مایک، شوالیه شجاع

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مایک، شوالیه شجاع
ژانرخیال‌پردازی
فراطبیعی
کودک
سازندهالکساندر بار
صداپیشگانجِیک بیل
ترک بوچینو
ارین پیت
مارتین روچ
اَندرو سابیستون
آلیسون کورت صدای اعلام برنامه بر روی تیتراژ آغازین: ریچارد الیور
راویگری آنتونی ویلیامز (در عنوان‌بندی نیامده)
سازنده موسیقی متندر عنوان‌بندی ذکر نشده
کشور سازندهکانادا
بریتانیا
زبان اصلیانگلیسی
شمار فصل‌ها۲
شمار قسمت‌ها۱۰۴
تولید
مدت۲۴ دقیقه
تولیدکننده‌هانِلوانا
هیت انترتینمنت
پخش
شبکهٔ اصلیتری‌هاوس (کانادا)[۱]
نیک جونیور (آمریکا)
سی‌بیبیز (بریتانیا)
فرمت تصویر۱۰۸۰آی (تلویزیون وضوح‌بالا)
انتشار اولیه۸ سپتامبر ۲۰۱۱ (۲۰۱۱-0۹-۰۸) –
۲۷ دسامبر ۲۰۱۳ (۲۰۱۳-12-۲۷)

مایک، شوالیهٔ شجاع (انگلیسی: Mike the Knight) نام یک مجموعهٔ کارتونی کانادایی/بریتانیایی است که نخستین بار از ۸ سپتامبر ۲۰۱۱ میلادی بر روی آنتن رفت.

نویسندهٔ این مجموعه، «مارک سیل» و خالق آن «الکساندر بار» است و هم‌اینک، در کانادا از شبکهٔ «تری‌هاوس»، در آمریکا از شبکه «نیک جونیور»، در بریتانیا از شبکهٔ «سی‌بیبیز»، در استرالیا از شبکهٔ «اِی‌بی‌سی ۴»، در نیوزلند از شبکهٔ «تی‌وی ۲» و در آمریکای لاتین از شبکهٔ «دیسکاوری کیدز» پخش می‌شود.

خلاصه داستان[ویرایش]

این مجموعه دربارهٔ پسربچه‌ای به نام «مایک» است. پدر مایک که لقب «کینگ» دارد، شوالیه‌ای دلیر است که به منظور سفر و اکتشاف به سرزمین‌های دوردست رفته و مایک هم می‌خواهد همچون پدرش، شوالیه‌ای شجاع باشد. با اینحال، مایک اینک در مرحله یادگیری فنونِ شوالیه‌گری است. مایک یک خواهر به نام «ایوی» دارد که در حالِ یادگیری فنونِ جادوگری است و دو اژدها به نام «اسپارکی» و «اسکوئیرت» هم از دوستان او هستند. نام اسب مایک هم «گالاهد» است. در طول ماجراهایی که برای مایک پیش می‌آید، او هر بار، از اشتباهات خود درس می‌گیرد و می‌آموزد که چگونه شوالیه‌ای ماهر باشد و کارهای محوله را به‌درستی انجام دهد.

منابع[ویرایش]

  1. "Press Release - Treehouse Fall Lineup Celebrates The Power Of Imagination And The Value Of Learning With New Series And Returning Favourites". Corusent.com. August 16, 2011. Retrieved May 12, 2012.

پیوند به بیرون[ویرایش]