پرش به محتوا

بحث ویکی‌پدیا:تابلوی اعلانات هیئت نظارت/دوره نهم/Ladsgroup و Huji: تفاوت میان نسخه‌ها

محتوای صفحه در زبان‌های دیگر پشتیبانی نمی‌شود
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
اظهار نظر برای اعضای هیئت نظارت
(بدون تفاوت)

نسخهٔ ‏۲۷ سپتامبر ۲۰۱۹، ساعت ۰۳:۴۰

  • @KOLI،‏ Wikimostafa،‏ Behzad39،‏ Alpineer و MOSIOR: با سلام و احترام به اعضای محترم هیئت نظارت. من فکر می کنم @کاربر:Expectant of Light فرد توانمندی است که ویرایش های باکیفیتی انجام می دهد، با این حال قدری اخلاق تندی دارد. صرفنظر از این موضوع ، فکر می کنم ایشان قربانی نوعی به اصطلاح گاوبندی چند نفر با مواضع سیاسی مخالف شد که موضوع را به وپ:تام کشاندند و برایش پاپوش ساختند و اخلاق تندش هم قدری کار دستش داد. البته این موضوع ربطی به این شکایت ندارد و چون در آن زمان در وپ:تام درگیر شدم و نوع شکایت کشی ها را دیدم ، عرض کردم.

در خصوص این شکایت فکر می کنم لازم است شیوه عمل ما در ویکی پدیا معطوف به حفظ کاربران توانمند و باکیفیت در عین اصلاح رویه آنها باشد و نه حذفشان. زمانی که تازه کار بودم، من هم روحیاتی داشتم که سر هر اختلافی وارد بحث ها و کشکمکش های بیهوده و بی پایان می شدم و می کوشیدم موضع اعتقادی خود را اثبات کنم، با این حال سعه صدر و مدارای امثال جناب @کاربر:Behaafarid من را در ویکی نگه داشت و باعث شد در برخورد با دیگران بهتر عمل کنم و بیاموزم که ویکی فورام نیست و ما فقط بناست که مقالات را اصلاح کنیم ، نه کاربران دیگر را. اما متاسفانه @کاربر:Ladsgroup رویه ای دقیقا برعکس به آفرید دارد و می کوشد تا با برخورد از موضع قدرت، مخالفانش را محدود کند و فکر می کنم شیوه عمل ایشان با روح ویکی سازگار نیست. البته این رویه ایشان صرفا استنباط شخصی هم نیست و ادله فراوانی برایش هست. شاید نتوان گفت که وی مشخصا و قطعا قانونی را نقض کرده ، اما رویه نادرستی را پیش گرفته که من نسبت به آن بارها به کاربران با تجربه دیگر نظیر @کاربر:Huji و @کاربر:Mardetanha تذکر داده ام. در نهایت، حتی اگر نتوان رای به محکومیت امیر داد، دست کم می توان از وی خواست تا با دیگر کاربران که با آنها اختلاف دارد، از در مخالفت وارد نشود و از جایگاهش برای برخورد با آنها استفاده نکند.

در نهایت، لازم است با همه ما در نظر داشته باشیم که ویکی همان طور که یک دانشنامه مذهبی نیست، یک دانشنامه ضدمذهبی هم نیست و باید همه کاربران صرف نظر از مواضع و اعتقادات سیاسی و مذهبی شان تا زمانی که پایبند به قوانین هستند، به طور یکسان برخورد شود. --سید (بحث) ‏۲۷ سپتامبر ۲۰۱۹، ساعت ۰۳:۴۰ (UTC)پاسخ