نوآ تیشبی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
نوآ تیشبی
نوآ تیشبی در یافا در سال ۲۰۲۱
نام هنگام تولدنوآ توهر تاشوی
زادهٔ۲۲ مهٔ ۱۹۷۵ ‏(۴۸ سال)
تل آویو، اسرائیل
پیشهبازیگر، نویسنده، تهیه کننده تلویزیون، مدل
همسر(ها)اندرو گونسبرگ (ا. ۲۰۰۸–۲۰۱۱)
فرزندان۱
وبگاه

نوآ توهر تاشوی (زاده ۲۲ می ۱۹۷۵) یک بازیگر، نویسنده، تهیه کننده و فعال اهل اسرائیل است. او به عنوان یک بازیگر، در انواع برنامه های تلویزیونی و فیلم های آمریکایی از غبیل ماجرا ، جزیره ، جراحی پلاستیک ، عشق بزرگ ، ان سی آی اس و نظایر آن دیده شد. تاشوی همچنین به عنوان یکی از تهیه کنندگان اجرایی سریال در معالجه ، اچ بی او می باشد، که برگرفته از سریال اسرائیلی بی تیپول است. شرکت سازنده او، قوس نوآ، همچنین سرپرست فروش چندین برنامه برگرفته دیگر از برنامه های اسرائیلی به شبکه های آمریکایی بود.[۱]

تاشوی همچنین بر فعالیت های طرفدار اسرائیل متمرکز می باشد و بعد از آن در سال ۲۰۱۱ سازمان حمایت از اسرائیل را پایه گذاری می کند. تاشوی بعدها در سال ۲۰۲۱، نخستین کتاب خود را تحت عنوان اسرائیل: راهنمای معمولی برای سوء تفاهم‌ترین کشور روی زمین انتشار می نماید. بعد از آن او به مدت یک سال از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ به عنوان فرستاده اختصاصی برای مبارزه با یهودی ستیزی و مشروعیت زدایی از اسرائیل خدمت می کند.

اوایل زندگی[ویرایش]

نوآ تاشوی در تل آویو، اسرائیل،[۲] در تاریخ ۲۲ مه ۱۹۷۵،[۱] از یک خانواده صهیونیسمی که در پایه گذاری اسرائیل نقش داشتند متولد می شود.[۳] او رشته بازیگری را از سنین کم آغاز نمود و بعد از آن در سنین ۸ سالگی در تبلیغات بازرگانی دیده می شود.[۳][۴][۵] تاشوی همچنین به مدت دو سال و نیم در نیروی دفاعی اسرائیل مشغول خدمت بود.[۴]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ Steinberg, Jessica (June 2, 2015). "Actress turns 40 with Zionist debate". Times of Israel. Retrieved April 17, 2022.)
  2. Sarner, Robert (May 6, 2021). "Israeli actress Noa Tishby's 'Simple Guide' to Israel shakes up US progressives". The Times of Israel. Retrieved April 18, 2022.
  3. ۳٫۰ ۳٫۱ Ghermezian, Shiryn (April 19, 2021). "Israeli-American Actress-Turned-Author Noa Tishby Seeks to Explain 'Misunderstood' Israel in New Book". Algemeiner Journal. Retrieved April 18, 2022.
  4. ۴٫۰ ۴٫۱ Fishbach, Brian (October 6, 2021). "Noa Tishby: From Hollywood to Israel". Jewish Journal. Retrieved April 17, 2022.
  5. Brinn, David (June 26, 2008). "Israeli impresario". The Jerusalem Post. Retrieved April 20, 2022.