ویکی‌پدیا:درخواست بازرسی کاربر/فوریهٔ ۲۰۱۹/IranianNationalist: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Factrecorder (بحث | مشارکت‌ها)
گفتم من IranianNationalist هستم و در اینجا ایشان تهمتی زده اند که برای شفافیتش باید بازرسی کاربر انجام شود
Factrecorder (بحث | مشارکت‌ها)
←‏IranianNationalist: مجدد هر گونه ارتباط با حسابهای کاربری دیگر یا تلاش برای اخلالگری را تکذیب میکنم
خط ۶۲: خط ۶۲:


:: {{پب|Huji}} بروید بازرسی کاربر کنید و به IranianNationalist تهمت بیجا نزنید این کار شما به دور از رفتار حرفه ای در ویکی است من IranianNationalist هستم و تهمتی که در اینجا به بنده زده شده را کاملا تکذیب میکنم. --[[کاربر:Factrecorder|Factrecorder]] ([[بحث کاربر:Factrecorder|بحث]]) ‏۲۱ مارس ۲۰۱۹، ساعت ۱۹:۱۸ (UTC)
:: {{پب|Huji}} بروید بازرسی کاربر کنید و به IranianNationalist تهمت بیجا نزنید این کار شما به دور از رفتار حرفه ای در ویکی است من IranianNationalist هستم و تهمتی که در اینجا به بنده زده شده را کاملا تکذیب میکنم. --[[کاربر:Factrecorder|Factrecorder]] ([[بحث کاربر:Factrecorder|بحث]]) ‏۲۱ مارس ۲۰۱۹، ساعت ۱۹:۱۸ (UTC)

: مجدد هر گونه ارتباط با حسابهای کاربری دیگر یا تلاش برای اخلالگری را تکذیب میکنم. --[[کاربر:Factrecorder|Factrecorder]] ([[بحث کاربر:Factrecorder|بحث]]) ‏۲۱ مارس ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۵۹ (UTC)

نسخهٔ ‏۲۱ مارس ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۵۹

IranianNationalist

وضعیت:    منتظر تأیید منشی

دلیل درخواست:
شواهد زاپاس بودن: کاربر:IranianNationalist برای همیشه قطع‌دسترسی شده‌است. کاربر:Farhangirani با علاقهٔ ویرایشی یکسان، ویرایش‌های مشابهی انجام می‌دهد و دقیقاً همان سیاست‌هایی را (مثل جعل منبع) نقض می‌کند که کاربر:IranianNationalist می‌کرد.
شواهد نقض سیاست: به عنوان مثال در این ویرایش می‌توانید ببینید که در کتاب بیست و سه سال اثری از نام‌های «صدری» و «سیرجانی» وجود ندارد و کاربر تحلیل خودش را به منبع منسوب کرده‌است.

زاپاس‌های احتمالی

باتشکر طاها (بحث) ‏۲ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۳:۱۱ (UTC)[پاسخ]

با احترام!
چرا تهمت عجولانه؟!!!
اینکه شما به دلیل تعصب یا پیش‌داوری...، منبع را نمی‌خوانید، دلیل نمی‌شود که به دیگران تهمت بزنید!!!
اگر صفحه ۱۸۲ این منبع را می‌خواندید، با عجله، به تهمت‌زنی نمی‌پرداختید:
http://www.perslit.com/23-Saal-ali-dashti-bahramchubineh.pdf
باز هم، با احترام.فرهنگ انسانی ایرانی (بحث) ‏۲ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۹:۱۲ (UTC)[پاسخ]
@Farhangirani: من سیرجانی را پیدا کردم (متاسفانه شما شمارهٔ صفحه را نمی‌نویسید.). اما اثری از صدری پیدا نکردم. به عبارت دیگر جملهٔ «البته این ادعای صدری، نمی‌تواند درست باشد؛» در کتابی که ارجاع دادید وجود ندارد.
از جمله شباهت‌های این دو کاربر لحن‌ مشترک‌شان در حملات شخصی‌شان هست که در همین‌جا می‌توانید نمونه‌اش را ببینید.
ضمناً کپی کلمه‌به‌کلمه از کتاب‌ها مصداق نقض تکثیر است (همان صفحهٔ ۱۸۲ کتاب و تفاوت ویرایش را نگاه کنید).
جمع‌بندی: شما در همین‌جا ۳ سیاست ویکی‌پدیا را نقض کرده‌اید: ۱) وپ:جعل، ۲) وپ:حمله، وپ:حق تکثیر. ضمناً، مطالبی که از پیشگفتار کتاب آورده‌اید به قلم مستعاری به نام «بهرام چوبین» را هم باید حذف کنید چون خودنوشته محسوب می‌شوند. طاها (بحث) ‏۲ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۹:۲۵ (UTC)[پاسخ]
با احترام؛
شگفت اینکه خود شما چندین تهمت می‌زنید؛ بعد، اتّهام «حملۀ شخصی» را هم می‌زنید!!!
عجیب اینکه باز هم تهمت‌گونه، می‌خواهید من را با کاربر جعل کنندۀ دیگری، یکی معرفی کنید (حمله و تهمتی دیگر)!!!
از سویی می‌گویید که کپی کلمه به کلمه از کتاب‌ها مصداق نقض تکثیر است؛ در حالی که گفتاوردها (از جمله، گفتاورد سعیدی سیرجانی)، باید عیناً آورده شود تا تحریفی ایجاد نشود؛ همچنین، از سویی دیگر می‌نویسید: «به عبارت دیگر، جملهٔ «البته این ادعای صدری، نمی‌تواند درست باشد؛» در کتابی که ارجاع دادید، وجود ندارد»! یعنی انگار کاربر، حق ندارد برای پیوند مطالب مقاله، مطلبِ هر چند بسیار درست کوتاهی را (به غیر گفتاورد) بیفزاید!
با اینکه به درستی سخنم پی بردید، ولی با شهامت، اعتراف نمی‌کنید که اشتباه کرده‌اید (عذرخواهی برای تهمت زدنتان پیشکش). با این حال، من از شما انتظاری ندارم.
اسم صدری را پیدا نمی‌کنید؛ چون اسم وی، در چند سطر قبل، آمده که من هم، برای اینکه ادعای نادرست او را حذف نکنم، سخن سعیدی سیرجانی را که در ردّ اوست، آورده‌ام تا ارتباط دو بند قبل و بعد به هم، روشن شود و هم، مطلب منبع‌دارِ هر چند نادرست را حذف نکنم (دقت کنید؛ مطلب داخل گیومه، از سعیدی سیرجانی است، و منبع هم، مربوط به گفتاورد او)، و اگر هم، در مواردی استثنایی، مانند مقالۀ بیست و سه سال، چند بند را حذف کردم؛ دلیلش را در خلاصۀ ویرایش، توضیح داده‌ام (هر چند شما ویرایش من را خنثی کردید) که تفصیلش را در اینجا نیز، یادآور می‌شوم: اصل مقاله مورد نظر، برای شناساندن کتاب «بیست و سه سال» است؛ در حالی که فرد اسلام‌گرایی، چنان حجم نقد کتاب مذکور را چند برابر کرده که باعث شده که بالای مقاله، برچسب «در بی‌طرفی این مقاله، اختلاف‌نظر وجود دارد»، چسبانده شده است! که من هم برای اینکه مقاله از ایدئولوژیک‌زدگی به شیوۀ کار سکولار و منصفانه و بی‌طرفانۀ ویکی پدیا نزدیک شود، آن چند بند کم‌اهمیت را زدودم؛ هر چند اگر یکی از دگراندیشان، در مقالات اسلامی، حجم نقد را چندین برابر مطالب اصلی موضوع کند، گشت‌زن‌های دارای ایدئولوژی اسلامی-و نه گشت‌زن‌های محترمی که چنین نیستند-به حذف بخشی از نقدهای حتّی درست، روی می‌آورند!!!
در ویکی پدیا، چند جور منبع‌دهی، وجود دارد:
۱-یا نام کتاب و شمارۀ صفحه... را می نویسند؛
۲-یا مستقیماً به خود پی دی اف یا سایت... منبع، ارجاع داده می‌شود (که من برای راحتی کار خوانندگان، روش اخیر را انجام دادم. اگر نپسندیدی، می‌توانم منبع را به گونه اول هم بیاورم).
ولی متأسّفانه، باز هم، تهمت و ادعا!!! تهمت جعل!!! تهمت حمله...!!! اینجا که میدان جنگ نیست جناب!
شگفتا! وقتی هم که از خودم دفاع می‌کنم و به اشتباهتان پی می‌برید، تهمت جدیدی به نام «حمله شخصی» را مطرح می‌کنید (انگار می‌خواهید هر طور که شده، حق دسترسی را از یک کاربر دلسوز و دگراندیش بگیرید)!!!
به هر حال، من ضمن احترام به شما، از خودم دفاع کرده‌ام؛ ولی شما لحن تهمت را انتخاب کرده‌اید!!! چرا باید جنگ ویرایشی انجام شود؟!!!
باز هم با احترام.فرهنگ انسانی ایرانی (بحث) ‏۲ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۹:۵۵ (UTC)[پاسخ]
@Farhangirani: من باکی از عذرخواهی ندارم. ««ببخشید که جملهٔ سیرجانی را پیدا نکرده بودم.»» (البته شما صفحه‌اش را ننوشته بودید.) اما بقیهٔ ماجرا را مدیران رسیدگی می‌کنند. طاها (بحث) ‏۲ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۹:۵۸ (UTC)[پاسخ]
عذرخواهی را می‌پذیرم؛ ولی موقعی به طور کامل می‌پذیرم که پس از آن، این «درخواست بازرسی کاربر» را پس بگیرید؛ نه اینکه برای خوب نشان دادن خود، آن‌هم پس از اعتراضم، طاهراً عذرخواهی کنید؛ ولی بدون پس گرفتن درخواست نادرست مربوط و حتّی پس از آن، تهمت‌های دیگری را ردیف کنید (و بعد، برای اینکه دفاعیاتم را مخدوش کنید، تهمت «حملۀ شخصی» را مطرح کنید)!!!
به هر حال، اینجا محیط دوستانه و انسانی و سکولار دانشنامه‌ای است و نه جای گشت‌زنی ایدئولوژیک برای گرفتن حق دسترسی دگراندیشان (با تواضع و بدون منّت می‌گویم: آن‌هم با انجام بیش از هزار ویرایش دلسوزانه)، و تهمت زدن به آن‌ها و ایجاد جنگ ویرایشی!!!
در ضمن، عجیب است که در موارد قابل توجهی که من مطلبی را در نقد نادرستی‌های ایدئولوژی اسلامی می‌آورم، در پی آن، شما را می‌بینم که به حذف می‌پردازید! (این‌ها پرسش است و نه انگ:) آیا تفاوت ایدئوولوژیک، باعث شده که مشکل شخصی هم، پیش بیاورد آن‌هم تا مرز درخواست قطع دسترسی؟! خودتان خوشتان می‌آید که یک دگراندیش، با طرح اتهام، چنین درخواستی را بکند آن‌هم با وجود ویرایش‌های دلسوزانه؟! چرا کاربران منصف سکولارِ هر چند اسلام‌گرا چنین نمی‌کنند؟!
به هر روی، سپاس از عذرخواهی (هر چند ظاهری)تان. فرهنگ انسانی ایرانی (بحث) ‏۲ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۰۱ (UTC)فرهنگ انسانی ایرانی (بحث) ‏۳ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۴۳ (UTC)[پاسخ]
همچنین، منبع مورد نظر در مقالۀ «بیست و سه سال» را به گونۀ دقیق‌‌تر و دیگری نیز آوردم.فرهنگ انسانی ایرانی (بحث) ‏۳ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۵۴ (UTC)[پاسخ]

بازرسی انجام نشد چون از آخرین ویرایش IranianNationalist بیش از سه ماه گذشته. اما بر اساس وپ:اردک، این حساب زاپاس وی است و در نتیجه بی‌پایان بسته شد. — حجت/بحث ‏۳ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۸:۳۰ (UTC)[پاسخ]

@Huji: بروید بازرسی کاربر کنید و به IranianNationalist تهمت بیجا نزنید این کار شما به دور از رفتار حرفه ای در ویکی است من IranianNationalist هستم و تهمتی که در اینجا به بنده زده شده را کاملا تکذیب میکنم. --Factrecorder (بحث) ‏۲۱ مارس ۲۰۱۹، ساعت ۱۹:۱۸ (UTC)[پاسخ]
مجدد هر گونه ارتباط با حسابهای کاربری دیگر یا تلاش برای اخلالگری را تکذیب میکنم. --Factrecorder (بحث) ‏۲۱ مارس ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۵۹ (UTC)[پاسخ]