لاست فریکوئنسیز

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
لاست فریکوئنسیز
لاست فریکوئنسیز در ژوئیهٔ ۲۰۱۶
لاست فریکوئنسیز در ژوئیهٔ ۲۰۱۶
اطلاعات پس‌زمینه
نام تولدفلیکس دیلیت
زاده۳۰ نوامبر ۱۹۹۳ ‏(۳۰ سال)
بروکسل، بلژیک
ژانر
پیشه(ها)
سال‌های فعالیت۲۰۱۴–اکنون
ناشر(ان)
وبگاه

فلیکس دیلیت (انگلیسی: Felix De Laet؛ ۳۰ نوامبر ۱۹۹۳)،[۳] که با نام هنری لاست فریکوئنسیز (انگلیسی: Lost Frequencies) شناخته می‌شود، دی‌جی و تهیه‌کننده موسیقی اهل بلژیک است. او بیشتر برای تک‌آهنگ‌های «آیا با من هستی» در سال ۲۰۱۴، «واقعیت» در سال ۲۰۱۵ و «اکنون کجا هستی» با کالم اسکات در سال ۲۰۲۱ شناخته می‌شود.

پیش‌زمینه[ویرایش]

منشأ نام[ویرایش]

نام «لاست فریکوئنسیز» برای نخستین بار زمانی استفاده شد که دیلیت هنگام آغاز پروژه برای ساخت ریمیکس از ترانه‌هایی قدیمی استفاده کرد که خودش آن‌ها را «فرکانس‌های گمشده» می‌نامید.[۴]

فعالیت حرفه‌ای[ویرایش]

۲۰۱۴–۲۰۱۵: «آیا با من هستی»[ویرایش]

در سال ۲۰۱۴، لاست فریکوئنسیز یک ریمیکس از قطعهٔ «آیا با من هستی» اثر ایستون کوربین، هنرمند کانتری تهیه کرد. این ترانه ابتدا در دومین آلبوم استودیویی کوربین به نام سرتاسر جاده منتشر شد، اما به‌عنوان یک تک‌آهنگ منتشر نشده بود. لاست فریکوئنسیز این ترانه را ریمیکس کرد و در ساوندکلاود بارگذاری کرد. مارون تیلی، مسئول هنرمندان و رپرتوار آرمادا میوزیک و بنیان‌گذار شرکت نشر موسیقی بیردد من[۵] این قطعه را کشف کرد و متعاقباً برای انتشار آن قراردادی را با لاست فریکوئنسیز امضا کرد. این ترانه در در ۲۷ اکتبر ۲۰۱۴ به‌طور رسمی منتشر شد و در ۱۵ نوامبر ۲۰۱۴ در صدر جدول اولتراتاپ بلژیک قرار گرفت و به رتبهٔ دوم در جدول والون نیز رسید. در سال ۲۰۱۵، این تک‌آهنگ در صدر جدول‌های استرالیا و اتریش قرار گرفت. همچنین در چندین کشور اروپا به جدول‌های موسیقی راه یافت و در فنلاند، فرانسه، هلند، نروژ، اسپانیا، آلمان، لهستان، ایرلند، سوئیس، بریتانیا، سوئد و ترکیه به ۱۰ ترانهٔ برتر رسید.

۲۰۱۶–۲۰۱۷: کمتر بیشتر است[ویرایش]

در ۳ ژوئن ۲۰۱۶، لاست فریکوئنسیز یک تک‌آهنگ به‌نام «زندگی زیبا» را با همکاری ساندرو کاوازا منتشر کرد که تک‌آهنگ اصلی نخستین آلبوم استودیویی او بود. او در توییتر اعلام کرد که قصد دارد این آلبوم را در سپتامبر ۲۰۱۶ منتشر کند.[۶][۷] در ۸ سپتامبر، او ترانهٔ «آب سرد» اثر میجر لیزر با همکاری جاستین بیبر را ریمیکس کرد. او نخستین آلبوم استودیویی خود را با عنوان کمتر بیشتر است را در ۲۱ اکتبر ۲۰۱۶ منتشر کرد. این آلبوم شامل ترانهٔ فوق موفق او با نام «آیا با من هستی» و نیز تک‌آهنگ‌های بعدی «واقعیت»، «زندگی زیبا»، «عشق چیست» و «همه یا هیچ» با همکاری اکسل اهنستروم می‌شد. آن دو خیلی زود برای تور کنسرت مه و ژوئن ۲۰۱۷ به د چینسموکرز پیوستند.[۸] کمتر بیشتر است از سوی ایمپالا (انجمن شرکت‌های موسیقی مستقل) برای جایزهٔ آلبوم سال ۲۰۱۶ در فهرست نهایی قرار گرفت که هر ساله به بهترین آلبوم منتشر شده توسط یک ناشر مستقل اروپایی اعطا می‌شود.[۹][۱۰]

۲۰۱۸–۲۰۲۱: فاوند فریکوئنسیز[ویرایش]

دیلیت با همکاری آرمادا میوزیک، شرکت موسیقی خود را با نام فاوند فریکوئنسیز راه‌اندازی کرد و اظهار داشت: «به‌عنوان خانه‌ای» برای موسیقی او و به‌عنوان «برچسب پیشرو برای استعدادهای آینده‌دار» فعالیت خواهد کرد.[۱۱] دومین آلبوم استودیویی او با نام زنده‌ام و حالم خوب است در ۴ اکتبر ۲۰۱۹ منتشر شد.[۱۲]

۲۰۲۱–اکنون: تک‌آهنگ‌های بعدی[ویرایش]

در سال ۲۰۲۱، لاست فریکوئنسیز به‌همراه کالم اسکات، خوانندهٔ بریتانیایی، ترانهٔ «اکنون کجا هستی» را منتشر کرد که برای چند سال در مناطق متعدد خارج از منطقهٔ بنلوکس به نخستین ترانهٔ دیلیت تبدیل شد که در میان ۴۰ ترانهٔ برتر قرار می‌گرفت. برخی از کشورهایی که این ترانه در آن‌ها در میان ۱۰ ترانهٔ برتر قرار گرفت عبارتند از آلمان، با رتبهٔ ۵،[۱۳] و ایرلند، با رتبهٔ نخست در جدول تک‌آهنگ‌های ایرلند.[۱۴]

در ۳ ژوئن ۲۰۲۲، لاست فریکوئنسیز ترانهٔ «پرسش‌ها» را با همراهی جیمز آرتور، خواننده بریتانیایی، منتشر کرد.[۱۵]

ترانه‌شناسی[ویرایش]

جوایز و نامزدی‌ها[ویرایش]

۱۰۰ دی‌جی برتر مجله دی‌جی[ویرایش]

سال موقعیت یادداشت م.
۲۰۱۶ ۱۱۷ عدم ورود [۱۶]
۲۰۱۷ ۲۶ ورودی جدید (۹۱ رده صعود)
۲۰۱۸ ۱۷ ۹ رده صعود
۲۰۱۹ ۲۰ ۳ رده نزول
۲۰۲۰ ۲۱ ۱ رده نزول
۲۰۲۱ ۲۵ ۴ رده نزول
۲۰۲۲ ۲۸ ۳ رده نزول

منابع[ویرایش]

  1. Sterdan, Darryl (28 October 2016). "Sam Roberts Band, Michael Buble, The Pretenders and Oasis reissue tops this week's new music". Toronto Sun. Retrieved 2016-12-23.
  2. Louis, Simon (1 December 2016). "LOST FREQUENCIES: "INDIA HAS INSPIRED ME!"". Verve. Retrieved 2016-12-23.
  3. "Lost Frequencies | Top 40 Hitdossier-artiesten". Top40.nl. Retrieved 24 May 2023.
  4. "Get to Know Belgian Hitmaker Lost Frequencies". Ministry of Sound. 8 September 2015. Archived from the original on 14 March 2016. Retrieved 2016-12-12.
  5. «نسخه آرشیو شده». بایگانی‌شده از اصلی در ۶ سپتامبر ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۳.
  6. "Lost Frequencies on Twitter". Retrieved 2016-07-06.
  7. "Lost Frequencies on Twitter". Retrieved 2016-07-06.
  8. "Lost Frequencies on Instagram". Archived from the original on 2021-12-24. Retrieved 2017-01-31.
  9. "25 artists up for best independent album of the year in Europe". IMPALA. Archived from the original on 15 March 2017. Retrieved 14 March 2017.
  10. "All Lost Frequencies Lyrics". LyricsGetit.com. Archived from the original on 6 August 2019. Retrieved 10 August 2016.
  11. "Lost Frequencies announces his own label 'Found Frequencies' with release 'Crazy'". Rave Jungle (به انگلیسی). 2017-11-24. Retrieved 2018-05-01.
  12. Kocay, Lisa (4 October 2019). "Lost Frequencies Releases 'Alive And Feeling Fine' Album". Forbes. Retrieved 20 October 2019.
  13. "Offizielle Deutsche Charts - Offizielle Deutsche Charts".
  14. "Official Irish Singles Chart Top 50 | Official Charts Company". Official Charts Company.
  15. "LOST FREQUENCIES RELEASES NEW TRACK "QUESTIONS" WITH JAMES ARTHUR". RCA Records (به انگلیسی). 6 March 2022. Retrieved 2023-09-27.
  16. "Top 100 (250) DJ MAG 1997 - 2020 | Top 100 DJS DJ Music Новости Музыки Клипы 2022 | VK", vk.com

پیوند به بیرون[ویرایش]