همسر نگهبان باغ وحش (فیلم)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
همسر نگهبان باغ وحش
کارگرداننیکی کارو
نویسندهآنجلا وورکمن
بر پایههمسر نگهبان باغ وحش
اثر دیان آکرمن
بازیگرانجسیکا چستین
آلنا میهولووا
مارتا ایسووا
تاتیانا مِـدوِتسکا
افرات دور
موسیقیهری گرگسون-ویلیامز
فیلم‌بردارآندری پارک
تدوین‌گردیوید کولسون
شرکت
تولید
  • اسکیون فیلمز
  • الکتریک سیتی اینترتینمنت
  • تالین پروداکشنز
  • رو/میلر پروداکشنز
توزیع‌کنندهفوکس فیچرز
تاریخ‌های انتشار
  • ۸ مارس ۲۰۱۷ (۲۰۱۷-0۳-۰۸) (لهستان)
  • ۳۱ مارس ۲۰۱۷ (۲۰۱۷-0۳-۳۱) (ایالات متحده)
مدت زمان
۱۲۶ دقیقه
کشور

بریتانیا
ایالات متحده
زبانانگلیسی

همسر نگهبان باغ وحش (انگلیسی: The Zookeeper's Wife) فیلمی در ژانر درام-جنگی به کارگردانی نیکی کارو است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به جسیکا چستین اشاره کرد. داستان این فیلم بر اساس کتابی به همین نام و به نویسندگی دیان آکرمن است.

خلاصه داستان[ویرایش]

فیلم همسر «نگهبان باغ وحش» حکایت نگهبانان باغ وحش ورشو به نام‌های آنتونیا و جان زابینسکی است. این دو نفر می کوشند تا در دوران اشغال لهستان توسط آلمان جان هزاران نفر از مردم و حیوانات را نجات دهند.

بازیگران[ویرایش]

تولید[ویرایش]

در سپتامبر ۲۰۱۰ اعلام شد که آنجلا وورکمن فیلمنامه‌ای بر اساس کتاب «همسر نگهبان باغ وحش» به نویسندگی دیان آکرمن خواهد نوشت. در ۳۰ آوریل ۲۰۱۳ اعلام شد که کارگردانی این فیلم را نیکی کارو بر عهده خواهد داشت و همچنین جسیکا چستین به عنوان بازیگر نقش اصلی فیلم در نقش آنتونیا زابینسکا به پروژه پیوسته است. در ۲۴ اوت ۲۰۱۵ فوکس فیچرز مالکیت این فیلم را بدست آورد و دانیل برول و یوهان هلدنبرگ به این پروژه پیوستند.

فیلمبرداری[ویرایش]

فیلمبرداری از حیوانات برای استفاده در فیلم از ۹ سپتامبر ۲۰۱۵ آغاز شد ولی فیلمبرداری اصلی با حضور بازیگران از ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۵ در پراگ آغاز شد. سوزی دیویس به عنوان طراح صحنه، آندری پارخ به عنوان فیلمبردار، بینا دیاگلر به عنوان طراح لباس معرفی شدند. فیلمبرداری در ۲۹ نوامبر ۲۰۱۵ به پایان رسید.

انتشار[ویرایش]

فیلم برای اولین بار در تاریخ هشتم مارس ۲۰۱۷ در فستیوال فیلم سینیکوئست به نمایش درآمد. برنامه‌ریزی‌ها برای اکران جهانی فیلم در ۳۱ مارس ۲۰۱۷ انجام شده‌اند.

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]