پرش به محتوا

ویکی‌پدیا:تابلوی اعلانات هیئت نظارت/دوره نهم/Mehdi

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد.
رسیدگی به شکایت از کاربران غیرمدیر یا غیرویکی‌بان در حیطه اختیارات هیئت نظارت نیست و این درخواست به اشتباه ایجاد شده و صرفاً برای جنبه‌های آموزشی حفظ می‌شود. mOsior (بحث) ‏۲۴ دسامبر ۲۰۱۸، ساعت ۱۷:۲۹ (UTC)[پاسخ]


شکایت از کاربر:Mehdi به علت اعمال سانسور و تفتیش عقاید

وضعیت:    انجام نشد

  • شاکی:
The Stray Dog (بحثمشارکت‌هاانتقال‌هابسته شودبسته‌شدن‌هااختیاراتآمارآمار پیشرفته)
  • شاکی علیه:
Mehdi (بحثمشارکت‌هاانتقال‌هابسته شودبسته‌شدن‌هااختیاراتآمارآمار پیشرفته)

اظهارات شاکی

ایشان سه جعبه کاربری مربوط به ایدئولوژی سیاسی من که هر سه در مقام مخالف با دو حکومت (جمهوری اسلامی و آل سعود) است را به نبح بردند. دلیل ایشان نفرت پراکنی عنوان شد. در حالی که این سه الگو مخالفت با حکومت‌ها هستند و نه الگوهای تفرقه‌آمیز قومی، مذهبی و یا نژادی. ترجمه آنها در ویکی پدیای مادر هم وجود دارد. ترجمه این جعبه ها در ویکی انگلیسی وجود دارد که مورد مخالفت هیچ مدیر و کاربری قرار نگرفت. این جعبه ترجمه اش در User:The Stray Dog/Userbox No Islamic Republic موجود است و جعبه مرتبط دیگر ترجمه الگوی الگو:کاربر:جعبه کاربر/مخالف آخوند است که در User:The Stray Dog/Userbox No Mulla میبینید. اینها ترجمه دقیق متن انگلیسی شان از متن فارسی هم تند تر است. اولی می گوید: این کاربر از حکومت جمهوری اسلامی اعلام انزجار میکند. لفظ Despise به معنای صریح و تند متنفر بودن و انزجار داشتن است و یک لفظ متداول در جعبه های کاربر ویکی پدیای انگلیسی است و در صدها جعبه پرکاربرد بکار رفته است و من هم بر این منوال استفاده کردم. شما نباید این حق را به شخص خودتان بدهید که عقاید سیاسی من را به مسلخ ببرید. این عملا اهانتی غیرمستقیم به شخص من است. وقتی ما در ویکیپدیای انگلیسی این اجازه را داریم در اینجا هم متعاقبا این اجازه را داریم. زیرا سیاست ویکی‌پدیا:جعبه‌های کاربر ترجمه سیاست‌های آن ویکی است. اینجا ملک هیچ حکومتی نیست. کاربران در ویکی های مختلف مثلا علیه ترامپ حرف زدند و گفتند از او انزجار و نفرت دارند. هیچ مدیری هم این جعبه ها را به نبح نبرد؛ زیرا این حق را ندارد. بر این اساس این نبح‌ها از اساس مشمول وپ:سانسور هستند. مسئله را در متاویکی هم مطرح کردم. ویکی یک جامعه آزاد است و به هیچ عنوان سانسوز نیست. The Stray Dog::: سگ ولگرد Talk ‏۲۳ دسامبر ۲۰۱۸، ساعت ۱۸:۳۵ (UTC)[پاسخ]

آگاه‌سازی شاکی‌علیه

شاکی باید شاکی‌علیه را از این شکایت در صفحهٔ بحثش مطلع کند و پیوندش را در اینجا بگذارد.

اظهارات شاکی‌علیه

شاکی‌علیه مختار است در این قسمت اظهار نظر اولیه کند. اظهارات او می‌تواند در دفاع از خود یا شکایت متقابل از طرف مقابل یا حتی در خطاب به ناظران باشد. توجه شود که «اظهار نظر اولیه» متفاوت از پاسخ‌دهی به پرسش‌های ناظران در مرحلهٔ رسیدگی به پرونده است.

حل اختلاف

لطفاً شواهدی که نشان دهد مراحل ویکی‌پدیا:حل اختلاف اجرا شده‌اند را با ذکر پیوند تفاوت نشان بدهید. توجه کنید هیئت می‌تواند بررسی پرونده را به دلیل طی نشدن روال حل اختلاف رد کند و از کاربران بخواهد ابتدا روال حل اختلاف (نظیر گفتگوی مستقیم و درخواست نظر سوم) را طی کنند.


رد کردن/نکردن پرونده توسط ناظران

پیش فرض در هیئت نظارت قبول تمام پرونده‌ها می‌باشد. هیئت می‌تواند یک پرونده را رد کند اگر و تنها اگر دست کم بیش از دو سوم اعضای هیئت در صفحهٔ پرونده آن را قابل بررسی ندانند. در این حالت اعضای یاد شده باید توضیح بدهند که چرا پرونده قابل بررسی توسط هیئت نیست. ناظران یک هفته (از زمان ایجاد پرونده) فرصت دارند پرونده را رد کنند وگرنه پرونده خودکار وارد مرحله بررسی خواهد شد.

بررسی پرونده

نتیجه پرونده

هیئت نظارت موظف است که حداکثر تا یک ماه پس از شروع بررسی پرونده، نتیجه نهایی را اعلام کند.