فرنسیس بین کوبین

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
فرنسیس بین کوبین
زادهٔ۱۸ اوت ۱۹۹۲ (۳۱ سال)
لس آنجلس، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا
ملیتآمریکایی
والدینکرت کوبین
کورتنی لاو

فرنسیس بین کوبین (به انگلیسی: Frances Bean Cobain) هنرمند تجسمی[۱] اهل آمریکا و تنها فرزند خواننده و آهنگ‌ساز دهه ۹۰ میلادی کرت کوبین و همسرش کورتنی لاو است.

زندگی‌نامه[ویرایش]

فرنسیس بین زادهٔ ۱۸ اوت ۱۹۹۲ در لس آنجلس، کالیفرنیا است.

نام وی از فرنسیس مک‌کی خواننده گروه وزلینز گرفته شده[۲] برخی نیز بر این باورند که این اسم از نام فرنسیس فارمر هنرپیشه آمریکایی دهه ۳۰ میلادی گرفته شده‌است.[۳] این گمانه‌زنی‌ها هردو نزدیک به یقین هستند چرا که کرت کوبین بارها از علاقه‌اش به وزلینز سخن به میان آورده بود و از سویی دیگر در آلبوم In Utero که در سال ۱۹۹۳ منتشر شد نام آهنگ پنجم این بود: «فرنسیس فارمر انتقامش را در سیاتل، واشینگتن خواهد گرفت».[۴]

آخرین بار که فرنسیس پدرش را ملاقات کرد ۱ آوریل ۱۹۹۴ و زمانی بود که کرت کوبین را در یک مرکز ترک اعتیاد در لوس آنجلس بستری کرده بودند. یک هفته بعد جسد کوبین را به همراه شواهدی که حکایت از خودکشی با شات‌گان داشت در منزلش یافتند.

در سال ۲۰۰۶ عکس‌هایی از او در مجلهٔ ELLE چاپ شد که در آن تصاویر ژاکت پشمی قهوه‌ای و پیژامهٔ معروف کرت کوبین به‌همراه کفش‌های آل‌استارش را پوشیده بود.[۵] در سال ۲۰۰۸ تعدادی عکس از فرنسیس، برای تبلیغات لباس و لوازم آرایشی در مجلهٔ مُد harpers bazaar چاپ شد.[۶] او در این عکس‌ها با آرایش و لباس‌های مختلفی که یادآور شخصیت‌های معروفی هم‌چون اِویتا، گریس و کاراکتر زن افسانهٔ دیو و دلبر است، دیده می‌شود.[۷]

در دسامبر ۲۰۰۹ دادگاهی در آمریکا کورتنی لاو را از سرپرستی قانونی فرنسیس خلع کرد و حضانت او را به مادربزرگ و عمه‌اش سپرد.[۸] وکیل کورتنی لاو دلیل این تصمیم دادگاه را اعتیاد موکلش به مواد مخدر دانسته بود.[۹] در پی این اتفاق کورتنی لاو با فرستان پیام‌هایی در فیس‌بوک به فرنسیس حمله کرد و خشمش را نسبت به رای دادگاه بروز داد.[۱۰] این اولین باری نبود که مقامات قضایی کورتنی لاو را برای نگهداری از تنها فرزندش دارای صلاحیت نمی‌دانستند.[۱۱]

در سال ۲۰۱۰ فرنسیس اولین فعالیت حرفه‌ای موسیقی‌اش را با خوانندگی در آلبومی از آماندا پالمر انجام داد.[۱۲] در این آلبوم افراد دیگری هم‌چون ویرد ال یانکویچ و جرارد وی (خوانندهٔ مای کمیکال رومنس) نیز بخش‌هایی را اجرا کرده‌اند.[۱۳]

پیوند به بیرون[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "Frances Bean Cobain: No Apologies". Interview Magazine. Retrieved 2013-09-25.
  2. "Frances Bean Cobain" (به انگلیسی). وبگاه ان‌ان‌دی‌بی. Retrieved 29 July 2011.
  3. "DAY-BY-DAY HISTORY: ۱۹۹۲" (به انگلیسی). وبگاه livenirvana.com. Retrieved 29 July 2011.
  4. Stephen Thomas Erlewine. "In Utero" (به انگلیسی). وبگاه AllMusic. Retrieved 29 July 2011.
  5. James Montgomery (۱۵ دسامبر ۲۰۰۹). "Frances Bean Cobain Has Steered Clear Of Her Parents' Spotlight" (به انگلیسی). وبگاه مجلهٔ MTV. Retrieved 29 July 2011.
  6. Stephen M. Silverman (۸ فوریه ۲۰۰۸). "Frances Bean Cobain: 'I'm Not My Parents'" (به انگلیسی). وبگاه مجلهٔ People (magazine). Retrieved 29 July 2011.
  7. "Frances Bean Cobain" (به انگلیسی). وبگاه harpersbazaar.com. Retrieved 29 July 2011.
  8. James Montgomery (۱۴ دسامبر ۲۰۰۹). "Courtney Love Loses Legal Guardianship Of Daughter Frances Bean" (به انگلیسی). وبگاه روزنامهٔ MTV. Retrieved 29 July 2011.
  9. "Courtney Love loses custody of teenage daughter Frances Bean Cobain" (به انگلیسی). وبگاه روزنامهٔ Daily Mail. ۱۵ دسامبر ۲۰۰۹. Retrieved 29 July 2011.
  10. James Montgomery (۱۶ دسامبر ۲۰۰۹). "Courtney Love Blasts Frances Bean On Facebook After Losing Custody" (به انگلیسی). وبگاه MTV. Retrieved 29 July 2011.
  11. REBECCA LEY (۱۸ اوت ۲۰۱۰). "Has Frances Bean found her Nirvana?" (به انگلیسی). وبگاه روزنامهٔ سان. Retrieved 29 July 2011.
  12. Sean Michaels (۴ فوریه ۲۰۱۰). "Kurt Cobain's daughter to make recorded debut" (به انگلیسی). وبگاه روزنامهٔ The Guardian. Retrieved 29 July 2011.
  13. Kyle Anderson (۵ فوریه ۲۰۱۰). "Frances Bean Cobain To Make Recording Debut" (به انگلیسی). وبگاه MTV. Retrieved 29 July 2011.