مینو مداح

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
Minoo Maddah
اطلاعات شخصی
نام بومیمینو مداح
ملیتIranian
زاده۱۷ مهٔ ۱۹۷۶ ‏(۴۷ سال)
کرج, ایران
وزن۷۳ کیلوگرم (۱۶۱ پوند)
ورزشی
کشورایران
ورزشتکواندو
رویداد(ها)Finweight (–73 kg)

مینو مداح تکواندوکار پیشین،مربی تیم ملی تکواندو زنان اهل ایران است.[۱][۲][۳][۴]

بیوگرافی[ویرایش]

مینو مداح متولد 27 اردیبهشت سال ۱۳۵۵ در کرج است. که وی در اوایل خود یک نکواندوکار بوده است که بعد از ککناره گیری از تکواندو مشغول فعالیت در حرفه مربیگری این ورزش است که در مربیگری بسیار عالی خود را نشان داده است و هم اکنون مربی تیم ملی تکواندو بانوان ایران می‌باشد.[۵] مینو مداح سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان در مصاحبه ای که با خبرگزاری ایسنا داشت در خصوص انتقاداتی که به عملکرد بانوان در این مسابقات و مقایسه این تیم با مردان از نظر نتیجه گیری می شود، گفت: مقایسه تیم بانوان با آقایان از نظر نتایج. ارقام و تعداد مدال ها به هیچ وجه صحیح نیست زیرا در شرایط مساوی نیستند.»[۶] تیم مردان در هر وزن 4 ورزشکار را برای حمایت از یکدیگر اعزام کرد. هر کدام از این بازیکنان وقتی پیروز می شدند یک حریف را از جدول 16 نفره حذف می کردند که این یک امتیاز برای تیم مردان کشورمان بود.[۷]

فعالیت[ویرایش]

مینو مداح سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد با توجه به اعزام 5 تکواندوکار زن در مقابل 16 ورزشکار مرد به مسابقات گرند اسلم توجه جدی به تیم بانوان نمی شود؟ : تعداد و پتانسیل تیم مردان با زنان یکسان نیست.[۸]به هر حال اعزام به این مسابقات برای 5 تکواندوکار ما مفید بود. ممکن است فدراسیون به دلیل شرایط مالی یا خیلی مسائل دیگر با اعزام تعداد بیشتری از بانوان به مسابقات مخالفت کند، مثلاً به دلیل ترس از اینکه بعد از نتیجه نگرفتن چه پاسخی خواهند داد، اما هرگز نباید به آنچه بعد از مسابقه گفته می شود توجه کنید و من نیز توجه دارم.[۹] من از انتقاد خوشم نمی آید، چون کار منتقد نقد کردن است. ما حتی قهرمان آسیا شدیم، انتقاد کردند. اگر نگاه بلندمدت داشته باشیم فارغ از هر نتیجه ای باید بانوان را به مسابقات بین المللی بفرستیم تا با کسب تجربه هر چه بیشتر پیشرفت کنند.[۱۰] اگر نگاه حمایتی به بانوان داشته باشیم به جای انتقادات متعدد می توانیم به آنها فرصت تکرار نتایج خوبی مانند قهرمانی آسیا و بازی های کشورهای اسلامی را بدهیم.[۱۱][۱۲][۱۳]

منابع[ویرایش]

  1. https://www.taekwondodata.com/minoo-maddah.cv45.html
  2. "Iran's Women's Taekwondo Team to Participate at World Championships - Sports news". Tasnim News Agency (به انگلیسی). Retrieved 2023-08-26.
  3. "Kiani deserved to win gold at World Taekwondo Championships, coach says". Tehran Times (به انگلیسی). 2023-06-05. Retrieved 2023-08-26.
  4. «Islamic Republic Of Iran Taekwondo Federation | www.Taekwondo.ir». taekwondo.ir. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۸-۲۶.
  5. «مداح: کیانی از همه لحاظ شایسته قهرمانی بود/ کار ناهید از این پس سخت‌تر است». www.irna.ir. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۸-۲۶.
  6. «مینو مداح: توجهی به انتقادات ندارم/ مقایسه نتایج تکواندوی زنان با مردان درست نیست». ایسنا. ۲۰۲۳-۰۴-۰۷. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۸-۲۶.
  7. «مینو مداح | خبرگزاری تسنیم | Tasnim». www.tasnimnews.com. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۸-۲۶.
  8. SNN.IR، خبرگزاری دانشجو | (۱۴۰۲/۰۳/۰۲ - ۱۷:۰۸). «مینو مداح: کسب مدال در تمام رویدادها مهمترین چالش ما در سال المپیکی است». fa. دریافت‌شده در 2023-08-26. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  9. «مداح: تیم ملی با تمام توان در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی شرکت خواهد کرد». www.taekwondo.ir. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۸-۲۶.
  10. "UK Denies Iran Taekwondo Team Visa for World Grand Prix". KhabarOnline (به انگلیسی). 2022-10-21. Retrieved 2023-08-26.
  11. «خبرگزاری فارس - مداح:‌ بانوان تکواندو تاریخ‌ساز شدند/ بازی‌های کشورهای اسلامی سخت‌تر از قهرمانی آسیا خواهد بود». خبرگزاری فارس. ۲۰۲۲-۰۶-۲۸. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۸-۲۶.
  12. "Iranian Taekwondo players performing well in Roma 2023". iranpress.com (به انگلیسی). Retrieved 2023-08-26.
  13. «مداح-علاوه-بر-رسیدن-به-هدف-باید-توقعات-را-برآورده-کنیم-ای-کاش». www.irna.ir. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۸-۲۶.