پرش به محتوا

علی مظفری سالانقوچ

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

نسخه‌ای که می‌بینید نسخه‌ای قدیمی از صفحه است که توسط Persian boy 2006 1 (بحث | مشارکت‌ها) در تاریخ ‏۲ آوریل ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۱۶ ویرایش شده است. این نسخه ممکن است تفاوت‌های عمده‌ای با نسخهٔ فعلی داشته باشد.

علی مظفری سالانقوچ (۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۴ – ۳۰ شهریور ۱۴۰۱) یکی از معترضان نوجوان شرکت‌کننده در خیزش ۱۴۰۱ ایران بود.[۱] که در ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ در جریان خیزش سراسری ۱۴۰۱ در قوچان کشته شد .[۲][۳]

علی مظفری
نام هنگام تولدعلی مظفری سالانقوچ
زادهٔ۱۳۸۴/۲/۱۷
درگذشت۳۰ شهریور ۱۴۰۱ (۱۷ سال)
قوچان، ایران
علت مرگاصابت سه گلولهٔ مستقیم
پیشهورزشکار

زندگی

علی مظفری در قوچان به دنیا آمد او سابقه دعوت به اردوی تیم ملی نوجوانان والیبال و نایب قهرمانی کشور به همراه تیم سایپای تهران را داشته بود .[۴]

کشته شدن خاکسپاری

خانواده شهیدعلی مظفری روز شنبه ۲ مهر، جسد فرزندشان را تحویل گرفته و در میان تدابیر شدید امنیتی صبح زود مراسم خاکسپاری برگزار شد.[۵] خانواده علی مظفری جسد فرزندشان را در قبال ۵۰ میلیون تومان تحویل گرفتند [۶]

خانواده مظفری سالانقوچ روز شنبه ۲ مهرماه جسد فرزندشان را در قبال پرداخت ٥٠ میلیون تومان تحویل گرفته و در میان تدابیر شدید امنیتی مراسم خاکسپاری وی برگزار شده است.

منابع

  1. وایر، ایران (۲۰۲۲-۰۹-۲۲). «کشته شدن بازیکن تیم والیبال سایپا در اعتراضات قوچان». Head Topics. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۳-۲۷.
  2. «کشته شدن یک جوان کُرد در اعتراضات قوچان». Hengaw (به کردی). دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۳-۲۷.
  3. «شهید علی مظفری؛ ورزشکاری که در مسابقه فدا بر سکوی اول». ایران آزادی. ۱۴۰۱-۰۹-۰۵\+۰۳۳۰۲۰:۲۱:۳۹+۰۳:۳۰. دریافت‌شده در 2023-03-27. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  4. «شهید علی مظفری؛ ورزشکاری که در مسابقه فدا بر سکوی اول». ایران آزادی. ۱۴۰۱-۰۹-۰۵\+۰۳۳۰۲۰:۲۱:۳۹+۰۳:۳۰. دریافت‌شده در 2023-03-27. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  5. «شهید علی مظفری؛ ورزشکاری که در مسابقه فدا بر سکوی اول». ایران آزادی. ۱۴۰۱-۰۹-۰۵\+۰۳۳۰۲۰:۲۱:۳۹+۰۳:۳۰. دریافت‌شده در 2023-03-27. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  6. «کشته شدن یک جوان کُرد در اعتراضات قوچان». Hengaw (به کردی). دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۳-۲۷.

زندگی

منابع