بحث ویکی‌پدیا:عدالت وجود ندارد

Page contents not supported in other languages.
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

نسخه‌ای که می‌بینید نسخه‌ای قدیمی از صفحه است که توسط Sunfyre (بحث | مشارکت‌ها) در تاریخ ‏۱۲ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۰۶ ویرایش شده است. این نسخه ممکن است تفاوت‌های عمده‌ای با نسخهٔ فعلی داشته باشد.


دریافت حق و مصونیت در قبال مشارکت محتوایی

  • @Huji: درود
  • ابتدا از شما بابت نوشتن این انشا تشکر می‌کنم؛ دریافت و رعایت فلسفه این انشا باعث تداوم مشارکت کاربران ویکی‌پدیا و جلوگیری از مناقشات می‌شود.
  • در خیلی از مناقشات رفتاری ویکی‌پدیا فارسی، به مشارکت محتوایی طرفین مناقشه استناد می‌شود. در این مناقشات برای توجیه یا سرپوش گذاشتن بر روی مشکلات رفتاری، مشارکت محتوایی را سپر بلا می‌کنند و این چیزی جز مسموم کردن سرچشمه نیست و علت آن می‌تواند این باشد که آنها در قبال مشارکت محتوایی قائل به دریافت حقی یا مصونیتی در قبال مشارکت رفتاری هستند. مثال ملموس این می‌تواند باشد که اگر کاربری در ویکی‌پدیا محتوایی را برگزیده کرده‌است حق نقض رهنمود یا سیاست‌های رفتاری ویکی‌پدیا را هم دارد و این موضوع با فلسفه این انشا همخوانی ندارد و پیشنهاد می‌کنم اشاره شود. بیان درست این می‌تواند باشد که «مشارکت محتوایی کاربران در ویکی‌پدیا، مثلاً برگزیده کردن محتوای آن، هیچ حق و مصونیت در قبال مشارکت رفتاری آنها ایجاد نمی‌کند»
  • نیاز به این مطلب از بحثی که در وپ:تام انجام شد بیشتر حس می‌شود. -- ‏ SunfyreT ‏۱۲ مارس ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۰۳ (UTC)پاسخ