هایپیکسل

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
لوگوی هایپیکسل

هایپیکسل، (به انگلیسی: Hypixel) با نام رسمی شبکه هایپیکسل، یک سرور بازی ماینکرفت است که در ۱۳ آوریل ۲۰۱۳ منتشر شد و توسط Hypixel Inc مدیریت و اجرا می‌شود.[۱] این سرور ظرفیت حدوداً ۲۰۰۰۰۰ نفر را دارد و دارای مینی گیم‌هایی مثل بدوارز، دراپر، اسکای وارز و… است. هایپیکسل به‌طور گسترده به عنوان بزرگ‌ترین سرور ماینکرفت فعال در حال حاضر در نظر گرفته می‌شود.[۲][۳] برای ورود به این سرور به حساب اصل ماینکرفت نیاز است و با حساب کرکی نمی‌توان وارد این سرور شد. درآمد این سرور از فروختن رنک به دست می آید.

سخت افزار[ویرایش]

هایپیکسل از نسخه 1.7.4 باکیت استفاده می کند. با پچ کردن این این نسخه مشکلات آن را رفع کردند و قابلیت های خودد را به آن اضافه کردند. برای اتصال سرور ها از پروکسی بانجی کورد استفاده می کنند و از دیتابیس MongoDB استفاده می کنند.

گیم مود ها[ویرایش]

سرور هایپیکسل چندین بازی کوچک در خود دارد که گیم مود نامیده می شوند.

اسکایبلاک[ویرایش]

در گیم مود اسکایبلاک هایپیکسل باید از جزیره ای کوچک شروع کنید و جزیره تان را گسترش دهید. همچنین چندین جزیره عمومی وجود دارد که همگی می توانند از آنها استفاده کنند

بدوارز[ویرایش]

در گیم مود بدوارز باید از تخت خود محافظت کنید و با پل زدن به جزایر دیگر افراد و کندن تخت آنها و کشتن آنها بازی را برنده شوید. همچنین می توانید با الماس و امرالد خود را قوی تر کنید که در جزیره خود پیدا نمی شود

هوسینگ (خانه داری)[ویرایش]

در گیم مود هوسینگ می توان ساخت و ساز و برنامه نویسی انجام داد و یک مینی گیم مود درون هایپیکسل ساخت

منابع[ویرایش]

  1. "Announcing Hypixel Studios and Hytale!". Hypixel - Minecraft Server and Maps (به انگلیسی). December 12, 2018. Archived from the original on January 7, 2022. Retrieved 2022-01-07.
  2. "It's Official - Hypixel holds 4 Guinness World Records". Hypixel - Minecraft Server and Maps (به انگلیسی). October 20, 2017. Archived from the original on December 16, 2018. Retrieved 2021-04-20.
  3. MacGregor, Jodie (دسامبر 20, 2018). "Hytale is a Minecraft follow-up that remembers the minigames". Rock, Paper, Shotgun. Archived from the original on March 8, 2019. Retrieved December 21, 2018.

برای مطالعه بیشتر[ویرایش]