نام تو مقدس باد (آهنگ)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
«Hallowed Be Thy Name»
ترانه آیرون میدن
از آلبوم عدد اهریمن
تاریخ پخش۲۲ مارس ۱۹۸۲ (۱۹۸۲-۰۳-۲۲)
تاریخ ضبطژانویه-فوریه ۱۹۸۲
استودیوباتری، لندن
ژانرهوی متال
زمان۷:۰۸
ناشرای‌ام‌آی
ترانه‌نویس(ها)استیو هریس
تهیه‌کننده(ها)مارتین برچ

" نام تو مقدس باد " آخرین آهنگ آلبوم عدد اهریمن از گروه موسیقی آیرن میدن در سال ۱۹۸۲ است. این آهنگ توسط استیو هریس نوازنده گیتار بیس گروه نوشته شده‌است که به عنوان یکی از بهترین آهنگ‌های هوی‌متال در تمام دوران شناخته شده و همچنین یکی از آهنگ‌های امضای گروه به حساب می‌آید. [۱]

مضمون[ویرایش]

"نام تو مقدس باد" تقریباً در تمام اجراهای زنده گروه از زمان ضبط آلبوم خوانده شده است، به استثنای تور جهانی میدن انگلند در ۲۰۱۲-۲۰۱۴ و نیز مرحله دوم تور جهانی کتاب ارواح در ۲۰۱۷. آل موزیک آن را به‌عنوان «شاید مشهورترین آهنگ‌ حماسی گروه» توصیف کرده‌است. این ترانه، داستان یک زندانی است که در شرف اعدام است و برخی از فلسفی‌ترین اشعار هریس را به گوش شنونده می‌رساند. [۲] از زمان ضبط آهنگ تاکنون، چندین نفر از اعضای گروه اعلام کرده‌اند که این آهنگ یکی از آهنگ‌های موردعلاقه‌شان است و بروس دیکنسون، آن را "فوق‌العاده" و اجرای زنده‌اش را مانند "روایت یک فیلم برای مخاطب" توصیف کرده‌است.

این آهنگ، چندین‌بار توسط گروه‌هایی مانند دریم تیاتر، [۳] مشین هد، [۴] کریدل آو فیلث [۵] و آیسد ارث، بازخوانی شده‌‌است. [۶] آیرون میدن این آهنگ را در سال ۲۰۰۵ برای پخش در رادیو بی‌بی‌سی ۱ و نیز در سال ۲۰۰۷ برای پخش در سریال تلویزیونی شبکه چهار بریتانیا با نام زنده از ابی‌رود دوباره ضبط کرده‌است.


[۷][۸]

عنوان این آهنگ، بخشی از دعای ربانی مسیحیان و کنایه‌ای به جهان‌بینی مسیحی است.

منبع[ویرایش]

  1. Loudwire Staff. "Every Iron Maiden Song Ranked From Worst to Best". Loudwire (به انگلیسی). Retrieved 8 July 2020.
  2. "Iron Maiden > Charts & Awards > Billboard Albums". AllMusic. Retrieved 27 October 2011.
  3. "Dream Theater: New 'Official Bootlegs' Available For Pre-Order". Blabbermouth.net. 5 February 2005. Retrieved 13 October 2011.
  4. Lane, Daniel (16 July 2008). "The making of Maiden Heaven". Kerrang!. Archived from the original on 1 May 2013. Retrieved 13 January 2011.
  5. "Cradle of Filth To Issue "Very Best Of" Double CD". Blabbermouth.net. 7 April 2002. Retrieved 26 January 2012.
  6. "Destruction, Sentenced, Primal Fear to Contribute Tracks to Iron Maiden Tribute CD". Blabbermouth.net. 12 May 2003. Retrieved 13 October 2011.
  7. "Iron Maiden: BBC Radio 1 'Legends' Session Available Online". Blabbermouth.net. 15 September 2005. Retrieved 5 October 2014.
  8. "Iron Maiden Bassist Decides Against Mastering New Album". Blabbermouth.net. 9 July 2006. Retrieved 5 October 2014.