لودویکو اناودی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
لودویکو اناودی
اناودی در سال ۲۰۱۸
اناودی در سال ۲۰۱۸
اطلاعات پس‌زمینه
نام تولدلودویکو ماریا انریکو اناودی
زاده۲۳ نوامبر ۱۹۵۵ ‏(۶۸ سال)
تورین، پیمونت، ایتالیا
ژانرموسیقی مینیمال، موسیقی فیلم، موسیقی کلاسیک معاصر
پیشه(ها)موسیقیدان، آهنگساز، پیانیست
ساز(ها)پیانو، سینث‌سایزر، کیبورد، گیتار
سال‌های فعالیت۱۹۸۰–اکنون
ناشر(ان)دکا رکوردز، یونیورسال میوزیک گروپ
پوندروسا میوزیک اند آرت (ایالات متحده، فرانسه)
وبگاه

لودویکو اناودی (به ایتالیایی: Ludovico Einaudi)، (زادهٔ ۱۹۵۵ ۲۳ نوامبر در تورین، ناحیه‌ای در شمال‌غربی ایتالیا) آهنگساز و پیانیست معاصر ایتالیایی است. مادر وی نقش مهمی برای او در یادگیری پیانو در دوران کودکی وی ایفا کرده‌است.

بعد از یادگیری موسیقی در کنسرواتوار میلان، موفق به کسب مدرک در سال ۱۹۸۲ شد. در همان سال، او با لوچانو بریو تحصیل کرد و موفق به کسب بورس تحصیلی در جشنواره موسیقی تنگلوود شد.

پس از تحصیل در کنسرواتوار میلان، و در نهایت با بریو، چندین سال را صرف آهنگسازی در فرم‌های سنتی کردند. در اواسط ۱۹۸۰ او شروع به جستجو و بیان شخصی بیشتر در یک سری از آثار برای رقص، چندرسانه‌ای و بعد از آن برای پیانو کرد.

فضای موسیقی او، فکری و اغلب درون‌گرا، نقاشی در مینیمالیسم، موسیقی جهان و پاپ معاصر است. آثار ساخته شدهٔ او تأثیر قابل توجهی در فیلم جهان با ۴ جایزه بین‌المللی به نام او ایفا کرده‌است. پدر او جولیو اناودی، ناشر، و پدربزرگ او، لوئیجی اناودی، رئیس‌جمهور ایتالیا بین سال‌های ۱۹۴۸ و ۱۹۵۵ بود. او در حال حاضر در تاکستانی در منطقه ایتالیایی پی‌دی‌مونت (ناحیه‌ای در شمال غربی ایتالیا) زندگی می‌کند.[۱]

انائودی در تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ جهت اجرای ۳ کنسرت در تاریخ های ۴ و ۵ و ۶ اردیبهشت در تالار وزارت کشور تهران به ایران آمده است. [۲]

از فیلم‌هایی که وی در پدید آمدن‌شان نقش داشته است، می‌توان به نور چشمانم و پدر اشاره کرد.

منابع[ویرایش]

  1. "سایت وی موزیک" (به انگلیسی). Archived from the original on 11 January 2013. Retrieved 21 Feb 2013.
  2. «مخاطبان ایرانی منتظر یک هدیه ویژه باشند/توضیح درباره قیمت بلیت ها». خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency. ۲۰۱۸-۰۴-۲۳. دریافت‌شده در ۲۰۱۸-۰۴-۲۳.