شرک (بازی ویدیویی)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

شرک یک بازی ویدئویی پلتفرمی است که در سال 2001 توسط Digital Illusions Canada توسعه یافت و توسط TDK Mediactive برای ایکس باکس بر اساس فیلم Shrek در سال 2001 منتشر شد. این بازی در 15 نوامبر 2001 به عنوان یکی از 22 عنوان راه اندازی آمریکای شمالی برای ایکس باکس و 29 مارس 2002 در اروپا منتشر شد. نسخه بازسازی شده بازی با عنوان Shrek: Extra Large در 30 اکتبر 2002 برای GameCube در آمریکای شمالی و در 24 اکتبر 2003 در اروپا منتشر شد. Shrek: Extra Large از موتور و مکانیک های بازی مشابه نسخه اصلی Xbox استفاده می کند، اما با داستان تغییر یافته و سطوح مختلف. در حالی که این یک موفقیت تجاری بود، شرک پس از انتشار عموماً نقدهای منفی دریافت کرد و انتقادات به گیم پلی و صدای آن وارد شد.

بازی شرک 1
توسعه‌دهنده(ها)Digital Illusions Canada
ناشر(ها)TDK Mediactive
کارگردان(ـان)Gary Corriveau
طراح(ـان)Gary Corriveau
Atman Binstock
برنامه‌نویس(ـان)Atman Binstock
Richard Geldreich
هنرمند(ان)Denis Cawson
آهنگساز(ان)David Kerr
سکو(ها)Xbox, GameCube
تاریخ(های) انتشارXbox
GameCube
ژانر(ها)Platformer
حالت(ها)Single-player

گیم پلی[ویرایش]

به عنوان شخصیت اصلی شرک، بازیکن اهدافی به نام «کارهای خوب» را در مناطق مختلف که در یک جهان کتاب داستان قابل دسترسی هستند، تکمیل می کند. شرک می‌تواند راه برود، بدود، بپرد و از طریق سطوح سکوی پرش به دیوار بپرد و می‌تواند با مشت، لگد، پرتاب یا استفاده از باد شکم دشمنان را تحت سلطه خود درآورد. دشمنان سعی می کنند به شرک آسیب وارد کنند و بازیکن می تواند با جمع آوری قلب ها سلامت شرک را بازیابی کند. اگر شرک از مشت‌ها، لگدها یا گازهای شکمی زیادی استفاده کند که با خوردن پیاز قدرت استفاده از آن‌ها را به دست می‌آورد، می‌تواند موقتاً مات و مبهوت شود. اگر بازیکن به اندازه کافی فلفل چیلی جمع کند، می توان از گازهای انفجاری به عنوان سلاح استفاده کرد. برخلاف بازی های دیگر، دشمنان را فقط می توان ناک اوت کرد و نمی میرند یا دوباره تخم ریزی نمی کنند. اهداف شرک ممکن است نیاز به پرش از پلت فرم و پرش از دیوار برای رسیدن به منطقه مورد نیاز بازی داشته باشد.

طرح[ویرایش]

به دنبال روایتی کاملاً متفاوت از فیلم همنام که بر اساس آن ساخته شده است، «شرک» قرار است «ادامه» داستان فیلم باشد که پس از [[شرک] اتفاق می افتد. (شخصیت)|شخصیت عنوان]] تصمیم گرفته است تا باتلاق خود را دوباره به دست آورد و به یک قهرمان "عملی" برای موجودات افسانه تبدیل شود.[۴] شرک پیامی توسط آینه جادویی دریافت می کند که همسرش پرنسس فیونا توسط او اسیر شده است. یک جادوگر شیطانی، مرلین. شرک باید به قلعه شیطان محض برج تاریک مرلین سفر کند، اما مه غیر قابل عبوری در سرتاسر سرزمین های افسانه قرار گرفته است. مه و قلعه مرلین را می توان از طریق تکمیل کارهای خوب عبور داد. The Magic Mirror کتابی از کارهای خوب را به شرک می دهد و به او پیشنهاد می دهد تا او را به مکان هایی که اعمال خیر مورد نیاز است انتقال دهد.

توسعه[ویرایش]

در 20 دسامبر 2000، TDK Mediactive قراردادی پنج ساله با DreamWorks SKG برای تولید بازی های ویدیویی بر اساس مجوز شرک امضا کرد. برنامه پس از امضا این بود که عنوان Game Boy همزمان با اکران فیلم منتشر شود و بازی دیگری برای "یک پلتفرم نسل بعدی" در سه ماهه چهارم سال 2001 منتشر شود.

References[ویرایش]

  1. "Shrek sur Xbox". Jeuxvideo.com (به فرانسوی). Archived from the original on 2023-12-07. Retrieved 2023-12-07.
  2. "Shrek". Chipsworld. Archived from the original on June 21, 2002. Retrieved December 6, 2023.
  3. خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام NWR وارد نشده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  4. الگو:نقل به وب

External links[ویرایش]

الگو:Digital Illusions