ویکی‌پدیا:بازبینی مقاله‌های برگزیده/دایره مینا

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

دایره مینا[ویرایش]

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد.
با توجه به برطرف نشدن نواقص و ایرادات مطروحه، مقاله از برگزیدگی خارج می‌شود.Gire 3pich2005 (بحث) ‏۸ سپتامبر ۲۰۱۴، ساعت ۱۹:۳۳ (UTC)[پاسخ]

به مقاله آتلانتیس:امپراتوری گمشده در ویکی انگلیسی که یک مقاله برگزیده از یک فیلم است توجه شود تا روشن گردد این مقاله تا چه حد ناقص و پراشکال است.

  • لید مقاله ناقص است و بیانگر بسیاری از مسائل نیست.
  • ترتیب مطالب نامناسب است. ساختار باید بازنویسی شود. بخش نمایش نباید قبل از ساخت و داستان آورده شود.
  • بخش تولید یا ساخت ایجاد نشده و فقط به بخش هایی از آن نظیر فیلمبرداری اکتفا شده است. در خصوص هزینه تولید و همچنین مواردی نظیر کیفیت کارگردانی، بازیگری، گریم، طراحی صحنه و ... چیز چندانی نوشته نشده است.
  • خلاصه داستان ناقص است و بسیاری شخصیت ها معرفی نشده یا فقط نامشان آورده شده است نظیر دکتر داودزاده، زهرا و اسماعیل. معلوم نیست نقش آنها در فیلم چیست.
  • نمایش اطلاعات بسیار اندکی از موضوع نمایش فیلم که گویا چالش برانگیز بوده است ارائه می دهد.
  • نقد و بررسی فقط به نقدهای زمان پخش و پیش از انقلاب اکتفا شده است. آیا هیچ نقدی در سال های بعد بر این فیلم نوشته نشده است؟

البته اینها فقط برخی از اشکال های فاحش این مقاله بود و موارد متعددی نظیر لینک نشدن اصطلاحات (مثلا نام جشنواره ها) توجه نشده است. --سید (بحث) ‏۱۷ ژوئیهٔ ۲۰۱۴، ساعت ۰۷:۰۴ (UTC)[پاسخ]

با سلام. تدوین یک مقاله برگزیده در حوزه فیلم، کار چندان پیچیده‌ای نیست زیرا تاپیکها و بخش‌های مقالات فیلم، محدود هستند و همگی از یک الگو/رویه مشابه پیروی می‌کنند. البته این الگوی کلی که از آن صحبت می‌کنم، در زمان برگزیده شدن این مقاله، باب نشده بود و نقدی بر کاربر نامزدکننده وارد نیست.

می‌توان گفت که مقاله کنونی، دو سوم اطلاعاتی که از آن انتظار می‌رود را ارائه داده است. علاوه بر کمبود برخی اطلاعات، مواردی نظیر عدم تاپیک‌بندی مناسب، عدم استانداردسازی بخش منابع با استفاده از الگو:پک و کمبود لینکهای آبی را می‌توان از دیگر نقایص مقاله برشمرد.

این مقاله در صورتی که متصور شویم هیچ مطلب جدیدی به آن افزوده نشود، می‌تواند با استانداردسازی متن کنونی، به یک مقاله خوب تنزل پیدا کند. در صورتی نیز که اصلاحاتی بر روی آن انجام نگیرد، به دلیل اطلاعات ارزشمندی که در خصوص سینمای قبل از انقلاب ایران ارائه می‌دهد، یک نوشتار با کیفیت محسوب می‌شود.Gire 3pich2005 (بحث) ‏۴ سپتامبر ۲۰۱۴، ساعت ۱۸:۴۵ (UTC)[پاسخ]