مجله استرند

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مجله استرند
کتاب صحافی‌شده از دوره‌های مجله استرند مشتمل بر شماره‌های ژانویه تا ژوئن ۱۸۹۴ که جلد آنرا «چارلز هیتی» طراحی نموده‌است.
بسامدماهنامه
نخستین شمارهژانویه ۱۸۹۱
آخرین شماره
شماره
مارس ۱۹۵۰
۷۱۱
شرکتشرکت جرج نیونس با مسئولیت محدود
کشورانگلستان
زبانانگلیسی

مجله استرند (انگلیسی: The Strand Magazine) یک مجلهٔ ماهیانه بریتانیایی بود که توسط «جرج نیونس» پایه‌گذاری شد و رمان‌های کوتاه و مطالب روزمرهٔ عمومی چاپ می‌کرد. نسخیت نسخهٔ آن در بریتانیا در ژانویهٔ ۱۸۹۱ منتشر شد[۱] و چاپ آن تا مارس ۱۹۵۰ ادامه داشت و در مجموع ۷۱۱ شماره از آن منتشر شد.[۲] این مجله از همان آغاز محبوب بود به نحوی که در حدود ۳۰۰٬۰۰۰ نسخه از آن در چاپ اول به فروش رفت. اندک‌اندک فروش مجله افزایش یافت و به ۵۰۰٬۰۰۰ نسخه در ماه رسید که این استقبال تا دههٔ ۱۹۳۰ ادامه داشت. مجموعه داستان‌های شرلوک هولمز شهرت خود را با چاپ در این مجله به دست آورد. دفتر اصلی این مجله در «خیابان برلی» در نزدیکی خیابان استرند واقع شده بود. چاپ این مجله، به صورت فصل‌نامه از سال ۱۹۹۸ از سر گرفته شد.

منابع[ویرایش]

  1. Howard Cox; Simon Mowatt (2003). "Technology, Organisation and Innovation: The Historical Development of the UK Magazine Industry" (PDF). Auckland University of Technology. Archived from the original (Research paper) on 16 September 2016. Retrieved 25 June 2016.
  2. Ashley, Mike. The Age of the Storytellers, The British Library and Oak Knoll Press, p. 196. 2006. شابک ‎۰−۷۱۲۳−۰۶۹۸−۶