عطر (مجموعه تلویزیونی)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
عطر (پرفیوم)
ژانردرام
کارگردانفیلیپ کادلباخ
کشور سازندهآلمان
زبان اصلیآلمانی
شمار فصل‌ها۱
شمار قسمت‌ها۶
تولید
تهیه‌کننده‌هااولیور بربن, سارا کرکه گراد
فیلم‌برداریجیکوب بژنارویز
تدوین‌گربرند اشلگل
دوربینسینگل کمرا
تولیدکننده‌ها
  • کنستانتین فیلم
  • مووی جی ام بی اچ
پخش
شبکهٔ اصلی

عطر یا پرفیوم (به آلمانی: Parfum) یک مجموعه تلویزیونی آلمانی محصول شبکه زد د اف نئو است که در تاریخ ۱۴ نوامبر سال ۲۰۱۸ پخش شد.[۱] این سریال با الهام از دو منبع ساخته شده است: رمان عطر نوشته پاتریک زوسکیند و فیلم عطر: قصه یک آدمکش سال ۲۰۰۶ به کارگردانی تام تیکور ، اما داستان سریال در دوران مدرن اتفاق می افتد. نتفلیکس حق پخش بین‌المللی این مجموعه را در دست دارد.[۲] ۲۱ دسامبر ۲۰۱۸ مجموعه عطر در نتفلیکس پخش شد.[۳] بازخورد های بین‌المللی این سریال بسیار مثبت بوده [۴] و ساخت آن برای برای فصل دوم تایید شده است.[۵]

داستان[ویرایش]

در ایالت نوردراین ، جسد زنی با یافت می شود که موهای قرمز، پوست و زیر بغل او برداشته شده است. محققان امور جنایی نادجا سیمون و ماتیاس کوهلر و دادستان گرونبرگ ، که با نادجا رابطه دارد ، به پنج دانش آموز سابق مدرسه شبانه روزی مشکوک می شوند. آنها قربانی را در مدرسه می شناختند و در آن زمان با الهام از رمان عطر به آزمایش های انسانی می پرداختند. علاوه بر این ، پرونده حل نشده پسری مفقود شده مورد توجه قرار می گیرد. هنگامی که جسد وی پیدا می شود ، او همانند قربانی اول به قتل رسیده است. همچنین یک فاحشه هم به همین شیوه به قتل می رسد. در همین حال ، نادجا متوجه می شود که توسط گرونبرگ باردار است. او آماده ترک کردن همسرش و طلاق نیست و می خواهد جنین را سقط کند. هنگامی که اوضاع نادجا بهم می ریزد ، او به رابطه اش پایان می دهد.

منابع[ویرایش]

  1. "Weltpremiere in ZDFneo: High-End Serie "Parfum" / Mit Wotan Wilke Möhring, Friederike Becht, August Diehl, Ken Duken u.a."
  2. "Berlin: Netflix Buys German 'Perfume' Series".
  3. Kain, Erik. "Here's What's Coming To Netflix In December (2018) And What To Watch".
  4. Adelgaard, Karina (December 21, 2018). "Perfume – Season 1 [Netflix] (4/5)". Heaven of Horror.
  5. "Parfum: ZDF bestellt 2. Staffel". Serienjunkies (به آلمانی). Retrieved 2020-04-09.

پیوند به بیرون[ویرایش]