شکلات ترکیبی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
شکلات مرکب
قطعاتی از پوشش کیک شکلاتی تیره کمپوزیت
نام‌های جایگزینپوشش کمپوزیت، پوشش شکلاتی
گونهجایگزین شکلات
مواد اصلیکاکائو، روغن‌ها و چربی‌های گیاهی، شیرین کننده‌ها

شکلات ترکیبی یا «کمپوند شکلات» یک محصول است که از ترکیبی از کاکائو، چربی گیاهی و قند‌ساز استفاده می‌کند. این نوع شکلات به عنوان یک جایگزین با هزینه کمتر برای شکلات خالص استفاده می‌شود، زیرا از چربی‌های گیاهی سخت و ارزان‌تری مانند روغن نارگیل یا روغن هسته نخل به جای کره کاکائو گران‌تر استفاده می‌کند. در صورت استفاده از شکلات ترکیبی به عنوان پوشش شکلاتی برای آب نبات، ممکن است به عنوان «پوشش ترکیبی» یا «پوشش شکلاتی» نیز شناخته شود.[۱] اغلب در شکلات‌های ارزان قیمت برای جایگزینی شکلات روکش‌دار روی یک محصول استفاده می‌شود.

شکلات ترکیبی یا «کمپوند شکلات» یک محصول است که از ترکیبی از کاکائو، چربی گیاهی و قند‌ساز استفاده می‌کند. این نوع شکلات به عنوان یک جایگزین با هزینه کمتر برای شکلات خالص استفاده می‌شود، زیرا از چربی‌های گیاهی سخت و ارزان‌تری مانند روغن نارگیل یا روغن هسته نخل به جای کره کاکائو گران‌تر استفاده می‌کند. در صورت استفاده از شکلات ترکیبی به عنوان پوشش شکلاتی برای آب نبات، ممکن است به عنوان «پوشش ترکیبی» یا «پوشش شکلاتی» نیز شناخته شود. این نوع شکلات به‌طور معمول در نوارهای شکلاتی ارزان‌تر استفاده می‌شود تا شکلات پوشیده به عنوان یک محصول.

برای حفظ براقیت و پوشش در شکلات، باید کره کاکائو تمپر شود (حرارت ببیند). یک شکلات‌ساز با سرد کردن جرم شکلات زیر نقطه تنظیم آن، سپس باز گرم کردن آن به دمای بین ۳۱ و ۳۲ درجه سانتیگراد (۸۸ و ۹۰ درجه فارنهایت) برای شکلات شیری و بین ۳۲ و ۳۳ درجه سانتیگراد (۹۰ و ۹۱ درجه فارنهایت) برای شکلات تلخ، شکلات را تمپر می‌کند. اما پوشش‌های ترکیبی نیازی به تمپر ندارند. به جای آن، آنها به سادگی به دمای ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد (۵ تا ۹ درجه فارنهایت) بالاتر از نقطه ذوب پوشش گرم می‌شوند.

منابع[ویرایش]

  1. "Labelling Requirements for Confectionery, Chocolate and Snack Food Products". Canadian Food Inspection Agency. 29 November 2011. Archived from the original on 30 November 2018. Retrieved 3 June 2012. Compound coatings, which are products having the appearance but not the composition of chocolate, are often used as an outside layer or coating for biscuits, candy and frozen confections or as chips within baked goods. There should be no indication in the advertisements for these products that the coatings are "chocolate". However, 'chocolate flavoured', 'chocolate-like', and 'chocolatey' have been accepted as appropriate descriptions of such coatings and chips.