لیگ برتر بسکتبال زنان ایران ۱۳۸۵

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
فدراسیونفدراسیون بسکتبال ایران
لیگلیگ برتر بسکتبال زنان ایران
ورزشبسکتبال
فینال
قهرمانآرارات تهران
نایب قهرمانفولاد مباركه سپاهان
فصل‌های لیگ برتر بسکتبال

لیگ برتر بسکتبال زنان ایران ۱۳۸۵ پنجمین دوره‌ی لیگ برتر بسکتبال زنان ایران بود. این مسابقات با حضور ۱۰ تیم و در نیمه دوم سال ۱۳۸۵ برگزار شد و رقابت اصلی بین تیمهای شرکت نفت تهران،آرارات تهران و فولاد مبارکه سپاهان بود. در ابتدای لیگ تیم‌ ذوب آهن اصفهان و سپس تیم استقلال تهران از مسابقات انصراف دادند که باعث کاهش سطح کیفی و رقابتی مسابقات شد. از دیگر تیم‌های این دوره می‌توان از حجاب قزوین، صدرای شیراز، پیکان، دانشگاه آزاد، تربیت بدنی قزوین، مهرام تهران، رشد دانه گرگان نام برد. در این مسابقات تیم آرارات تهران که از ۲ لژیونر ارمنی استفاده می‌کرد توانست در نیمه دوم آبان ماه قهرمان نیم فصل مسابقات شود. این مسابقات در پایان با قهرمانی آرارات تهران تحت هدایت لیلا حجت به پایان رسید. تیم فولاد مبارکه سپاهان با دو شکست از آرارات به نایب قهرمانی رسید و شرکت نفت تهران سوم شد.[۱][۲][۳][۴][۵][۶][۷]

رده‌بندی پایانی[ویرایش]

رتبه تیم امتیاز
۱ آرارات تهران
۲ فولاد مبارکه سپاهان
۳ شرکت نفت تهران

منابع[ویرایش]

  1. «اظهار رضایت عضوهیات مدیره بسکتبال قزوین از جایگاه تیم حجات درلیک برتر». www.irna.ir. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۰۲۳-۰۲-۰۱. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۲-۰۱.
  2. «بانوان بسکتبالیست فولاد مبارکه به امید کسب امتیاز عازم تهران شدند». www.irna.ir. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۲-۰۱.
  3. «تیم بسکتبال بانوان فولاد مبارکه سپاهان بر دانشگاه آزاد تهران غلبه کرد». www.irna.ir. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۲-۰۱.
  4. «خلاصه اخبار ورزشی ایرنا از ساعت 8 تا 45/15 روز شنبه». www.irna.ir. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۲-۰۱.
  5. «دست اندرکاران لیک بسکتبال بانوان سطح کیفی این رقابتها را مطلوب دانستند». www.irna.ir. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۰۲۳-۰۲-۰۱. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۲-۰۱.
  6. «مسابقات لیک برتر بسکتبال بانوان نیمه دوم مرداد ماه برگزار می شود». www.irna.ir. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۰۲۳-۰۲-۰۱. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۲-۰۱.
  7. «انصراف تیمهای مطرح بسکتبال بانوان باعث افت سطح رقابتهای لیک شد». www.irna.ir. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۰۲۳-۰۲-۰۱. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۲-۰۱.