مرضیه فیضی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مرضیه فیضی
اطلاعات شخصی
نام کاملمرضیه فیضی جزی
ملیتایرانی
زاده۲ فروردین ۱۳۸۰ ‏(۲۳ سال)
اصفهان، استان اصفهان، ایران
پیشهورزشکار
ورزشی
کشورایران
ورزشفوتبال
باشگاهباشگاه فوتبال زنان ذوب آهن

باشگاه فوتبال زنان سپاهان

توميريس توران قزاقستان

مرضیه فیضی جزی (زاده ۲ فروردین ۱۳۸۰ در اصفهان) بازیکن تیم فوتبال زنان تومیریس توران قزاقستان FC Turan است. او سابقه حضور در تیم‌های فوتبال زنان ذوب آهن و سپاهان اصفهان را در کارنامه خود دارد.

زندگی‌نامه[ویرایش]

«در کنار پدرم موسی فیضی در زمین‌های ورزشی بودم و از همان زمان عاشق فوتبال شدم[۱]»

در مصاحبه با خبرگزاری برنا

مرضیه فیضی (زاده ۲ فروردین ۱۳۸۰ در اصفهان) بازیکن تیم فوتبال تومیریس توران قزاقستان است. فیضی فوتبال خود را از شش سالگی زیر نظر پدرش شروع کرد.

وی کار خود را در فوتسال ادامه داد و از آنجا برای شرکت در مسابقات استانی و پس از آن کشوری انتخاب شد. فیضی سال ۹۰ برای فستیوال چمن برگزیده شد و برای تیم ملی زیر ۱۴ سال به میدان رفت.[۱]

حرفه[ویرایش]

مرضیه فیضی در ۱۲ سالگی به تیم بزرگسالان صنعت پیروزی نجف آباد به سرمربیگری سمیه شهبازی در لیگ یک پیوست[۲]و پس از آن به تیم ملی زیر ۱۶ سال دعوت شد.[۳]

این بازیکن اصفهانی دو فصل به عضویت باشگاه فوتبال زنان ذوب آهن درآمد.

مرضیه فیضی در پست دفاع راست تیم تومیریس توران قزاقستان مشغول به فعالیت بود[۴] و به عنوان بازیکن تیم ملی زیر ۱۹ سال نیز شناخته می‌شود.[۵]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ «دختری که بخاطر پدرش فوتبالیست شد». خبرگزاری برنا. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۴-۰۲.
  2. «مرضیه فیضی تنها نماینده دختران نونهال اصفهان در تیم ملی». ایسنا. ۲۰۱۴-۰۲-۲۳. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۴-۰۲.
  3. nesfejahan.net (۱۳۹۸/۰۵/۱۷–۱۵:۴۵). «مرضیه فیضی: دلم می‌خواهد از اروپایی‌ها هم بهتر بازی کنم». fa. دریافت‌شده در 2022-04-02. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  4. «بازیکن تیم فوتبال بانوان سپاهان: کرونا فوتبال را ویران کرد؛ در پارک تمرین می‌کنم- اخبار اصفهان - اخبار استانها تسنیم | Tasnim». خبرگزاری تسنیم | Tasnim. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۴-۰۲.
  5. سیما، IRIB NEWS AGENCY | خبرگزاری صدا و (۱۴۰۰/۰۸/۲۵–۰۹:۳۸). «دعوت از ۳۰ بازیکن به اردوی تیم ملی فوتبال بانوان». fa. دریافت‌شده در 2022-04-02. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)

https://footballdokht.ir/1374-مرضیه-فیضی-به-توميريس-توران-قزاقستان-پيوست.html