عبدالرضا حاجی‌پور

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از عبدالرضا حاجی پور)
عبدالرضا حاجی پور
زادهٔکازرون، ایران
محل زندگیاصفهان، ایران
ملیتایرانی
پیشینه علمی
شاخه(ها)شیمی
محل کاردانشگاه صنعتی اصفهان

عبدالرضا حاجی پور (متولد ۱۳۳۵ در کازرون)، استاد، پژوهشگر و مخترع مطرح ایرانی است. وی به عنوان برترین دانشمند مسلمان جهان نیز انتخاب شد.

تحصیلات[ویرایش]

وی دیپلم خود را در دبیرستان شاهپور (شهید بستانپور فعلی) در کازرون گرفت. لیسانس شیمی را از دانشگاه اصفهان گرفت و فوق لیسانس شیمی سنتز را از دانشگاه شیراز اخذ کرد. سپس دکترای خود را در رشته شیمی آلی دارویی در دانشگاه ولنکنگ استرالیا گرفت و فوق دکترای شیمی آلی خود را نیز از استنفورد آمریکا دریافت کرد.

مسئولیت‌های دانشگاهی[ویرایش]

وی سابقه تاسیس و ریاست دانشگاه آزاد اسلامی کازرون و نیز ریاست دانشکده معدن دانشگاه صنعتی اصفهان را دارد. حاجی پور استاد تمام و دانشمند ارشد دانشگاه ویسکانسین است. وی همچنین مؤسس چندین واحد دانشگاه آزاد اسلامی در فارس و چند استان همجوار فارس است.

افتخارات[ویرایش]

وی به عنوان دانشمند برتر جهان و جهان اسلام با توجه به معیارهای اساسی آی اس آی و پایگاه داده جهان اسلام انتخاب شده است. او همچنین به عنوان بهترین پژوهشگر در جشنواره‌های خوارزمی و رازی و شیخ بهایی نیز انتخاب شده است. از سایر افتخارات حاجی پور می‌توان به چاپ ۱۲ مقاله برتر جهان، چاپ بیش از ۴۶۰ مقاله آی اس آی و ارائه در بیش از ۷۴۰ کنفرانس علمی بین‌المللی، چاپ اولین مقاله ساینس، ۲ ثبت اختراع در رابطه با داروهای ضد سرطان و ام اس، تألیف پلاستیک و پلی مر و … اشاره کرد.

پانویس[ویرایش]

منابع[ویرایش]

«اسامی ۳۸ دانشمند ایرانی در فهرست یک درصد دانشمندان برتر جهان». ایرنا. ۲۴ فروردین ۱۳۸۹. دریافت‌شده در ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰.[پیوند مرده]