ناهید حسینی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ناهید حسینی
ناهید در لباس تیم والیبال تاج در دهه ۱۳۵۰.
اطلاعات شخصی
نام کاملناهید حسینی
زاده۳ شهریور ۱۳۳۵ خورشیدی
۲۵ اوت ۱۹۵۶ ‏(۶۷ سال)
تهران
ورزشی
کشور ایران
ورزشوالیبال
باشگاهافسر
تاج
تیم والیبال زنان تاج. به‌ترتیب از راست ایستاده: حسین بهرام صفت (مربی)، معصومه رفیعی، سودابه مرادی، ایران سبحانی و نیره رجبی. نشسته: ناهید حسینی (کاپیتان)، مهوش نوربخش، حبیبه پاشایی و بتول حسین پور.

ناهید حسینی (زاده ۳ شهریور ۱۳۳۵ خورشیدی در تهران) بازیکن والیبال و عضو تیم ملی والیبال زنان ایران بین سال‌های ۱۳۵۳ و ۱۳۵۷ بود.[۱]

وی که کارشناس ترجمه و زبان انگلیسی از مدرسه عالی ترجمه تهران است، ورزش را ابتدا از دبیرستان دخترانه نوربخش آغاز کرد و سپس با کسب عنوان قهرمانی والیبال آموزشگاهی در سال ۱۳۴۸ به عضویت باشگاه افسر (یکی از تیم‌های زیر مجموعه باشگاه تاج) در آمد تا تحت تعالیم اشرف وحیدیان (نخستین کاپیتان تیم ملی والیبال زنان) قرار گرفت. وی که در پست پاسور بازی می‌کرد توانست به همراه باشگاه افسر عنوان دومی مسابقات باشگاه‌های تهران را در سال ۱۳۵۰ کسب کند. وی در مسابقات بیست و پنجمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی ایران (به میزبانی مشهد) در سال ۱۳۵۲ به همراه تیم منتخب تهران شرکت کرد و در بازی فینال با پیروزی بر اصفهان (قهرمان دوره قبل) به قهرمانی کشور رسید.[۱][۲][۳]

کارنامه ورزشی[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ «takhtejamshidcup.com جام تخت جمشید». www.takhtejamshidcup.com. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۰۲۱-۰۸-۰۲. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۰۸-۰۲.
  2. «takhtejamshidcup.com جام تخت جمشید». www.takhtejamshidcup.com. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۰۸-۰۲.
  3. «تصاویر دیدنی از ستارگان والیبال بانوان ایران پیش از انقلاب | همه مطالب مدیا سنتر | DW | 17.02.2016». web.archive.org. ۲۰۱۹-۰۸-۲۳. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۳ اوت ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۸-۲۳.