ملیسا لنتسمن

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ملیسا لنتسمن

لنتسمن در ۲۰۲۲
قائم مقام رهبر اپوزیسیون رسمی
آغاز به کار
۱۳ سپتامبر ۲۰۲۲
همکار با Tim Uppal
رهبرپیر پالیو
پس ازLuc Berthold
قائم مقام رهبر حزب محافظه‌کار کانادا
آغاز به کار
۱۳ سپتامبر ۲۰۲۲
همکار با Tim Uppal
رئیس‌جمهورRobert Batherson
رهبرپیر پالیو
پس ازLuc Berthold
وزیر در سایه حمل و نقل
دوره مسئولیت
۹ نوامبر ۲۰۲۱ – ۱۲ اکتبر ۲۰۲۲
رهبرارین اوتول
کندیس برگن (سیاستمدار)
پیر پالیو
پس ازStephanie Kusie
پیش ازMark Strahl
اطلاعات شخصی
زاده۸ آوریل ۱۹۸۴ ‏(۴۰ سال)
تورنتو، کانادا
حزب سیاسیحزب محافظه‌کار کانادا (فدرال)
محافظه کار ترقی خواه (استانی)
محل تحصیلدانشگاه تورنتو (BA)
دانشگاه اتاوا
پیشهسیاستمدار، مدیر روابط عمومی، استراتژیست

ملیسا لنتسمن (به انگلیسی: Melissa Lantsman؛ زاده ۸ آوریل ۱۹۸۴) سیاستمدار و مدیر روابط عمومی کانادایی است که به عنوان نماینده پارلمان از تورنهیل در مجلس عوام کانادا مشغول به کار است. او که عضو حزب محافظه کار کانادا است در انتخابات فدرال ۲۰۲۱ کانادا انتخاب شد.[۱] لنتسمن اولین همجنس‌گرا و اولین زن یهودی است که به عنوان نماینده محافظه کار انتخاب شده‌است.[۲] پس از انتخاب پیر پالیو به عنوان رهبر محافظه‌کاران، او لنتسمن را به همراه تیم یوپال نماینده ادمونتون به عنوان یکی از دو قائم مقام رهبر معرفی کرد.[۳]

سنین جوانی و تحصیل[ویرایش]

لنتسمن در سال ۱۹۸۴ در تورنتو در یک خانواده یهودی روس به دنیا آمد و در تورنهیل بزرگ شد. مادرش حسابدار و پدرش مهندس بود که در تجارت تاکسی کار می‌کرد و چندین مغازه گروبرداری را اداره می‌کرد. او در یک برنامه فراگیری زبان فرانسوی در مدرسه متوسطه لانگستف در منطقه یورک شرکت کرد و علاوه بر انگلیسی و روسی، به زبان فرانسه نیز روان صحبت می‌کند. لنتسمن یک برادر دارد.

او در دانشگاه تورنتو تحصیل کرد و با مدرک لیسانس فارغ‌التحصیل شد. او بعداً تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه اتاوا و مدرسه مدیریت راتمن دنبال کرد.

زندگی شخصی[ویرایش]

لنتسمن همجنس‌گرا است و در سال ۲۰۱۷ ازدواج کرد[۴] او از بیماری شدید کرون رنج می‌برد.[۵]

منابع[ویرایش]

  1. "Conservative Melissa Lantsman takes Thornhill, which once belonged to Peter Kent". Toronto Star. September 21, 2021. Retrieved September 21, 2021.
  2. Benzie, Robert (November 23, 2020). "Key Premier Doug Ford allies battle for federal Tory nomination in Thornhill". تورنتو استار.
  3. John Paul Tasker (13 September 2022). "Poilievre unveils House of Commons leadership team that includes two LGBT MPs". CBC. Retrieved 25 December 2022.
  4. "Real Weddings: Inside a dance-filled same-sex celebration at the Four Seasons". Toronto Life (به انگلیسی). January 9, 2018. Retrieved September 21, 2021.
  5. "Crohn's and colitis: In search of a cure for a 'Jewish' disease". 6 June 2017.