هنر عشق (فیلم ۱۹۶۵)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
هنر عشق
کارگرداننورمن جویسون
تهیه‌کنندهراس هانتر
فیلمنامه‌نویسکارل راینر
داستانریچارد آلن سیمونز
ویلیام ساکهیم
بازیگرانجیمز گارنر
دیک ون دایک
الکه زومر
انجی دیکینسون
موسیقیسی کولمن
فیلم‌بردارراسل متی
تدوین‌گرمیلتون کاروت
توزیع‌کنندهیونیورسال پیکچرز
تاریخ‌های انتشار
  • ۳۰ ژوئن ۱۹۶۵ (۱۹۶۵-06-۳۰)
مدت زمان
۹۹ دقیقه
کشورآمریکا
زبانانگلیسی
فروش گیشه۳٫۵ میلیون دلار (فروش آمریکا و کانادا)[۱]

هنر عشق (به انگلیسی: The Art of Love) یک فیلم کمدی تکنی‌کالر آمریکایی محصول سال ۱۹۶۵ به کارگردانی نورمن جویسون با بازی جیمز گارنر، دیک ون دایک، الکه زومر و انجی دیکینسون است.

داستان این فیلم شامل یک هنرمند آمریکایی در پاریس (ون دایک) است که مرگ خود را جعل می‌کند تا ارزش نقاشی‌هایش را افزایش دهد (نقاشی‌های جدید «پس از مرگ» همچنان به بازار می‌آیند). دوست صمیمی او (گارنر) نقاشی‌ها را می‌فروشد و راز آن را نگه می‌دارد در حالی که هنرمند در یک حیاط قدیمی کار می‌کند.

جویسون در زندگینامه خود خاطرنشان کرد که نقص فیلم این است که فیلمنامه فرض می‌کند که مرگ یک هنرمند افزایش عظیمی در ارزش فروش نقاشی‌های او را تضمین می‌کند. که به شدت به واکنش تماشاگران به فیلم لطمه زد.[۲] تمام نقاشی‌هایی که در این فیلم استفاده شد، اثر هنرمند بین‌المللی دان سینکون بود.

منابع[ویرایش]

  1. This figure consists of anticipated rentals accruing distributors in North America. See "Big Rental Pictures of 1965", Variety, 5 January 1966 p 6
  2. Norman Jewison (2005). This terrible business has been good to me. Internet Archive. T. Dunne Books. ISBN 978-0-312-32868-9.

پیوند به بیرون[ویرایش]