لافی (خواننده)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
لافی
لافی در سال ۲۰۲۱
اطلاعات پس‌زمینه
نام تولدلافی لین بینگ جوندستیر / 林冰[۱][۲]
زاده۲۳ آوریل ۱۹۹۹ ‏(۲۵ سال)
ریکیاویک، ایسلند
ژانر
پیشه(ها)
  • خواننده-نویسنده
  • تهیه‌کننده موسیقی
ساز(ها)
  • خوانندگی
  • پیانو
  • گیتار
  • ویولنسل
سال‌های فعالیت۲۰۲۰ تا الان
ناشر(ان)
وبگاه

لافی لین بینگ جونسدتیر (به انگلیسی: Laufey Lín Bing Jónsdóttir؛ به ایسلندی: ˈlœy:vei ˈli:n ˈjounsˌtouhtɪr̥؛ به چینی: 林冰؛ زادهٔ ۲۳ آوریل ۱۹۹۹) یک خواننده-ترانه‌پرداز و تهیه‌کننده موسیقی اهل ایسلند است. او در اوایل سال ۲۰۲۰ بخاطر سبک جاز-پاپ خود بسیار موفق شد و منتقدان او را برای نجات سبک جاز که دیگر مورد استقبال نبود تحسین کردند. او در ۱۵ سالگی نوازنده سولوی ویولنسل در ارکستر سمفونیک ایسلند بود و در مسابقات ۲۰۱۴ گات تلنت ایلسلند فینالیست بود و لافی در مسابقه صدای ایلسند یک نایب-فینالیست بود. او در سال ۲۰۲۱ اولین آلبوم چندآهنگه خود به نام «معمولی برای من» را منتشر کرد، و از کالج موسیقی برکلی در بوستون فارغ‌التحصیل شد. اولین آلبوم او به نام «هرچیزی که از عشق می‌دانم» در سال ۲۰۲۲ منتشر شد و در چارت‌های موسیقی ایسلند و ایالات متحده قرار گرفت. دومین آلبوم او، «جادو شده» در سال ۲۰۲۳ منتشر شد و جایزه بهترین آلبوم پاپ سنتی شصت و ششمین مراسم جوایز گرمی را در سال ۲۰۲۴ برنده شد و تک‌آهنگ خود به نام از شروع را اجرا کرد که موفقیت زیادی در چارت‌های موسیقی بریتانیا، کانادا و نیوزیلند پیدا کرد.

منابع[ویرایش]

  1. Judkis, Maura (14 September 2023). "Chinese-Icelandic jazz singer Laufey wants Gen Z to fall in love". Washington Post. Retrieved 26 January 2024.
  2. "24歲中國冰島混血女歌手林冰獲葛萊美獎" [24-year-old Chinese-Icelandic female singer Lin Bing [Laufey] wins Grammy Award] (به چینی). World Journal. 5 February 2024. Retrieved 12 February 2024.