علیرضا حسنوند

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
علیرضا حسنوند
اطلاعات شخصی
ملیتایرانی
زاده۱ آذر ۱۳۷۶ (۲۶ سال)
بندر ماهشهر، ایران
پیشهورزشکار
ورزشی
کشور ایران
ورزشکشتی
رویداد(ها)کشتی فرنگی
فینال‌های جهانی۱
فینال‌های منطقه‌ای۱

علیرضا حسنوند (زادهٔ ۱ آذر ۱۳۷۶) کشتی‌گیر فرنگی‌کار ایرانی است.[۱][۲][۳][۴][۵]

فعالیت کشتی[ویرایش]

نوجوانان[ویرایش]

حسنوند در انتخابی تیم ملی نوجوانان ایران سال ۲۰۱۸ که در سیرجان برگزار می‌شد، به عنوان نمایندهٔ لرستان شرکت کرد و به مقام دوم دست یافت. او سپس در اردوی تیم نوجوانان شرکت کرد و برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در این رده انتخاب شد.[۶][۷][۸]

جوانان[ویرایش]

علیرضا حسنوند رقابت‌های بین‌المللی کشتی زیر ۲۳ سال جام پتکو سیراکوف و ایوان ایلی‌اف در بخش آزاد و فرنگی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم موفق به کسب مدال برنز شد.[۹][۱۰]

منابع[ویرایش]

  1. Entekhab.ir، پایگاه خبری تحلیلی انتخاب | (۱۴۰۲/۰۳/۲۹–۱۵:۵۲). «علیرضا حسنوند: به خاطر یک اشتباه از طلا دور شدم». fa. دریافت‌شده در 2023-06-20. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)[پیوند مرده]
  2. «درخشش در مسابقات قهرمانی آسیا این کشتی‌گیر را ملی‌پوش می‌کند؟». saednews.com. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۶-۲۰.
  3. «علیرضا حسنوند ملی پوش کشتی فرنگی: سختی‌ها را برای کسب مدال خوشرنگ به جان می‌خریم». sarpoosh. ۲۰۲۳-۰۶-۱۶. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۶-۲۰.
  4. bultannews.com، بولتن نیوز | (۱۴۰۲/۰۳/۲۳–۱۴:۰۶). «علیرضا حسنوند:روی نقاط ضعف و قوت خود کار می‌کنم». fa. دریافت‌شده در 2023-06-20. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  5. https://jamejamonline.ir (۱۴۰۲/۰۳/۲۸–۱۱:۱۷). «تمام سختی‌ها را برای کسب بهترین مدال تحمل می‌کنم». fa. دریافت‌شده در 2023-06-20. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  6. «دعوت کشتی‌گیر لرستانی به اردوی تیم ملی کشتی آزاد جوانان کشور». شرق. ۲۰۲۳-۰۶-۲۰. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۶-۲۰.
  7. «علیرضا حسنوند: به دنبال قهرمانی در مسابقات بزرگسالان جهان هستم». پایگاه خبری افکارنیوز. ۲۰۲۳-۰۶-۲۰. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۶-۲۰.
  8. «درخشش کشتی‌گیر لرستانی در مسابقات بین‌المللی ترکیه». رکنا. ۲۰۲۳-۰۶-۲۶. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۶-۲۶.
  9. «مدال برنز فرنگی کار لرستانی در رقابت‌های بین‌المللی سیراکوف». خبرگزاری برنا. ۲۰۲۳-۰۶-۲۰. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۶-۲۰.
  10. «کشتی‌گیری که با درخشش در مسابقات قهرمانی آسیا ملی‌پوش می‌شود». خبرگزاری ایلنا. ۲۰۲۳-۰۶-۲۰. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۶-۲۰.