گرد ستاره (فیلم ۲۰۰۷)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از غبار ستاره (فیلم ۲۰۰۷))
غبار ستاره
کارگردانمتیو وان
تهیه‌کنندهلورنزو دی بناونتورا
مایکل دریر
نیل گیمن
متیو وان
نویسندهجین گولدمن
متیو وان
بر اساس رمان گرد ستاره
نوشته نیل گیمن
بازیگرانکلر دینز
چارلی کاکس
میشل فایفر
سیه‌نا میلر
جیسون فلمینگ
مارک استرانگ
روپرت اورت
پیتر اوتول
رابرت دنیرو
اسپنسر وایلدینگ
آدام فوگرتی
راویایان مک‌کلن
موسیقیایلان عسکری
فیلم‌برداربن دیویس
تدوین‌گرجان هریس
توزیع‌کنندهپارامونت پیکچرز
تاریخ‌های انتشار
  • ۱۰ اوت ۲۰۰۷ (۲۰۰۷-08-۱۰)
مدت زمان
۱۲۲ دقیقه
هزینهٔ فیلم۸۸٫۵ میلیون دلار
فروش گیشه۱۳۵٬۵۵۳٬۷۶۰ دلار

غبار ستاره (به انگلیسی: Stardust) فیلمی است که بر اساس رمان گرد ستاره نوشته نیل گیمن ساخته شده‌است در سال ۲۰۰۷ میلادی اقتباسی سینمایی از این اثر به کارگردانی متیو وان و با بازی چارلی کاکس ،هنری کویل،رابرت دنیرو ، میشل فایفر، پیتر اوتول و کلر دینز ساخته شد که با استقبال مواجه شده‌است.

داستان در فیلم اندکی سینمایی شده، عناصر غریبه با آن مخلوط شده‌اند و برخی شخصیت‌ها حذف شده‌اند.

خلاصه داستان[ویرایش]

یک روستای کوچک در نزدیکی دیواری است که آن را از سرزمین افسانه‌ای و جادویی جدا می‌کند.دانستان تورن از این دیوار عبور می‌کند و دختری را می بیند که برای زنی جادوگر که فروشنده دورگرد است کار می‌کند او عاشق او می‌شود و با او رابطه عاشقانه برقرار می‌کند اما در واقع آن دختر شاهزاده اونا است دانستان اما متوجه این موضوع نمی‌شود و پس از مدتی به روستای خود باز می‌گردد ۹ ماه بعد نوزاد پسری در کنار دیوار قرار داده می‌شود و همراه کاغذی که می گفت این فرزند دانستان است و تریستان نام دارد. .پس از ۱۸ سال پادشاه در بستر مرگ است و پسران او برای به دست آوردن باید یک یاقوت و جواهر با ارزش را پیدا کنند.

همه پسران پادشاه مرده‌اند و رقابت میان دو نفر آن‌ها به نام‌های پریموس و سپتیموس است .همزمان یک ستاره دنباله‌دار سقوط می‌کند و تریستان عاشق دختری به نام ویکتوریا شده ویکتوریا از تریستان می‌خواهد تا برای به دست آوردن تکه‌ای از آن ستاره به سرزمین افسانه‌ها برود.از طرفی سه جادوگر هم می خواهند تا با کشتن ستاره دنباله‌دار و در آوردن قلب او جوانی خود را باز یابند .

پس از ماجراهای فراوان تریستان دختری که ستاره دنباله‌دار را پیدا می‌کند و پس از مدتی عاشق او می‌شود .از طرفی یکی از جادوگران به نام لیما هم آن‌ها را تعقیب می‌کند او یک بار تا نزدیکی کشتن یوانی که همان ستاره است پیش می‌رود اما موفق نمی‌شود و تریستان جان او را نجات می‌دهد اما لیما ،در همان مسافرخانه پریموس را می کشد . و حالا با مرگ پریموس ، سپتیموس که متوجه ماجرا شده هم آن‌ها را تعقیب می‌کند .در پایان تریستان با عبور از دیوار قسمتی از موی ایوین (ستاره) را با خود برای ویکتوریا می برد و این مو پس از عبور از دیوار تبدیل به خاک می‌شود تریستان به ویکتوریا می گوید که دیگر او را دوست ندارد اما ایوین به دنبال تریستان می‌خواهد از دیوار عبور کند اما تریستان با توجه به دیدن مو می فهمد او در صورت عبور از دیوار ازبین خواهد رفت.

پس تریستان سریع بازگشته و مانع ورود او به آن طرف دیوار می‌شود ا،درهمین هنگام لیما سر رسیده و یوانی را با خود می برد .تریستان او را تعقیب می‌کند و در آن حا سپتیموس هم به او ملحق می‌شود و موفق می‌شود یک خواهر او را بکشد. و لیما هم سپتیموس را می کشد ، در پایان تریستان موفق به کشتن خواهر دیگر و لیما می‌شود و مادر تریستان به او می گوید که او خواهر سپتیموس و پریموس و دختر پادشاه است .حالا چون تریستان تنها بازمانده پسر این خانواده است شاه می‌شود و با ایوین (ستاره دنباله دار) ازدواج می‌کند.

بازیگران[ویرایش]

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]