پرش به محتوا

بحث:صفحهٔ اصلی

محتوای صفحه در زبان‌های دیگر پشتیبانی نمی‌شود
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آخرین نظر: ۷ روز پیش توسط Soroushsz

--Soroushsz (بحث) ‏۳ ژوئیهٔ ۲۰۲۴، ساعت ۱۰:۳۰ (UTC)تعریف سیستم مدیریت یادگیری سیستم مدیریت یادگیری (LMS) یک نرم‌افزار کاربردی است که برای مدیریت، مستندسازی، پیگیری، گزارش‌دهی، اتوماسیون، و ارائه دوره‌های آموزشی، برنامه‌های آموزشی، یا برنامه‌های یادگیری و توسعه استفاده می‌شود. در اینجا به برخی از ویژگی‌ها و کاربردهای LMS و منابع مربوط به آن پرداخته می‌شود. سیستم‌های مدیریت یادگیری (LMS) ابزارهای مهمی در آموزش مدرن هستند که برای مدیریت، مستندسازی، پیگیری، گزارش‌دهی و ارائه دوره‌های آموزشی و برنامه‌های آموزشی استفاده می‌شوند. این سیستم‌ها در آموزش ابتدایی، متوسطه و عالی به کار می‌روند و از محیط‌های آموزشی سنتی و ترکیبی پشتیبانی می‌کنند. LMSها فرآیند تدریس را با فراهم کردن آموزش شخصی‌سازی‌شده، ابزارهای ارزیابی متنوع و یادگیری مستمر خارج از کلاس درس بهبود می‌بخشند.پاسخ

از مهم‌ترین ویژگی‌های LMS می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

- مدیریت دوره‌های آموزشی: امکان ایجاد، ویرایش و مدیریت دوره‌های آموزشی . - پیگیری پیشرفت یادگیری: قابلیت مشاهده و تحلیل پیشرفت یادگیرندگان.

- ارائه محتوای آموزشی: فراهم آوردن بستری برای بارگذاری و اشتراک‌گذاری محتوای آموزشی

. - ارتباط و تعامل: ابزارهای ارتباطی مانند چت، فروم‌ها، و پیام‌رسانی.

- ارزیابی و آزمون: قابلیت ایجاد و مدیریت آزمون‌ها و ارزیابی‌های مختلف

کاربرد سیستم‌های مدیریت یادگیری(منولی و الیویرا،2020)

۱. آموزش مجازی و آموزش آنلاین در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی. 

۲. آموزش و پیشرفت فنی و حرفه‌ای در سازمان‌ها و شرکت‌ها. ۳. آموزش پیشرفته و مداوم در حوزه‌های مختلف صنعتی و فناوری. سیستم‌های مدیریت محتوا سیستم‌های مدیریت محتوا (Content Management Systems - CMS) ابزارهایی هستند که به کاربران امکان می‌دهند بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی پیچیده، محتواهای وب‌سایت خود را ایجاد، ویرایش و مدیریت کنند. این سیستم‌ها به طور گسترده‌ای توسط کسب‌وکارها، بلاگرها، و سازمان‌ها برای ایجاد و مدیریت وب‌سایت‌ها و برنامه‌های وب استفاده می‌شوند.