منافق (فیلم ۲۰۱۶)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
منافق
پوستر اکران فیلم
کارگردانشمس الیوسف
تهیه‌کنندهداتوک یوسف حسلام
فیلمنامه‌نویسشمس الیوسف
داستانشمس الیوسف
بازیگران
تدوین‌گرشمس الیوسف
شرکت
تولید
اسکوپ پروداکشنز
توزیع‌کنندهاسکوپ پروداکشنز (مالزی)
ام‌دی پیکچرز (اندونزی)
تاریخ‌های انتشار
  • ۲۰ فوریه ۲۰۱۶ (۲۰۱۶-02-۲۰) (مالزی)
  • ۵ اکتبر ۲۰۱۶ (۲۰۱۶-10-۰۵) (اندونزی)
مدت زمان
۹۸ دقیقه
کشورمالزی
زبانمالایی
هزینهٔ فیلم۳ میلیون رینگیت[۱]
فروش گیشه۹۰ میلیون رینگیت[۲]

منافق (انگلیسی: Hypocrite) (به مالایی: Munafik) فیلم مالزیایی ترسناک فراطبیعی مالایی-زبان است که در سال ۲۰۱۶ اکران گردید و کارگردانی آن را شمس الیوسف برعهده داشت. فیلم منافق نهمین فیلم او در حرفه کارگردانی بود و دومین فیلم ترسناک او بعد از خرافات (۲۰۱۱) می‌باشد و همچنین اولین قسمت از فیلم سه‌گانه منافق است. بازیگران اصلی فیلم شمس الیوسف، فیض فیروز، پکین ابراهیم و نبیله هدی هستند. این فیلم ماجرای فردی به نام آدم که پزشک طب نبوی است را به نمایش می‌گذارد که قادر نیست مرگ همسرش را بپذیرد و شغلش را رها می‌کند. مدتی بعد او ماریا را ملاقات می‌کند و اتفاقات ناخوشایندی رخ می‌دهد.

این فیلم در روز ۲۵ فوریه ۲۰۱۶ در مالزی و در روز ۵ اکتبر ۲۰۱۶ در اندونزی اکران گردید. فیلم منافق نظرات مثبت منتقدان را به دنبال داشت و در سراسر کشور به فروشی بالغ بر ۱۷٫۰۴ میلیون رینگیت دست یافت و باعث شد عنوان پرفروش‌ترین فیلم مالزی در سال ۲۰۱۶ را بدست آورد.[۳] فیلم در جشنواره فیلم مالزی ۲۰۱۶ حضور یافت و در نه بخش نامزد دریافت جایزه گردید که در پنج بخش، از جمله بهترین فیلم زبان ملی و بهترین کارگردانی برنده شد.[۴] دنباله این فیلم با نام منافق ۲، در روز ۳۰ اوت ۲۰۱۸ اکران شد.[۵][۶]

پانویس[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. Syamsul Yusof Dalami Islam Bikin Filem Munafik mStar Online. March 13, 2016. Retrieved on March 30, 2016.
  2. "MALAYSIAN BOX OFFICE 2016". Finas.
  3. "Malaysian Box Office 2016". Finas.
  4. "Filem seram kaut RM18j, Syamsul mahu terbitkan 'Munafik 2'". The Malay Mail. 10 April 2016. Retrieved 14 April 2016.
  5. Zulqarnain Abu Hassan (10 July 2018). "Syamsul Yusof umum tayangan filem Munafik 2". Sinar Harian. Retrieved 14 July 2018.
  6. "'Munafik 2' begins shooting on March 20". The Malay Mail. 16 March 2017. Retrieved 25 April 2017.

پیوند به بیرون[ویرایش]