بحث کاربر:Dalba

Page contents not supported in other languages.
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

نسخه‌ای که می‌بینید نسخه‌ای قدیمی از صفحه است که توسط Modern Sciences (بحث | مشارکت‌ها) در تاریخ ‏۱۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۱:۵۷ ویرایش شده است. این نسخه ممکن است تفاوت‌های عمده‌ای با نسخهٔ فعلی داشته باشد.


آخرین نظر: ۴ سال پیش توسط Modern Sciences در مبحث پارسا آملی

جعل منبع

سلام لطفا وضعیت کار را به خاطر جعل منبع / دستکاری در مطالب منبع دار و حمله شخصی بررسی نماید

Special:Diff/26566123 / Special:Diff/26566122 / Special:Diff/26566190/26566256 / Special:Diff/26566159 / Special:Diff/26566232 / Special:Diff/26566205/next

MSes T / C ‏۸ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۳:۱۶ (UTC)پاسخ

سلام. ویرایش‌های اولیهٔ نباید بدون استناد به منبع و یا حداقل توضیحی مناسب انجام می‌شدند تا کار به اینجا نکشد؛ ولی در حال حاضر به نظر می‌رسد این بحث بیشتر محتوایی است و منابعی ارائه شده‌اند. مثلاً اینکه برای سال تأسیس باید سال تأسیس دانشگاه را در نظر گرفت یا دانشکده یا … را باید ابتدا خودتان بحث کنید؛ اگر به نتیجه نرسیدید آنگاه از کاربران دیگر و در صورت نیاز مدیران کمک بگیرید. در بحث‌ها وپ:فحن و وپ:اثبات را در نظر داشته باشید و مطالب را بدون منبع و توضیح تغییر ندهید. رونوشت به Sepehredonia.
Dalba ‏۸ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۴:۰۵ (UTC)پاسخ

برای نمونه دانشگاه مازندران را بنگرید بخش استان گلستان را چندبار از لید مقاله حذف کرده است

یا در همان منابع دانشگاه های جهرم و فسا سال هر دو دانشگاه هم سال ۱۳۵۶ قید شده است

MSes T / C ‏۸ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۴:۲۱ (UTC)پاسخ

از دانشگاه علوم پزشکی جهرم شروع کنیم که ساده‌تر است. در منبع[۱] نوشته شده است: «دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني جهرم در سال 1356 با پذيرش 40دانشجوي پزشكي تحت عنوان دانشكده پزشكي فعاليت خود را زير نظر دانشگاه شيرازآغاز نمود.» و کمی بعد نوشته‌است «در سال 1386 دانشكده به دانشگاه ارتقاء يافت». اینکه کدام باید معیار باشد یک بحث محتوایی است. با توجه به منبع به نظر من دومی هم قابل دفاع است؛ باید دلایل مخالفان را شنید.
در مورد دانشگاه علوم پزشکی فسا هم بحث مشابه است. در [۲] گفته‌است «دانشگاه علوم پزشکی فسا در سال 1356 در زمینی به مساحت 750000 مترمربع تاسیس شد و از سال 1373به عنوان دانشکده مستقل زیر نظر وزارت بهداشت فعالیت می نمود»، بلافاصله می‌گوید «در سال 1386 به دانشگاه علوم پزشکی ارتقاء یافت.» حالا اینکه کدام معیار باشد یک بحث محتوایی است، نه جعل منبع.
ضمن اینکه من نه در منبع قدیمی [۳] ۱۳۵۶ را پیدا نکردم. منبع 4icu انگلیسی است و سال بنیانگذاری (Founded) را 1986 ذکر کرده که تقریباً معادل 1365 خورشیدی است،‌ نه 56.
در دانشگاه علوم پزشکی مازندران، حذف کردن «استان گلستان» نامش جعل نیست. ظاهراً مطلب قدیمی اساساً منبع نداشته است که بخواهیم عنوان آن را جعل منبع یا حتی حذف مطلب منبع‌دار بگذاریم. منبع در [۴] توسط خود Sepehredonia اضافه شده است. حالا اگر شما می‌خواهید به استناد همین منبع موضوع متنزع شدن استان گلستان را هم اضافه کنید، به نظرم اشکالی ندارد، فقط در تغییرات را روی همین موضوع خاص متمرکز کنید تا مشخص باشد اختلاف ویرایش سر چیست. من خودم الآن دیباچهٔ این مقاله را از روی منبع اصلاح می‌کنم.
Dalba ‏۸ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۵:۱۱ (UTC)پاسخ

این کاربر ظاهرا از همان کاربرانی است که دعواهای شهرستانشان را به داخل مقالات ویکی سوق می دهند ایده خوبی است که متن را شما از روی منبع اصلاح نماید همین مقاله در فهرست پیگیری هایتان بیفزاید MSes T / C ‏۸ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۵:۲۳ (UTC)پاسخ


با سلام ! اولا که کاربر Modern Sciences شهره است به خنثی سازی های بی دلیل و بی رویه در مطالبی که از نظر "شخصی خودش" اشتباه است. درثانی اینجانب منبع را از معرفی نامه ای که خود سایت دانشگاه ها ارائه کرده اند ارجاع داده ام فهذا موثق ترین منبع همان معرفی نامه ی خود دانشگاه هاست. هیتلر می گفت یک دروغ برای اینکه همه باور کنند، یا باید بسیار بزرگ باشد یا بسیار مکرر ! این هم شده حکایت شکایت دوست عزیز و ارجمند(!) Modern Sciences ! جناب Modern Sciences، در حضورDalba میگویم اینجانب اگر یک مورد، فقط و فقط ۱ مورد خارج از حقایق و منابع درج کرده ام ، نشان دهید تا حرف شمارا قبول بپذیرم ! از دیروز تا الان نتوانسته اید حتی ۱ مورد با این شرایط به بنده نشان دهید ! پس بحث را تمام کرده جنگ روانی راه نیندازید، مطالب صحیح و موثقی که بعضا به مذاق شما خوش نیامده را حذف نکنید! همچنین دوست گرامی Dalba ملاک تاسیس دانشگاه علوم پزشکی ، همان سالی است که به "دانشگاه" تبدیل شد ! در غیر این صورت دانشگاه علوم پزشکی فصا و جهرم تا سال ۱۳۶۵ "زیرمجموعه" دانشگاه شیراز بودند ! و نیز پیرو مطلبی که درباره اینجانب گفته شد -که دعواهای شهرستانمان (!!!؟؟؟) را به داخل مقالات وارد میکنم- معروض بدارم که هیچ یک از مطالبی که بنده وارد مقالات کردم نادرست نبوده؛که تماما موثق و مطمئن و صحیح هستندو اکثرا منابع به آنها ارجاع داده شده است. میتوانید آنهارا چک کرده به حقیقت موضوع واقف شوید.

Sepehredonia (بحث) ‏۸ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۱۶ (UTC)پاسخ

سلام من مقاله‌ای به نام والاس و گرومیت نوشته‌ام

من مقاله‌ای به نام والاس و گرومیت ساختم لطفاً از آن بازدید کنید و نظرتون رو بهم بگید. Gouardiola (بحث) ‏۹ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۴:۱۱ (UTC)پاسخ

سلام. خواندنی و خاطره‌انگیز بود. ممنون که این مقاله را ساختید. Dalba ‏۹ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۶:۲۲ (UTC)پاسخ
@Dalba: خواهش می‌کنم، در آینده نیز سعی می‌کنم این مقاله را بیشتر گسترش دهم و تلاش می‌کنم که به خوبیدگی برسد.

Gouardiola

۹ ژوئیه ۲۰۱۹، ساعت ۱۶:۳۹ (UTC)

مقالات دانشگاهی

با سلام و وقت بخیر

چند مقاله در ویکی پدیا ایجاد کردم و تمام سعیم را کردم تا مقالات ایجاد شده مطابق با قوانین ویکی پدیا باشد. اما متاسفانه بر روی همه ی این مقالات برچسب های متعددی از جمله حذف سریع، حذف زمان دار و ... زده شده است. این در حالی است که مقاله به مقاله در موثق تر شدن و قانونی تر شدن مقالات من پیشرفت ایجاد شده است.

از شما در خواست می کنم به عنوان فردی با تجربه با دقت و با توجه به تازه کاری اینجانب و با رویکرد تشویقی در رابطه با صفحه های بنده بحث نمایید و مطالب را دقیق برای بنده شرح بدهید.

بدینوسیله و در ادامه صفحات و مصادیق اتهامی حذف و دفاعیات بنده تقدیم می شود.

حسین خنیفر عدم سرشناسی این در حالی است که این فرد رییس دانشگاه فرهنگیان است و مطابق با ویکی‌پدیا:سرشناسی (دانشگاهیان) مطابقت دارد. منابع نامتعبر منابع این صفحه به نظر بنده معتبر است چرا که چند خبر گذاری و سایت رسمی مجموعه دانشگاه فرهنگیان و همچنین وزارت آموزش و پرورش آن را تایید می کند.

دانشکده مهندسی و فناوری کشاورزی دانشگاه تهران فاقد منبع این مقاله به سایت های اصلی مرتبط با دانشگاه تهران ارجاع داده شده است که همگی مصداقی معتبر هستند. آیا اعتبار سایت یک دانشگاه در تایید وجود دانشکده هایش کافی نیست؟؟؟

کانون های فرهنگی دانشگاه تهران عدم سرشناسی و اهمیت موضوع در دفاع از این مطلب می توانم عرض کنم که سالانه در حدود 1000 دانشجو در این کانون ها در دانشگاه تهران عضویت می یابند و از طرفی مخاطب های برنامه های این مجموعه به طور سالانه در گزارشات ثبت شده، به طور کلان بالغ بر 5000 نفر در یک دانشگاه است. آیا این مسئله نمی تواند باعث اهمیت موضوع شود؟؟؟ این چنین است در باره‌ی کانون های فرهنگی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و لازم به ذکر است که این کانون ها در طول سالهای فعالیت خود باعث تربیت افراد بزرگی در عرصه هنر و فرهنگ ایران شده اند. مانند تشکل های دانشجویی سیاسی مثل انجمن اسلامی که افراد بزرگی را تربیت کرده است.

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران سر شناسی موضوع نشان داده نمی شود. دفاع این جانب در این زمینه این است که همانگونه که لازم است و سرشناس عنوان می شود که هر یک از پردیس های دانشگاه تهران یک صفحه داشته باشند؛ چرا برای معاونت های آن که بعضا ساختاری بزرگ تر از یک پردیس یا دانشکده دارند نبایستی صفحه ایجاد شود؟

مجید سرسنگی وی یکی از اساتید دانشگاه است و سالها در زمینه تئاتر کار کرده است و کارگردانی چندین تئاتر را نیز به عهده داشته است. کتاب های وی در بین متخصصین تئاتر سرشناس است و به عنوان منبع درسی دانشگاهی استفاده می شود. از طرفی این سوال پیش می آید که آیا لازم است برای یک بازیگر تئاتر صفحه ویکی پدیا داشته باشیم ولی برای یک استاد تئاتر نه؟؟؟


از حضرتعالی درخواست می کنم بنده را در رابطه با مسائل این صفحات به طور کامل راهنمایی بفرمایید. با تشکر Arsaba (بحث) ‏۱۲ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۷:۳۷ (UTC)پاسخ

Arsaba (بحث) ‏۱۲ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۷:۳۸ (UTC)پاسخ
سلام. من چند نکته را که به نظرم رسید اینجا می‌نویسم، ولی فکر نمی‌کنم شما را قانع کند چون اعتراض شما در چند مورد به خود سیاست‌های ویکی‌پدیا می‌رسد که بحث در مورد آن‌ها را باید به محل مناسب‌تری واگذار کرد.
  • حسین خنیفر: کسب معیار عمومی سرشناسی (وپ:معس) نیازمند داشتن چندین منبع معتبر است. یکی از شرایط معتبربودن در آن معیار ثانویه بودن ذکر شده است. تا جایی که دیدم هیچکدام از منابع این مقاله ثانویه نیستند. معیارهای وپ:آکادمیک سهل‌گیرانه‌تر هستند، مثلاً احتمالاً این فرد معیار «شخص صاحب بالاترین درجه اداری (اجرایی) در یک مؤسسهٔ آموزش عالی یا جامعهٔ علمی بزرگ بوده باشد.» را کسب می‌کند. ولی همانطور که در قسمت «ملاحظات کلی» این معیار آمده است «برخی از دانشگاهیان ممکن است از شرایط این رهنمود برخوردار باشند، اما به دلیل وجود نداشتن منابع معتبر و مستقل در حوزهٔ کار ایشان، کماکان موضوع مناسبی برای ایجاد مقاله در ویکی‌پدیا نباشند.». در اینجا با توجه به مقاله پوشش در مورد شخصیت و زندگی این فرد ناچیز به نظر می‌رسد، کل مقاله ۴ خط است که سه خط آن تحصیلات کارشناسی، ارشد، و دکتری را بیان کرده‌اند. بر این اساس نامزد حذف شدن آن برای من چندان عجیب نیست.
  • دانشکده مهندسی و فناوری کشاورزی دانشگاه تهران: «آیا اعتبار سایت یک دانشگاه در تایید وجود دانشکده هایش کافی نیست؟» تا جایی که من می‌دانم از نگاه ویکی‌پدیا نه. توجه کنید که وب‌گاه دانشگاه به‌وضوح یک منبع مستقل نیست. معیارهای سرشناسی دانشکده‌ها را می‌توانید در ویکی‌پدیا:سرشناسی (دانشگاه‌ها)#معیارهای سرشناسی ببینید. اگر فکر می‌کنید این دانشکده هرکدام از آن معیارها را برآورده می‌کند، موضوع را در صفحهٔ بحث مقاله توضیح دهید تا مدیری که حذف را بررسی خواهد کرد به آن‌ها توجه کند.
  • کانون های فرهنگی دانشگاه تهران: اعدادی مثل تعداد عضویت و مخاطب، معیار نیتسند. در شیوهٔ محاسبه و کیفیت آن‌ها جای بحث وجود دارد و نیازمند منابع معتبر و مستقل هستند. در هر صورت معیار سرشناسی ویکی‌پدیا مشابه مورد قبلی است (ویکی‌پدیا:سرشناسی (دانشگاه‌ها)#معیارهای سرشناسی). در مورد اینکه سرشناس است یا نه بررسی نکرده‌ام و نظری ندارم، مدیری که می‌خواهد حذف را انجام دهد بررسی خواهد کرد.
  • معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران: لزوم وجود مقاله برای پردیس‌های دانشگاه‌ها را در سیاست‌های سرشناسی ویکی‌پدیا به خاطر نمی‌آورم. در هر حال، معیارهای سرشناسی ویکی‌پدیا مشخص‌اند. این معیارها عموماً طی سال‌ها و با توجه به نیازها و استدلال‌های کاربران گسترش و بهبود یافته‌اند. در این بررسی‌ها معمولاً صرف داشتن «ساختاری بزرگ تر» ملاک نبوده است. با این حال اگر فکر می‌کنید باید برای معاونت‌ها هم شرایط خاصی لحاظ کرد، باید به فکر کسب اجماع برای آن باشید.
  • مجید سرسنگی: برای این ادعا که «کتاب های وی در بین متخصصین تئاتر سرشناس است و به عنوان منبع درسی دانشگاهی استفاده می شود» باید منابع معتبر ارائه و در مقاله استفاده کنید. البته ممکن است کافی نباشد چون معیار ویکی‌پدیا می‌گوید «کتاب‌های متعددی نوشته باشد که به طور گسترده به عنوان کتاب درسی (یا به عنوان مبنایی برای یک درس) در مؤسسات متعدد آموزش عالی باشد.» لازم نیست برای یک بازیگر تئاتر صفحه ویکی پدیا داشته باشیم، ولی معمولاً (متأسفانه) در مورد یک بازیگر که در تئاتری معروف نقض بازی کرده است منابع بیشتری پیدا می‌کنید تا یک استاد دانشگاه؛ معیارهای ویکی‌پدیا هم تا حدودی بازتاب‌دهندهٔ همین واقعیت موجود هستند که البته شاید نیاز به اصلاح هم داشته باشند، ولی بحث آن را باید در جای مناسب (صفحهٔ بحث همین سیاست‌ها و رهنمودها یا در وپ:اجرایی) مطرح کنید.
Dalba ‏۱۳ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۳:۰۹ (UTC)پاسخ

استان ایلام

سلام ظاهرا با برداشته شدن محافظت روز از روزی از نو MSes T / C ‏۱۳ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۶:۴۵ (UTC)پاسخ

سلام. نمی‌دانم برداشته‌شدن کدام محافظت منظور شماست. استان ایلام از سال ۲۰۱۴ بی‌پایان نیمه‌حفاظت شده است و ویرایش‌های آن نیازمند بازبینی نیز هستند. شاید هم منظورتان ایلام است که من به تازگی از Huji خواستم از سطح حفاظت مدیران خارج شود، ولی از آن زمان تا به حال در ایلام ویرایشی انجام نشده است. Dalba ‏۱۳ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۶:۵۲ (UTC)پاسخ

با عرض معذرت ظاهرا ایلام بود ولی بر حال روی استان ایلام محافظت تایید شده پایدار افزوده شود خوب است MSes T / C ‏۱۳ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۷:۰۲ (UTC)پاسخ

خواهش می‌کنم. مقاله به‌تازگی نیازمند بازبینی شده، به نظرم بگذارید چند ماه بگذرد، اگر جواب‌گو نبود و میزان واگردانی در آن همچنان زیاد بود در سطح محافظت آن دوباره تجدید نظر می‌کنیم. Dalba ‏۱۳ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۷:۱۰ (UTC)پاسخ

پارسا آملی

سلام با توجه به لحن کاربر و تذکرهایی که دریافت کرده است / با توجه به ویرایشات کاربر در مقالات والیبال داشته است و در نهایت با توجه به ویرایشات در مباحت مرتبط با مازندران بدون هر گونه شکی کاربر Tenaciouss زاپاس کاربر آملی است MSes T / C ‏۱۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۱:۵۷ (UTC)پاسخ