پرش به محتوا

ویکی‌پدیا:تابلوی اعلانات هیئت نظارت/دوره چهارم/درخواست رسیدگی به عملکرد دیوانسالاران/مستندات Mahan

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

@طاها،‏ علی پیرحیاتی،‏ Pouyana،‏ PHoBiA و In fact: : سلام، قصد ندارم زیاد اینجا را شلوغ کنم زیرا در صفحه شکایت به اندازه کافی بحث صورت گرفته و استدلال‌های طرفین مطرح شدند و در اینجا مستنداتی که ثابت می‌کنند کوچکترین شک منطقی برای این ادعا (به زعم من اتهام) که بنده از ترس رسیدگی هیئت نظارت به عملکردم استعفا داده‌ام وجود ندارد و خودداری دیوانسالاران از بازپس‌دادن دسترسی بنده نادرست و غیرقانونی بوده است.

مستندات به صورت دسته‌بندی شده:

  • من در تاریخ ۱۱ فوریه ۲۰۱۴ از دسترسی مدیریت استعفا دادم.[۱] سپس ۱۵ فوریه (۴ روز پس از استعفا) به درخواست خودم این موضوع برای بررسی به میلینگ لیست مدیران برده شد. خوشبختانه یکی از اعضای هیئت مدیر است و به خوبی در جریان موضوع است. ۴ روز پس از این موضوع به علت طولانی شدن روند بررسی (که سبب ناامیدی من نه از مدیران بلکه از کل جامعه ویکی شد) و همینطور خستگی شدید ذهنی من از مشارکت در ویکی به طور کامل کناره‌گیری کردم (ضرب‌المثل به کار برده شده در خلاصه ویرایشم هم به خوبی گویای میزان ناراحتی من است) ضمن اینکه من خودم دوبار، یکبار به صورت عمومی و یکبار در ایمیل[۲] خستگی خود و تصمیمم برای کناره‌گیری را در صورت ادامه‌یافتن این وضع [آن هم با لحن شدیداً معترضانه] را به اطلاع کاربر Ladsgroup رساندم و جالب اینکه خود ایشان استارت‌زننده و مطرح‌کننده بحث «بیم آن می‌رود» بودند حال این‌که این رفتار دوگانه ایشان را با چه کلمه‌ای باید توصیف کرد بماند با اعضای هیئت.
  • مورد دیگر این‌که از ابتدای این شکایت تاکنون دیوانسالاران با بهانه‌هایی چون «با توجه به بحث‌های پیشین بیم آن می‌رفت» و «جمیع رفتار شما شک‌برانگیز بود» از ارائه کوچکترین مدرک و مستند (حتی یک پیوند تفاوت ناقابل) پیرامون این رفتار شک‌برانگیز خودداری کرده‌اند در حالی که من هم‌اکنون تمام مستنداتی که نشان‌دهنده بی‌اساس بودن چنین اتهاماتی است را به صف خواهم کرد تا روشن شود بررسی‌های دیوانسالاران پیرامون این ماجرا (تازه اگر بررسی انجام شده باشد!) چقدر ضعیف و غیرمنطقی بوده است که البته این موضوع نیز ناشی از این است که چنین بررسی‌های حساسی بر عهده کسانی سپرده می‌شود که مدت مدیدی است یک نوشتار درست و درمان ننگاشته و کاملاً از جو جامعه به دور هستند.
  1. ‏۱۰ دسامبر ۲۰۱۳: تمنا دارم اگر تکرار دوباره این چرخه را برای خودتان و دیگر کاربران جامعه به صلاح نمی‌بینید به هیئت نظارت شکایت کرده و ۳ موضوع تذکر درباره استفاده نادرست از دسترسی واگردانی، تذکر درباره استفاده نادرست از رده انبوه و موضوع وپ:کمین که در بحث امیر مطرح کرده بودید را نیز حتماً ضمیمه شکایت‌تان کنید.
  2. ‏۱۳ ژانویهٔ ۲۰۱۴: من تنها و تنها در صورتی این موضوع را پی‌می‌گیرم که در هیئت نظارت مطرح شود (تاکنون که جز وعده و وعید نشنیده‌ایم) یکبار برای همیشه باید تکلیف این کاربر مشخص شود.
  3. ۱۴ ژانویهٔ ۲۰۱۴: من پیرامون کردار این کاربر، بی‌اطلاعاتی‌هایشان و تبعات مخرب آن تنها در هیئت نظارت توضیح خواهم داد
  4. ۱۶ ژانویهٔ ۲۰۱۴: مجدد تأکید می‌کنم که رفتار کاربر شباهت عجیبی به بندهای وپ:اخلال دارد! ... مواردی چون عدم تمایل به بردن شکایت به هیئت نظارت
  5. ۲۹ ژانویهٔ ۲۰۱۴: [در ایمیل به کاربر Ladsgroup]: ایشان تاکنون مرا به انواع و اقسام چیزها منجمله سوءاستفاده از دسترسی مدیریت متهم نموده و برایشان توضیح دادم که بردن پرونده به هیئت نظارت بهترین کار ممکن است اما همواره این کاربر از هیئت نظارت گریزان بوده است.
حالا نمی‌دانم جنابان دیوانسالار انتظار داشتند چندین بار دیگر برای بردن پرونده به هیئت نظارت التماس می‌کردم بیم مبارکشان رفع شود. ناگفته نماند من همچنان مستندات خرد و ریز دیگری در اختیار دارم که در صورت لزوم آماده ارائه تمام آنها هستم. نکته آخر هم این که من دلیل بازگشت به ویکی را بنا به دلایل شخصی در اینجا عرض نکردم اما اگر کوچکترین شک و شبهه‌ای دراین‌باره وجود دارد لطفاً به من ایمیل زده تا شواهد مرتبط به این موضوع را نیز در اختیارتان قرار دهم.

همانطور که در پرونده شکایت گفتم من درخواست عزل کاربر Ladsgroup به دلیل رفتار دوگانه بسیار شبیه به اخلال جهت‌دار، عدم درک صحیح از مفهوم دیوانسالار و همینطور اتخاذ تصمیم دیوانسالارانه نادرست و پافشاری بر این تصمیم را داشته و همینطور خواستار برخوردی متناسب با دیگر دیوانسالاران خاطی بنا بر همان چهار بند طرح شده هستم. خوشبختانه در جریان شکایت میزان درک هر دیوانسالار از مفهوم دسترسی‌اش مشخص شده است و این موضوع تصمیم‌گیری دراین‌باره را برای اعضای هیئت ساده‌تر می‌کند. با احترام --MaHaN MSG‏۴ آوریل ۲۰۱۴، ساعت ۱۰:۳۲ (UTC)[پاسخ]

پانویس[ویرایش]

  1. جهت روشن شدن موضوع باید عرض کنم که دلیل استعفای من بیش از هرچیز دیگر (مثل خستگی ذهنی از رسیدگی دست تنها به موارد قومیتی و استعفا و کناره‌گیری یا کم‌ویرایش شدن کاربران مورد اعتمادم) عدم رسیدگی مدیران به شکایت‌‎هایم بابت ویرایش‌های اخلال‌گرانه کاربر Fatemi127 بود. نمونه اعتراض من به پنهان شدن مدیران فرار از رسیدگی به شکایات البته نمونه‌های ایمیلی نیز دارم که کافی‌ست اعضای هیئت یک ایمیل خالی برای من ارسال کنند تا به طور کامل موارد ایمیلی را برایشان ارسال کنم.
  2. سلام، از آنجایی که هیچ مدیری پاسخگو نیست تمنا دارم شما به عنوان آخرین کورسوی امید به شکایت بنده رسیدگی نمایید در غیر این‌صورت من نخواهم توانست بیش از این ادامه دهم.
    در صورت نیاز می‌توانم متن کامل این ایمیل‌ها را برایتان ارسال نمایم تا خود اعضای هیئت تصدیق سخنان من توسط ایشان را مشاهده و قضاوت نمایند.