متولد اوین

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
متولد اوین
پوستر فیلم
کارگردانمریم زارع
تهیه‌کنندهالکس توندوسکی، ایرا توندوسکی
نویسندهمریم زارع
فیلم‌بردارزیری کلوگ
تدوین‌گردیتر پیشلِر
شرکت
تولید
توندوسکی فیلمز، گلدن گرلز فیلم
تاریخ‌های انتشار
مدت زمان
۹۵ دقیقه
کشوراتریش، آلمان
زبانآلمانی، انگلیسی، فرانسوی، فارسی

متولد اوین (به انگلیسی: Born in Evin) یک فیلم مستند آلمانی–اتریشی به کارگردانی مریم زارع و تهیه‌کنندگی مؤسسهٔ توندوسکی فیلمز[الف] است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. این فیلم نخستین فیلم زارع در مقام کارگردان است. متولد اوین در بخش «چشم‌انداز سینمای آلمان»[ب] در شصت و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین به نمایش درآمد و جایزهٔ ویژهٔ این بخش را دریافت کرد. این فیلم همچنین در جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم زنان دورتموند/کلن نمایش یافت.[پ] متولد اوین روایت فرزندان زندانیان سیاسی است که در دههٔ اول پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران در زندان اوین متولد شده‌اند. زارع که خود در زندان اوین متولد شده در فیلم نیز حضور دارد.[۱][۲][۳]

یادداشت‌ها[ویرایش]

  1. Tondowski Films
  2. Perspektive Deutsches Kino
  3. International Women's Film Festival in Dortmund/Cologne

منابع[ویرایش]

  1. ««متولد اوین» در بخش چشم‌اندازهای سینمای آلمان جشنواره فیلم برلین». رادیو زمانه. ۹ ژانویه ۲۰۱۹. بایگانی‌شده از اصلی در ۳۰ ژوئن ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۳۰ ژوئن ۲۰۱۹.
  2. «متولد اوین؛ 'راست است مجبور بودی با چشم‌بند زایمان کنی؟'». بی‌بی‌سی فارسی. ۱۲ آوریل ۲۰۱۹. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۷ ژوئیه ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۳۰ ژوئن ۲۰۱۹.
  3. «"متولد اوین"، تلاشی برای شکستن سکوت • گفتگو با مریم زارع». دویچه‌وله فارسی. بایگانی‌شده از اصلی در ۳۰ ژوئن ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۳۰ ژوئن ۲۰۱۹.
  • «Born in Evin». berlinale.de. دریافت‌شده در ۳۰ ژوئن ۲۰۱۹.

پیوند به بیرون[ویرایش]