پرش به محتوا

مهرزاد خیراندیش

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

مهرزاد خیراندیش (زاده 30 فروردین 1364) اهل رشت است. از سال 1369 به ورزش کاراته علاقه مند و در این رشته ی ورزشی ، عناوین متعددی کسب نمود.وی سر انجام درسال 1384 به اردوی تیم ملی ایران دعوت و مدال برنز آسیا را در ماکائو چین[۱] کسب کرد و به دنبال آن در همین سال به عنوان یکی از ورزشکاران برتر کشور از طرف ریاست جمهوری دعوت نامه و جایزه دریافت کرد. پس از آن ، او برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه گیلان در رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی شد تا مربیگری را به صورت علمی شروع کند.او پس از گذراندن دوره های مربیگری در رشته کاراته، بدنسازی و آمادگی جسمانی ، وارد باشگاههای رشت شد و در 1389 به عنوان مربی بدنساز تیم ملی کاراته ایران انتخاب شد[۲].او کارشناسی ارشد را در دانشگاه تهران در رشته ی فیزیولوژی ورزشی به اتمام رساند و در همان زمان به عنوان مدرس رشته های ورزشی در بهترین دانشگاه علوم پزشکی ایران فعال بود. پس از آن به علت سوابق علمی و کاری خود عنوان مربی بدنساز تیم داماش گیلان[۳] که از تیم های خوب لیگ برتر بود را دریافت کرد وهمچنین چند سال در تیم های فوتبال ایران به عنوان مربی بدنساز فعالیت کرد. در سال 1395 برای ادامه تحصیل در رشته دکتری در رشته بیوشیمی و متابولیسم ورزشی وارد دانشگاه ساری شد و تحصیلات خود را با نمره عالی به پایان رساند و مقالات [۴]و کتاب های مختلفی را در حیطه ورزش به چاپ رساند.

او هم اکنون عضو کادر تیم چاقی استان بوده و در کلینیک های پزشکی به عنوان مشاور تغذیه ورزشی و بدنسازی مشغول به کار و در زمینه چاقی و سلامتی کمک زیادی به بیماران انجام میدهد. او همچنین به عنوان مدرس در کلاس های مربیگری برای فدراسیون کاراته و بدنسازی به مربیان زیادی روش های نوین بدنسازی و تغذیه را آموزش می دهد.en:test

عناوین کسب شده
مسابقات آسیایی ماکائو مدال برنز 2005
مسابقات بین المللی امارات مدال طلا 2003
مسابقات دانشجویان سراسر کشور مدال نقره 2009
مسابقات قهرمانی کشور (انتخابی تیم ملی) مدال نقره 2002
مسابقات قهرمانی کشور(انتخابی تیم ملی) مدال برنز 2002
سوابق مربی گری
مربی بدنساز تیم ملی کاراته 90-91
مربی بدنساز تیم فوتبال داماش (لیگ برتر) 92-93
مربی بدنساز تیم فوتبال داماش (لیگ 1) 93-95
مربی بدنساز تیم ملی سپیدرود(لیگ برتر) 96-97
  1. «در پايان دومين روز مسابقات كاراته قهرماني آسيا؛ جمع مدالهاي ايران به عدد 15 رسيد ‌ايران همچنان صدرنشين است». ایسنا. ۲۰۰۵-۰۵-۲۰. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۶-۲۹.
  2. «در تهران امکانات، کافی نیست». ایمنا. ۲۰۱۱-۰۸-۲۷. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۶-۲۹.
  3. «خبرهای کوتاه یکشنبه 27 مهر از باشگاه داماش گیلان». وارش اسپرت. ۲۰۱۴-۱۰-۱۹. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۶-۲۹.
  4. «مهرزاد خیراندیش پیش کناری». جویشگر علمی فارسی (علم نت). دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۶-۲۹.