عصام عماد

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

عصام یحیی عماد (به عربی: عصام علي يحيى العماد) محقق علوم اسلامی، و مذهب وی وهابیت بود و در اثبات کفر شیعه کتاب اصله بین الاثنی عشریه و فرق الغلاه را نوشت ولی با مطالعه کتب فراوان شیعه شد و سپس کتاب رحلت من از وهابیت به دوازده امامیت رو نوشته است.[۱] او شیعه‌شناس، متخصص در علم رجال و حدیث و تاریخ، مدرس مجمع جهانی اهل بیت و فارغ‌التحصیل دانشگاه مذاهب عربستان سعودی است.[۲]

او هم‌اکنون به دلیل شیعه شدن مورد تکفیر وهابیون و ضد حقیقت ها است.

زندگی[ویرایش]

عصام العماد، در خانواده‌ای وهابی مذهب در یمن به دنیا آمد. او پس از مدتی با مذهب شیعه اثنا عشری آشنا شد و به این مکتب گروید او به‌عنوان یک مستبصر هم‌اکنون فعالیت می‌کند.

مناقشات[ویرایش]

گروهی به بیانات او که در برنامه‌ی «ماه عسل» ذکر کرده، خرده گرفته و آن را نادرست می‌دانند. عصام العماد در آن برنامه اعلام کرد که "دانشجویان وهابی" سخنرانی‌هایی بر علیه علی (خلیفه‌ی اول شیعیان) داشته‌اند.[۱]

منابع[ویرایش]

  1. «شما که قبلا " زیدی " بودید چرا الکی میگید " وهابی " بودم ؟». کانال صراط مستقیم. Aug 26, 2014. دریافت‌شده در {{جا:#time:Y-F-j}}. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازدید= را بررسی کنید (کمک)
  2. «دکتر عصام العماد وهابی شیعه شده:برخی مسلمانان حقیقت شیعه را درک نکرده‌اند». شیعه نیوز؛ پایگاه خبری - تحلیلی شیعیان جهان. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۵ اکتبر ۲۰۰۷. دریافت‌شده در ۲۰ مهر ۱۳۸۶.