پرش به محتوا

نرم افزار FTP

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
FTP Software, Inc.
صنعتSoftware
سرنوشتAcquired by NetManage Inc.
بنا نهاده۱۹۸۶؛ ۳۸ سال پیش (۱۹۸۶-خطا: زمان نامعتبر}}) in Cambridge, Massachusetts
بنیانگذاران
  • James van Bokkelen
  • John Romkey
  • Nancy Connor
  • Roxanne van Bokkelen
  • Dave Bridgham
از بین رفته۱۹۹۸؛ ۲۶ سال پیش (۱۹۹۸-خطا: زمان نامعتبر}})
محصولاتSee § Products

شرکت نرم افزاری اف تی پی، شرکتی آمریکایی بود که در سال ۱۹۸۶ توسط جیمز ون بوکلن، جان رامکی (همنویسنده بسته MIT PC/IP)، نانسی کانر، راکسان ون بوکلن (سابقاً ریچی)، دیو بریدگهام و چندین سهامدار بنیانگذار دیگر تاسیس شد. آنها در پس ایمیلی که از طریق لیست پستی Bandykin ارسال شده بود و به دنبال افرادی بودند که علاقه‌مند به راه‌اندازی یک شرکت هستند، در رستوران توسکانینی در میدان مرکزی دیدار کردند. محصول اصلی این شرکت PC/TCP بود، یک بسته TCP/IP کامل با ویژگی‌های کامل و مطابق با استانداردها برای سیستم عامل DOS. مقر اصلی شرکت در اندوور، ماساچوست بود و همچنین دفاتری در سراسر ایالات متحده و خارج از کشور داشت.


رقیب انها NetManage در سال 1998 این مجموعه را خرید [۱]

مرجع[ویرایش]

نرم‌افزار اصلی متن‌باز از سال ۱۹۸۲ در دانشگاه ماساچوست توسط پروژه PC/IP توسعه یافت، یک پروژه برای تبدیل کامپیوترهای شخصی به شهروندان اول در شبکه‌های TCP/IP. این پروژه به عنوان یک تلنت آغاز شد که توسط لوئیس جی. کونوپلسکی تحت نظر جروم سالتزر پیاده‌سازی شد. مشارکت‌کنندگان بعدی در پروژه PC/IP شامل جان رامکی، دیوید بریدگهام، دیوید دی. کلارک و دونالد دبلیو. گیلیس بودند.


FTP Software به عنوان اولین شرکتی بود که خود را بر اساس یک پروتکل اینترنت نام‌گذاری کرد. در زمان تأسیس شرکت، بسته نرم‌افزاری PC/IP در حال فروش توسط شرکت‌هایی مانند Wollongong، 3Com و دیگران بود و بنابراین برخی از اختراع‌کنندگان PC/IP تصمیم گرفتند که از محصول خود بهره ببرند. پس از اینکه دونالد دبلیو. گیلیس یک TCP چند-ارتباطی کامل و SMTP سازگار برای پایان‌نامه کارشناسی خود تولید کرد، یک نماینده پست الکترونیکی، امکان ارائه یک پیاده‌سازی FTP - که نیازمند دو TCP همزمان است - فراهم شد. این نرم‌افزار، که در درخت منبع با نام "ntcp" (TCP جدید) شناخته می‌شد، می‌توانست هفت اتصال را بر روی یک کامپیوتر IBM PC-XT با حافظه ۱۲۸ کیلوبایتی پشتیبانی کند و می‌توانست با ده سیستم عامل مختلف همکاری کند. TCP چند-ارتباطی در درخت منبع دو سال بی‌توجهی گذشت پیش از اینکه بنیان‌گذاران FTP تصمیم به تبدیل آن به هسته FTP Software کنند و شرکت را از رقبای دیگر در این حوزه که PC/IP را به‌طور فعال بهبود نمی‌بخشیدند و علاقه‌ای به پیاده‌سازی پروتکل FTP بر اساس "ntcp" نداشتند، بگیرند.

سرنوشت[ویرایش]

اولیه‌ٔ پروتکل‌ها و درایورهای رابط شبکه PC/TCP به صورت مستقیم به فایلهای اجرایی برنامه‌های جداگانه متصل بودند، همانند PC/IP. تا سال ۱۹۹۰، تمامی برنامه‌های PC/TCP از یک هسته TSR مشترک استفاده می‌کردند، که خود (اولیه) از درایورهای داخلی رابط شبکه استفاده می‌کرد. تا سال ۱۹۹۱، مشخصات درایور بسته TSR PC/TCP جان رامکی به طور گسترده در تعویض درایورهای داخلی به کار گرفته شده بود.

شرکت از نظر ارزشی در یک زمان ارزش بیش از ۱ میلیارد دلار داشت، اما از فشارهای داخلی و خارجی به شدت رنج برد. آن به سرعت رشد کرده بود و به طور مکرر فاصله فیزیکی را از ریشه‌های خود در دانشگاه ماساچوست بیشتر کرده بود. بنیان‌گذاران، اگرچه فنی به شدت توانمند بودند، اما تجربه کافی به عنوان مدیر نداشتند. آنها از درگیری‌های داخلی رنج می‌بردند که در یک طلاق عمومی بین دو نفر از بنیان‌گذاران بیان شد.

شرکت در سال ۱۹۹۴ به بورس اوراق بهادار عرضه شد و تا سال ۱۹۹۵ با ارائه پشته‌های TCP برای ماشین‌های مبتنی بر x86 به عنوان تامین‌کننده برجسته، به رشد سودآور ادامه داد. آنها دو تا سه میلیون دلار در سال برای تبلیغات هزینه می‌کردند. زمانی که مایکروسافت یک پشته TCP را به هیچ هزینه اضافی‌ای در ویندوز ۹۵ (همانطور که به طور استاندارد با همه سیستم‌های عامل رخ می‌دهد) گنجاند، FTP یک منبع درآمد مهم را از دست داد. به دلیل اینکه مدیریت (که تا آن زمان اکثراً غیر بنیان‌گذاران بودند) نتوانست به‌طور مناسب برای انتقال به تامین برنامه‌های استفاده‌کننده از شبکه آماده شود، FTP نتوانست انتظارات وال استریت را برآورده کند و قیمت سهام آن به طور قابل توجهی کاهش یافت.

در ماه مه ۱۹۹۶، شرکت FTP Software اعلام کرد که به مایکروسافت فناوری‌های مختلفی را برای اینترنت اکسپلورر ۲.۰ برای ویندوز ۳.۱ ارائه می‌دهد، از جمله شبکه PPP، مشتری ایمیل ۱۶ بیتی و سایر فناوری‌ها.

در سال ۱۹۹۸، شرکت FTP Software توسط رقیب سابقش، NetManage، خریداری شد. این معامله مورد اختلاف بود و برخی از سهامداران ادعا کردند که این معامله در مصلحت آن‌ها نیست زیرا قیمت فروش کمتر از مقدار موجود در حساب بانکی FTP بود.

مقایسه با سایر محصولات[ویرایش]

در سال ۱۹۹۸، استیون بیکر مقاله‌ای جامع در مورد تاریخ TCP در کامپیوترهای شخصی برای مجله Unix Review منتشر کرد.

محصولات[ویرایش]

  • InterDrive
  • OnNet
  • LanWatch
  • PC/BIND
  • PC/TCP
  • ابزارهای SNMP
  • WinSNMP

همچنین ببینید[ویرایش]

منابع[ویرایش]

1-"FTP Software Is Set To Eliminate 300 Jobs". The New York Times. July 19, 1997.

2-"Company News; FTP Software Cuts Price For Firefox Communications". The New York Times. May 23, 1996.

3-"Editorial. Championing Usenet". Amateur Computerist. 8 (1). Winter–Spring 1998.

4-"Acquisition To Broaden NetManage's Software Lines". The New York Times. June 16, 1998.

5-Louis J. Konopelski, "Implementing Internet Remote Login on a Personal Computer", bachelor's thesis, MIT, December 1982. Also available as MIT-LCS-TM-233

6-Donald W. Gillies, "Improved network security with a trusted email relay", bachelor's thesis, MIT, June 1984

7-Donald W. Gillies, personal communication to John Romkey, 1993

8-Dana Canedy (April 3, 1997). "Accounts". The New York Times.

9-Donald W. Gillies, personal communication to John Romkey, 1993

10-"FTP Alumni". Archived from the original on 2001-05-31. Retrieved 2006-05-19.

11-Baker, Steven. "Desktop TCP/IP at middle age, UNIX Review, February 1998". Archived from the original on 2004-10-10.

  1. "Acquisition To Broaden NetManage's Software Lines". The New York Times. June 16, 1998.