پرش به محتوا

ویتا گورخر

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

ویتا گورخر
یک حلزون گورخری
رده‌بندی علمی edit
Missing taxonomy template (fix): Vitta (gastropod)
گونه: Template:Taxonomy/Vitta (gastropod)V. zebra
نام دوبخشی
Template:Taxonomy/Vitta (gastropod)Vitta zebra
(Bruguière, 1792)
مترادف
  • Nerita zebra Bruguière, 1792 (original combination)
  • Neritina zebra (Bruguière, 1792)

گورخر ویتا که معمولاً به نام گورخر نریت و در ایران به نام حلزون زبرا شناخته می‌شود، گونه‌ای از حلزون دریایی، نرم تنان شکم‌پایان دریایی از خانواده حلزون قایقی، نریت‌ها است.[۱]

شرح[ویرایش]

حداکثر اندازه آن ۱ اینچ است. زرد با نوارهای سیاه است. اپرکولوم دارد.

توزیع[ویرایش]

ترینیداد و توباگو و برزیل[نیازمند منبع]

در آکواریوم[ویرایش]

حلزون نریت گورخری اغلب در سرگرمی‌های آکواریوم فروخته می‌شود. این نمونه‌ها معمولاً به صورت وحشی صید می‌شوند، زیرا پرورش حلزون در اسارت دشوار است.

این حلزون معمولاً به عنوان جلبک خوار فروخته می‌شود، زیرا دائماً شیشه، فضای سخت و زیرلایه آکواریوم را برای جلبک‌ها با دهان خروشان خراش می‌دهد. آنها می‌توانند در آب شیرین زنده بمانند، اگرچه به پی هاش بالایی نیاز دارند. پی هاش به اندازه کافی پایین به آرامی پوسته حلزون را از بین می‌برد. همچنین، اگر یک آکواریوم جلبک کافی نداشته باشد، ممکن است سخت باشد که آنها غذای پلت بخورند و ممکن است گرسنه بمانند.

مانند اکثر حلزون‌های نریت، می‌تواند و اغلب به سادگی از شیشه آکواریوم بالا می‌خزد و آن را ترک می‌کند، بنابراین برای نگهداری آن‌ها به یک درپوش نیاز است.

منابع[ویرایش]

  1. {MolluscaBase eds. (2021). MolluscaBase. Vitta zebra (Bruguière, 1792). Accessed through: World Register of Marine Species at: http://www.marinespecies.org/aphia.php?p=taxdetails&id=1366118 on 2021-09-27
  • Eichhorst TE (2016). Neritidae جهان. جلد ۲. هارکسهایم: کتابهای حلزونی. pp. 696–1366

پیوند به بیرون[ویرایش]