ویکی‌پدیا:بازبینی مقاله‌های برگزیده/توکیو

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

توکیو[ویرایش]

برگزیده بماند

نامزدکننده بازبینی موافق با برگزیده‌ماندن آن است.

بحث زیر بسته شده است. لطفاً آن را تغییر ندهید. ادامهٔ دیدگاه‌ها باید در صفحهٔ بحث مناسب ثبت شوند. نباید ویرایش دیگری در این ریسه انجام شود.

  1. مهمترین مشکل این جستار، جامعیت است. به باور من، این جستار بیش‌ازاندازه چکیده شده. بخش‌های نام‌شناسی و اقتصاد، نمونه‌ای آشکار از این چکیده‌نویسی هستند. نمونهٔ دیگر، تنها شهرهای خواهر در جستار آمده‌اند و از مناطق و شهرهای هم‌پیمان، خبری نیست. بدتر از همه، اینگونه جستارها نیاز به یک بخش سیاست یا اداره دارند که در این جستار وجود ندارد! تنها یک جمله دربارهٔ شهرداری در دیباچه آمده و در پیشینه اشاره‌ای به آن شده.
  2. بخش تقسیمات شهری، هم در جای ناپسندی آمده و هم جامعیت ندارد؛ تنها شمار مناطق و جزایر آمده و در زیربخش جدول شده‌اند.
  3. ساختار جستار نیز مشکل جدی دارد: مناطق شهری و جاذبه‌های گردشگری هر دو یک‌نوع درونمایه دارند، ولی جدا هستند، یا بخش بافت شهری که هم درونمایهٔ آنچنانی ندارد و هم جای نامناسب آمده؛ آن تصویر تمبر پستی سربازان آمریکایی کاملاً بی‌ربط به بخش است. پانوراماها هم فقط کیلوبایت اضافی به‌شمار می‌روند، زیرا با وجود ویکی‌انبار حتماً نیازی نیست در جستار بیایند (البته روی این مورد پافشاری نمی‌کنم، ولی دست‌کم باید در جایی پسندیده‌تر بیایند).
  4. بیشینهٔ بازخن‌های به‌کاررفته، کهنه هستند (بازبینی بسیاری به ۱۰ سال پیش برمی‌گردد)؛ در بخش جمعیت، تنها بازخن‌های جدول به‌روز است و بازخن‌های نوشته بسیار کهنه هستند.

بحث بسته شده است. لطفاً آن را تغییر ندهید. ادامهٔ دیدگاه‌ها باید در صفحهٔ بحث مناسب ثبت شوند. نباید ویرایش دیگری در این ریسه انجام شود.