وگاس پرو

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
وگاس پرو
نویسنده(های)
اصلی
توسعه‌دهنده(ها)MAGIX Software
انتشار پایدار
21 Build 108
۱۴ اوت ۲۰۲۳ (۲۰۲۳-08-۱۴)[۱]
نوشته‌شده باC#, JScript[۲]
سیستم‌عاملویندوز مایکروسافت[۳]
بن‌سازه رایانشx64;[۳] .NET Framework 4.0[۳]
گونهنرم‌افزار ویرایش فیلم
پروانهاختصاصی
وبگاه

وگاس پرو (به سبک VEGAS Pro که Sony Vegas نیز نامیده می‌شود) یک بسته نرم‌افزاری ویرایش ویدیو برای ویرایش غیر خطی (NLE) است. اولین نسخه وگاس بتا در ۱۱ ژوئن ۱۹۹۹ بود[۴] این نرم‌افزار بر روی سیستم عامل‌های ویندوز اجرا می‌شود.

این برنامه که در ابتدا به عنوان یک برنامه ویرایش صدا غیرخطی توسعه یافت، از نسخه ۲٫۰ به یک ویرایشگر صوتی و تصویری غیرخطی تبدیل شد. وگاس پرو دارای قابلیت ویرایش همزمان ویدیو و صدا با پشتیبانی صوتی ۲۴ بیتی/۱۹۲ کیلوهرتز، پشتیبانی از افکت پلاگین VST و دایرکت‌اکس و صدای فراگیر دالبی دیجیتال است.

این نرم‌افزار در ابتدا توسط سونیک فاندری منتشر شد تا اینکه در می ۲۰۰۳ سونی سونیک فاندری را خریداری کرد و سونی کریتیو سافت‌ور را تشکیل داد.[۵] در ۲۴ مه ۲۰۱۶، سونی اعلام کرد که وگاس به Magix فروخته شد که نرم‌افزار خلاق VEGAS را تشکیل داد تا به پشتیبانی و توسعه نرم‌افزار ادامه دهد.[۶][۷]

منابع[ویرایش]

  1. "VEGAS Pro". VEGAS Community.
  2. "www.vegascreativesoftware.com/us/downloads". Listed in Script FAQ's.
  3. ۳٫۰ ۳٫۱ ۳٫۲ "Vegas Pro Technical Specifications". vegascreativesoftware.com. Vegas Creative Software. Retrieved 28 August 2017.
  4. "Sonic Foundry Announces Sneak-Preview Version of Vegas™ Pro". Sonic Foundry. 14 June 1999. Archived from the original on 7 January 2000. Retrieved 20 June 2021.
  5. Ferranti, Marc (2003-05-02). "Sony Buys Sonic Foundry Products - PC World". Archived from the original on 2009-01-26. Retrieved 2022-09-26.
  6. Schmidt, Klaus (30 May 2016). "MAGIX Acquires Sony Creative Software Products" (Press release) (به انگلیسی).
  7. "Sony sells most of its media editing tools". Engadget.