قتل‌عام کانتو

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از قتل عام كانتو)
قتل‌عام کانتو
Koreans in Japan about to be stabbed by Japanese vigilantes with bamboo spears immediately after the Kanto earthquake.
کره‌ای‌ها در ژاپن

بلافاصله پس از زمین‌لرزه بزرگ کانتو توسط پارتیزان‌های ژاپنی با نیزه‌های بامبو مورد ضربه قرار می‌گیرند

.
موقعیتمنطقه کانتو، ژاپن[۱]
تاریخسپتامبر ۱۹۲۳ (۱۹۲۳-09)
هدفژاپنی کره‌ای‌ها، کمونیسم، آنارشیسم، و سوسیالیسم[۱]
گونه حمله
اسلحهسلاح گرم، شمشیر ژاپنی، بامبو نیزه[۱]
کشته‌هاحداقل ۶٬۰۰۰[۱][۲][۳]
زخمی‌هانامشخص
مرتکباننیروی زمینی امپراتوری ژاپن، و ملی‌گرایی ژاپنی
انگیزهاحساسات ضد کره‌ای

قتل‌عام کانتو (انگلیسی: Kantō Massacre) یک کشتار جمعی بود که ارتش، پلیس و پارتیزان‌های ژاپنی علیه ساکنان کره ای در منطقه کانتو و همچنین سوسیالیست‌ها، کمونیست‌ها، آنارشیست‌ها و سایر مخالفان بلافاصله پس از زمین‌لرزه بزرگ کانتو مرتکب شدند. با عنوان قتل‌عام کره‌ای‌ها در سال ۱۹۲۳ نیز شناخته می‌شود.

این قتل‌عام طی یک دوره سه هفته ای از اول سپتامبر ۱۹۲۳، روزی که یک زلزله بزرگ منطقه کانتو را لرزاند رخ داد. در این دوره، سربازان نیروی زمینی امپراتوری ژاپن، پلیس و افراد پارتیزان، حدود ۶۰۰۰ ژاپنی کره‌ای‌ها و سوسیالیست ژاپن را به قتل رساندند. مقامات ژاپنی این قتل‌عام را بلافاصله پس از وقوع انکار کردند، در حالی که توسط برخی از عناصر در بین مردم جشن گرفته شد. امروزه همچنان توسط گروه‌های راستگرای ژاپن، اویوکو دانتای به‌طور متناوب تکذیب و جشن گرفته می‌شود.

خاطرات کوروساوا[ویرایش]

آکیرا کوروساوا، فیلمساز، که در آن زمان کودک بود، تعجب خود را از رفتارهای غیر منطقی اوباش چنین بیان می‌کند.

با چشمان خودم گروهی از بزرگسالان را دیدم که صورت‌هایی که حالت سردرگمی داشت هجوم می‌آوردند و فریاد می‌زدند: «از این طرف!» «نه، از آن راه!» آنها در حال تعقیب یک مرد ریش‌دار بودند، زیرا آنها فکر می‌کردند کسی با این همه موی صورت نمی‌تواند ژاپنی باشد … چون پدر من ریش کامل داشت، توسط گروهی حامل چماق احاطه شده بود. وقتی به برادرم که با او بود نگاه کردم ضربان قلبم تندتر شد. برادرم با تمسخر لبخند می‌زد

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ ۱٫۳ "관동대학살" [Kanto Massacre]. Encyclopedia of Korean Culture (به کره‌ای). Academy of Korean Studies. Retrieved March 3, 2018.
  2. "Yokohama recalls texts describing 1923 'massacre' of Koreans". ژاپن تایمز. August 29, 2013. Retrieved March 3, 2018.
  3. "1923 Kanto Earthquake Massacre seen through American viewpoints". تایمز کره. August 31, 2016. Retrieved March 3, 2018.