لیگ برتر بسکتبال زنان ایران ۱۳۸۷

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
فدراسیونفدراسیون بسکتبال ایران
لیگلیگ برتر بسکتبال زنان ایران
ورزشبسکتبال
فینال
قهرمانآرارات
نایب قهرمانفولاد مبارکه سپاهان
فصل‌های لیگ برتر بسکتبال

لیگ برتر بسکتبال زنان ایران ۱۳۸۷ هفتمین دورهٔ لیگ برتر بسکتبال زنان ایران بود که در از هفدهم مهرماه ۱۳۸۷ آغاز شد و در بهمن‌ماه ۱۳۸۷ به پایان رسید.[۱][۲] ۱۴ تیمی که برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کرده بودند در دو گروه قرار گرفتند که طی آن در گروه اول تیم‌های سپاهان اصفهان، هفت الماس قزوین، رشد دانه گرگان، حجاب شیراز، راه‌آهن تهران، شهرداری کرمان، خانه ادبیات و در گروه دوم تیم‌های آرارات، شرکت نفت، دانشگاه آزاد، دماوند تهران، صدرا شیراز و شهرداری بندرعباس قرار گرفتند.[۱][۲][۳]

در مرحله نهایی این مسابقات چهار تیم آرارات، فولاد مبارکه سپاهان، شرکت نفت، رشددانه گرگان به صورت رفت و برگشت با یکدیگر مسابقه دادند که در پایان تیم آرارات به قهرمانی رسید.[۴]

رده‌بندی پایانی[ویرایش]

رتبه تیم امتیاز
۱ آرارات
۲ فولاد مبارکه سپاهان
۳ شرکت نفت
۴ رشددانه گرگان

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ «آغاز لیگ بسکتبال از هفدهم مهرماه - Shirzanan | شیر زنان». web.archive.org. 2008-10-02. بایگانی‌شده از اصلی در ۲ اكتبر ۲۰۰۸. دریافت‌شده در 2019-09-16. تاریخ وارد شده در |archive-date= را بررسی کنید (کمک)
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ «نتایج هفته سوم لیگ بسکتبال بانوان - تابناک | TABNAK». web.archive.org. ۲۰۱۹-۰۶-۱۰. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۰ ژوئن ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۶-۱۰.
  3. «آغاز لیگ بسکتبال از هفدهم مهرماه - Shirzanan | شیر زنان». web.archive.org. 2008-10-02. بایگانی‌شده از اصلی در ۲ اكتبر ۲۰۰۸. دریافت‌شده در 2021-10-01. تاریخ وارد شده در |archive-date= را بررسی کنید (کمک)
  4. «آرارات قهرمان لیگ برتر بسکتبال بانوان شد - ایسنا». web.archive.org. ۲۰۱۹-۰۶-۱۰. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۰ ژوئن ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۶-۱۰.