ولی‌الله رستمی‌نژاد

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از ولی الله رستمی نژاد)

ولی‌الله رستمی نژاد زادهٔ ۱۳۳۶ خورشیدی و از کاندیداهای منتخب مردم خرم‌آباد در پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا (۱۳۹۶) است.[۱][۲] او با ۴۰٫۰۸۶ رأی در این انتخابات بدون داشتن ستاد و فقط با یک بنر سیار خودگردان نفر اول انتخابات شد.[۳] اختلاف رأی او با نفر دوم، ۲۷٫۸۲۱ رأی بوده‌است. همچنین او در تاریخ ۱ شهریور ۱۳۹۶ رئیس شورای شهر خرم‌آباد شد.

سوابق سیاسی و شغلی و هنری[ویرایش]

ولی‌الله رستمی نژاد دارای مدرک کارشناسی ارشد ادبیات انگلیسی است[۴] و جملاتی انگلیسی به رهگذران می‌گوید.[۵] او سال‌ها در شهر خرم‌آباد در محلهٔ پشت بازار، پرنده فروش بود که در همان سال‌های ابتدایی پس از انقلاب بساط فروش وی بارها توسط لباس شخصی‌ها جمع‌آوری یا پراکنده می‌شد. او در سال ۱۳۹۶ و پس از پیروزی در انتخابات شورای شهر خرم‌آباد به عنوان پدیدهٔ انتخابات شورای اسلامی ۱۳۹۶ معروف شده‌است. وی در فیلم سینمایی آخرین تک سوار ایل محصول سال ۱۳۷۷ به کارگردانی سیدمحمد سیف زاده نیز ایفای نقش کرده‌است. او همچنین دارای مقام در مسابقات دوندگی است.[۶][۷][۸][۹]

پیام برای ترامپ[ویرایش]

ولی‌الله رستمی‌نژاد در ویدیویی، در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جملاتی را به انگلیسی و با لهجهٔ خاصی بیان می‌کند که مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت.[۱۰]

منابع[ویرایش]

  1. «اسامی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر خرم‌آباد». جماران. ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶. دریافت‌شده در ۱۲ مه ۲۰۱۷.
  2. «داستان ولی االله رستمی نژاددستفروش بازار روز خرم آبادپدیده انتخاباتی-شورای شهر خرم‌آباد». ایران آنلاین. ۱ خرداد ۱۳۹۶. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۶ مه ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۱ خرداد ۱۳۹۶.
  3. «نتایج انتخابات شورای اسلامی شهر خرم‌آباد اعلام شد». پایگاه خبری یافته. ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶. دریافت‌شده در ۲۰ مه ۲۰۱۷.
  4. «پدیده انتخابات در خرم آباد». تابناک. ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶. دریافت‌شده در ۷ اسفند ۱۴۰۲. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  5. سانیج، ندا (۲۰۱۷-۰۵-۲۲). «عجایب انتخابات ۱۳۹۶». BBC Persian. دریافت‌شده در ۲۰۱۷-۰۵-۲۲.
  6. ایران وایر
  7. جامجم
  8. «سایت هواداری ولی‌الله رستمی نژاد». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۶ مه ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۲۱ مه ۲۰۱۷.
  9. بی‌بی‌سی
  10. «پیام ویدیویی شهردار خرم‌آباد در لباس سپاهی». فروردین ۱۳۹۸.