیز در زیر نگاره برگزیده قرار گیرند.Pesare amol (بحث) ‏۷ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۰۸:۱۹ (UTC)

ببینید در اینکه نگاره‌های برگزیده محتوا دارند حرفی نیست اما تصاویر برگزیده ما نسبت به درون مایه و حتی یادبودها در اولویت دوم‌اند زیرا هدف اصلی ویکی‌پدیا محتواست نه مدیا. مخصوصا اینکه در نگاره‌های برگزیده ما زیبایی جای محتوا را گرفته است شما POTD دیروز انبار را ببینید.
تصویر صفحه اصلی دیروز انبار(با اینکه در انبار مدیا اولویت دارد نه محتوا)

جالبتر اینکه در ویکی روسی آمده‌اند وپ:انه شان را منحل کرده‌اند و تصویر برگزیده آنها همان تصویر برگزیده روز انبار است!!جالب است ایده بدی نیست:)امیرΣυζήτηση ‏۷ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۱۱:۳۴ (UTC)

البته صفحه اصلی برخی ویکی‌های بزرگ (ویکی انگلیسی) مانند صفحه اصلی ما، درون‌مایه ندارند. اما جای مناسب و فضای بسیار شکیل‌تری را به نگاره روزشان اختصاص میدهند. متاسفانه در ویکی فارسی در حق نگاره‌های برگزیده اجحاف بسیاری می‌شود. در ضمن در مورد نگاره‌های برگزیده نیز ما معیارها و اجماع خاص خود را داریم. به نظر خودتان معقولانه است که کاربران دیگری در ویکی دیگری نظرخواهی و رای گیری کنند و ما نیز بدون لحاظ کردن نظر کاربران فارسی زبان آنها را در ویکی فارسی وارد کنیم؟ آیا کسی قبول میکند ما مقاله برگزیده ویکی روسی و یا ویکی دیگر را فقط به فارسی برگردان کنیم و به عنوان مقاله برگزیده در ویکی فارسی نمایشش دهیم؟ بگذارید ویکی فارسی به حدی نمونه باشد که سایر ویکی‌ها از ما الگوگیری کنند و نه ما از آنها.--Pesare amol (بحث) ‏۷ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۱۸:۳۲ (UTC)
در مورد درون مایه بالاتر پاسخ دادم. در مورد الگو و الگوبرداری ما زمانی به حدی خواهیم رسید که ویکی‌های دیگر از ما الگو بگیرند که دانشنامه‌ای فکر کنیم و تصاویر با محتوا جای تصاویر زیبا را بگیرد. پیشنهاد می‌کنم تصاویر ویکی‌پدیای انگلیسی را ببیند یک زمانی توضیحات کنار عکس به اندازه یک نیمچه مقاله مطلب دارد با این حال آن را کاملا به پایین برده‌اند(البته برای تصاویر پانارومایی بهتر است) حالا ما بیایم تصاویر برگزیده‌ای که محتوا ندارند(و فقط زیبابند) را بگذاریم در بالای صفحه؟:)امیرΣυζήτηση ‏۷ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۱۸:۴۱ (UTC)
خب شما تصاویر با محتوا نامزد کنید دوست عزیز. وقتی شما و سایر مدیران در انتخاب نگاره برگزیده بسیار کم مشارکت می‌کنید، انتظار دارید هر هفته شاهد تصاویر با محتوا باشیم؟ در ضمن با محتوا بودن بستگی به نوع نگاه شما به نگاره دارد. مگر نگاره رستم (نگاره برگزیده این هفته) بی محتواست؟ شاید مقالات وابسته به آن محتوای کمی از لحاظ کمی داشته باشد اما زیر نویسی پر از لینک به مقالات با ارزش دارد که متاسفانه محتوای مقالات کم است و این هم به اصرار ما به ارتقا کمی ویکی فارسیست که ارتقا کیفی را فدا کرده‌ایم. در مورد نگاره‌هایی که نامزد میشوند نیز به مرور بهتر خواهند شد که البته این مطلب باز هم به همه دوستان و خصوصاً جناب بدقول معروف برمیگردد که با اینکه در انبار است اما در اینجا فعال نیست.--Pesare amol (بحث) ‏۷ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۱۸:۴۹ (UTC)
در این مورد بهتر است نظرخواهی جداگانه ایجاد شود که دارای بخش‌های مختلف باشد تا به اجماع کلی برای ترتیب چینش منابع صفحهٔ برسیم Mjbmr بحث ‏۷ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۱۸:۵۴ (UTC)
به گمانم بهتر باشد اول بر روی چیدمانش به اجماع برسیم.Pesare amol (بحث) ‏۷ فوریه ۲۰۱۱، ساعت ۱۸:۵۹ (UTC)