هایلر

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
هایلر
صنعتغذا
بنا نهاده۱۸۷۴؛ ۱۵۰ سال پیش (۱۸۷۴-خطا: زمان نامعتبر}}) در نیویورک سیتی، نیویورک، ایالات متحده
بنیانگذارانجان اس. هویلر
از بین رفته۱۹۶۴ (۱۹۶۴)
افراد کلیدیمیلتون هرشی (کارمند از ۱۸۸۳ تا ۱۸۸۵)
محصولاتآب نبات، شکلات
یک تبلیغ شرکتی در سال ۱۹۰۹ پیمان داده شده : «از چیزی جز قیاس های رسیده و کامل استفاده نمی گردد».

هایلر یک شیرینی فروشی و رستوران تسلسل شده در ناحیه شهری نیویورک بود که از سال ۱۸۷۴ تا ۱۹۶۴ مشغول فعالیت بود و برای زمانی گسترده ترین و شاخص ترین پدید آورنده شکلات در ایالات متحده بود. آن را جان اس. هویلر ، که در نانوایی و بستنی فروشی پدرش فعالیت می نمود، پایه گذاری گردید.

در سال ۱۸۸۳، کارخانه آب نبات فروشی زنجیره ای در کوی ایروینگ و خیابان ۱۸ در منهتن واقع شده بود. [۱] (ساختمان تلفن شهر نیویورک گوشه روبروی خیابان ۱۸ را تصرف کرده بود. ) [۲] در شماره ۱۹۰۱نیویورک تایمز ، این شرکت در لیستی از فعالیت ها بود که حداقل ۵۰ سال موجود بودند. [۳] این با سال پایه گذاری شرکت متجانس نمی باشد، ولی این امکان را می دهد که شامل فروشگاهی باشد که توسط پدر هویلر تمشیت می گردد. هویلر در نهایت به یکی از دست اندرکاران دانشگاه سیراکوز تبدیل شد. [۴] او در سال ۱۹۱۰ در سن ۶۵ سالگی درگذشت [۵]

سابقه شرکت[ویرایش]

جان بعدها هویلر در تاریخ ۲۶ ژوئن ۱۸۴۶ در شهر نیویورک از خانواده دیوید و ابیگیل آن (با اسم خانوادگی دکلین) هویلر زاده شد. پدر او یک نانوایی و بستنی فروشی در روستای گرینویچ ، احیانا در خیابان جین، داشت. [۶] خانواده بالای فروشگاه زندگی می نمودند. هایلر از نوجوانی در مغازه پدرش آغاز به کار کرد. او آغاز به ساختن یک آب نبات ملاس نرم و فروش در فروشگاه پدرش نمود. [۷]





منابع[ویرایش]

  1. "A Fright Among Work Girls". The New York Times. December 20, 1883. p. 2.
  2. "Irving Place Changes". The New York Times. January 3, 1909. p. 13.
  3. "1851 - 1901". The New York Times. September 18, 1901. p. JS31.
  4. "$20,000 For Being Late". The New York Times. January 20, 1910. p. 1.
  5. "John S. Huyler Dies In 65th Year". The New York Times. October 2, 1910. p. 13.
  6. "The Man Who Saved Montreat — John S. Huyler, The Candy King". Presbyterian Heritage Center. Montreat, North Carolina.
  7. Clinton Brown Company Architecture/Rebuild (August 2011). "Huyler's Candy Company Building Nomination for Listing on the State & National Registers of Historic Places" (PDF). Buffalo Architecture and History.