مرغ اورلوف

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

مرغ اورلوف روسی نژادی زینتی از مرغ است که در حقیقت متعلق به ایران می‌باشد ، مرغ اورلوف در حقیقت از مرغ گیلیان که مرغی بومی منطقه گیلان است مشتق شده این نژاد دارای پر های پر پشتی بر روی سر و گردن است ریش های گوشتی به وسیله پر همانند مرغ مرندی پوشیده شده و تاجی کوتاه دارد نسبت به مرغ های محلی بدنی کمی کشیده دارد ولی به کشیدگی خروس لاری نیست.

در بیشتر تاریخ اورلوف محصول روسیه و کنت اورلوف در نظر گرفته می شود، اما تحقیقات مدرن نشان داده است که این نژاد برای اولین بار در ایران ظاهر شد و تا قرن هفدهم در سراسر اروپا و آسیا توزیع شد. با این حال، کنت اورلوف یکی از مروجین اصلی این نژاد در قرن 19 بود و این نژاد در غرب به دنبال تلاش های او شناخته شد.

تا سال 1884 بود که اولین جوجه اورلوف از امپراتوری روسیه به اروپای مرکزی وارد شد. در برخی منابع آنها را "جنگجویان اورلوف" نیز می نامند .

اورلوف ها برای اولین بار در دهه 1920 به بریتانیای کبیر معرفی شدند و در آلمان نیز به میزان زیادی اصلاح شدند. آلمانی ها اولین اورلوف مینیاتوری شده را در سال 1925 ساختند . این نژاد زمانی در استاندارد نژاد انجمن طیور آمریکا ، استاندارد کمال گنجانده شد ، اما به دلیل عدم علاقه پرورش دهندگان حذف شد. در قرن بیست و یکم، اورلوف یک نژاد نادر در غرب باقی مانده است. Livestock Conservancy این نژاد را به عنوان در معرض خطر انقراض فهرست می کند.

اورلوف مرغی بلند قد و پر پر با ظاهری شبیه به مرغ های بازی (جنگی) است . در سر و گردن دارای پرهای بسیار پرپشتی است. آنها در چندین رنگ شناخته شده ظاهر می شوند: سیاه، سفید، اسپنگل، قرمز دم سیاه، ماهون و فاخته. پرهای آن‌ها، همراه با شانه‌های گردویی کوچک ، لاله‌های گوش کوچک و ریش های گوشتی کوچک ، اورلوف را به یک نژاد بسیار مقاوم به سرما تبدیل می‌کند. وزن نرها به طور کلی 3.6 کیلوگرم و مرغ ها حدود 3 کیلوگرم است. اورلوف ها در درجه اول برای تولید گوشت مناسب هستند، آنها را پرندگانی نسبتا آرام می دانند.

منابع[ویرایش]

  • Ekarius, Carol (2007). Storey's Illustrated Guide to Poultry Breeds. North Adams, MA, US: Storey Publishing. ISBN 978-1-58017-667-5.
  • Graham, Chris (2006). Choosing and Keeping Chickens. London, UK: Octopus Publishing. ISBN 978-0-7938-0601-0.
  • Percy, Pam (2006). The Field Guide to Chickens. St Paul, MN, US: Voyageur Press. ISBN 0-7603-2473-5.